  • 1. Data: 2004-01-17 13:53:47
    Temat: Wirtualne pieniadze - jak rozliczyc?
    Od: "Krzysztof" <k...@o...pl>

    Witam,

    Od wrzesnia dziala online moj serwis internetowy, ktory sprzedaje dostep
    do bazy danych. Platnosci odbywaja sie droga kart kreytowych i sa
    obslugiwane przez pewna firme - procesora kart.

    Jestem osoba, nie firma. Z firma oblsugujaca platnosci mam podpisana
    "wirtualna" umowe. Nie bylo papierow i podpisow. Poporstu rejestracja
    i akceptacja ich regulaminu. Jedyne co im place to 5% prowizji z
    wyplywajacych srodkow.

    Do rzeczy. serwis od wrzesnia do grudnia zarobil 13 tysiecy zlotych.
    Nie mam zadnych rachunkow z moimi klinetami rozrzuconymi po calym swiecie
    (nikogo w polsce). Firma obslugujaca platnosci twierdzi ze nie odprowadzila
    PIT-11 dotyczacy mojej osoby.

    Moje pytanie, jak to cholerstwo rozliczyc? Jak bedzie najbezpieczniej?
    Jesli wrzuce to do Pit_36 jako inne przychodzy, to przyczepia sie do mnie
    abym pokazal rachunki. Nie mam ich. Jedyne co mam to wspolpraca z
    ta firma, ale ona jest tylko posrednikiem. Czy w ogole to wykazywac?

    Pomocy, blagam. Nerwy i obawy mnie zajadaja.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2004-01-17 14:56:40
    Temat: Re: Wirtualne pieniadze - jak rozliczyc?
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > ta firma, ale ona jest tylko posrednikiem. Czy w ogole to wykazywac?
    >
    > Pomocy, blagam. Nerwy i obawy mnie zajadaja.

    Obawiam sie stary, ze NIELEGALNIE prowadzisz dzialalnosc gospodarcza.
    Powinienes sie zarejestrowac w Urzedzie Miasta (Gminy), ZUS, Urzad
    Statystyczny i Skarbowy. Jesli si ewladze dowiedza, groza Ci grzywny za
    nielegalna DG, przymusowe zaplacenie ZUSu i jeszcze 75 % podatku od
    nieujawnionych. Jedyne, co moge Ci poradzic, to odnosnie dotychczasowych
    dochodow siedz cicho na dupie i nie pytaj o PITY - a jesli interes idzie
    dobrze, to go zarejestruj i spij spokojnie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2004-01-17 15:25:51
    Od: "Krzysztof" <k...@o...pl>

    SDD wrote:
> [...]
    > dochodow siedz cicho na dupie i nie pytaj o PITY - a jesli interes idzie
    > dobrze, to go zarejestruj i spij spokojnie.

    Rejestracja to jedna rzecz, zamierzam to zrobic w przyszlym tygodniu.
    Interesuje mnie jednak to co bylo, czy ktos dojdzie do tego ze taka firma
    przelala 4 krotnie co miesiac na moje konto pieniadze. Jesli nie ta droga
    to czy ta firma rozliczajac sie z zarobionych na mnie 5% prowizji nie
    ujawni mnie itd. Czy faktycznie wystarczy olac sprawe bo nikt do tego
    nie dojdzie i zajac sie tym co teraz jest?

    Pozdrawiam,

  • 4. Data: 2004-01-17 15:48:32
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > ujawni mnie itd. Czy faktycznie wystarczy olac sprawe bo nikt do tego
    > nie dojdzie i zajac sie tym co teraz jest?

    Czy dojdzie czy nie dojdzie to nic juz nie zrobisz - chyba, ze czynny zal :)

    Prawdopodobienstwo umoczenia dupy jest bardzo male - ale jest. Mysle, ze
    firma ma tyle klientow, ze nikt tego az tak pod lupe nie bierze - z drugiej
    strony, jesli klientami takiej firmy sa OF bez DGto jakis nie w ciemie bity
    kontroler moze podrazyc temat

    Pozdrawiam
    SDD

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2004-01-17 18:04:43
    Od: "Krzysztof" <k...@o...pl>

    SDD wrote:
    > Czy dojdzie czy nie dojdzie to nic juz nie zrobisz - chyba, ze czynny zal
    :)

    Moge zglosci ten przychod jako osoba prywatna, wpisujac te kwote w
    inne przychody. Problem w tym ze wdupie bo nie mam umow i nie
    mam fizycznie jak ich uzyskac bo nie dotre juz do tych setek klientow.

> [...]
    drugiej
    > strony, jesli klientami takiej firmy sa OF bez DGto jakis nie w ciemie

    Sprobuje wyciagnac jak najwiecej od tej firmy, obawiam sie jednak ze nie
    jest
    ona skora do wspolpracy.

    Pozdro