    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Właśnie tak bym się zwolnił z kasy fiskalnej
    From: pueblo <n...@n...pl>
    Date: 15 Sep 2014 23:55:47 GMT

    Witam

    Ktoś z DG sprzedający usługi (projektowanie) pożalił mi się, że od 2015
    będzie zmuszony do posiadani kasy fiskalnej.
    Zajrzałem do nowego rozporządzenia w tej sprawie oraz do jeszcze
    obowiązującego i wpadłem na genialnego pomysła.

    Zwolnienie może być np. w przypadku:
    Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności
    gospodarczej oraz rolników
    ryczałtowych, __jeżeli zapłaty za wykonaną czynność dokonano w całości
    za pośrednictwem poczty, banku lub
    spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek
    bankowy podatnika lub na rachunek
    podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest
    członkiem), a z ewidencji i dowodów
    dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie
    czynności dotyczyła__

    Jak mi powiedział jednoosobowy przedsiębiorca firmy-klienci i tak
    zawsze wystawiają faktury i płacą przelewem.
    No to wystarczy klientów niefirmowych prosić o przelew/wpłatę na konto
    firmowe. Nie jest to podobno takie łatwe, więc w przypadku, gdy klient
    dostaje rachunek za usługę i płaci tylko gotówką do ręki, załatwiłbym
    to po prostu idąc z tą gotówką na pocztę i wpłacając na swoje konto
    firmowe z odpowiednim tytułem nadania oraz danymi klienta jako nadawcy.
    No i wszystkie transakcje są udokumentowane, jak sobie państwo życzy -
    kasy fiskalnej nie trzeba.
    Jest tu gdzieś jakiś błąd? Oczywiście przy założeniu, że żaden inny
    paragraf nie zmusza danego przedsiębiorcy do posiadania kasy.
    Może być jakiś problem z wpłatą na poczcie? Załóżmy przy wpłacie paru
    tyś?
    Co Wy na to?