eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWszystkie skladki ZUS bank przelal na jedno konto - co robic ??? › Wszystkie skladki ZUS bank przelal na jedno konto - co robic ???
    From: "Jarek" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.biznes.banki
    Subject: Wszystkie skladki ZUS bank przelal na jedno konto - co robic ???
    Date: Wed, 27 Nov 2002 13:31:33 +0100

    Mam konto firmowe w PKO BP, w pąździerniku złożyłem w tym banku (jak zwykle co
    miesiąc) wypełnione druczki polecenia przelew składek zusowskich (za wrzesień)
    tzn trzy oodzielne druczki: na ubezp. społeczne (51), ubezp. zdrowotne (52) i na
    fundusz pracy (53). gdy odbierałem za dwa dni paierowy wyciąg okazało sie że
    cała kwota została przelana na jedno konto - fundusz pracy (53), oprócz wyciągu
    dostałem też kopię moich druczków przelewu do ZUS, każda z nich ostemplowana
    pieczęcią banku (jak zwykle).
    Widać bank zorientował się w pomyłce poniewaz było załączone pismo od PKO BP do
    centrali ZUS w Warszawie ul. Czernaikowska 14, podpisane przez dyrektora
    oddziału że " PKO BP (...) z uwagi na mylne ksiegowanie w dniu XXX z rachunku
    (YYYY) moje dane, adres, nazwa skrócona uprzejmie prosi o rozksięgowanie
    poszczególnuych składek (i tu numery 3 kont zusowskich z wymieniemniem
    właściwych kwot). Księgowanie zostało dokonane łączna kwotą (...) na rachunek
    funduszu pracy." I do tego załączyli ksero przelewów oraz podali numery
    telefonów do oddzaiłu no i za utrudnienie ZUS przeprosili.

    Wczoraj sprawdziłem na koncie w funduszu emerytalnym czy ZUS przelał mi należna
    część składki. No i troche przysiadłem z wrażenia bo okazało sie że 21 listpada
    wpłyneła składka za pażdziernik za wrzesień (tu PKO BP nameszał) niestety nie.
    No i teraz nie weim co myśleć i co robić. Czy to pismo co je niby PKO BP wysłało
    do ZUS w Warszawie doszło do nich a jak doszło to czy zrobili właściwy uzytek ?
    Co mi radzice zrobić, jak to sprawdzić ?
    Już kiedyś w ZUSie reklamowałem dwie niewpłynięte do funduszu emerytalnego
    skłądki to mi odpisali po kilku miesiącach że bardzo przepraszają ale obecnie to
    nie sa w stanie nic sprawdzić i żebym czekał ...

    Trochę sie obawiam że mogli w jakiś sposób olac to pismo z PKO i mam teraz
    nadpłatę na Funduszu Pracy (53) a na ubezp. społeczne i zdrowotne nic nie
    wpłyneło (a więc w konsekwencji zerwanie ubezp. chorobowego) ... no i może
    komornik przyjdzie ... po resztę ;). Z drugirj strony potrzebuję zusowskich
    zaświadczeń o niezaleganiu do przetargów i tu mnie też może udeżyć.
    Mieliście może takie doświadczenia, jaka droge najlepiej obrać. (Firma
    jednoosobowa, kpir,pit,vat)

    Dzięki z góry

    Jarek