  • 11. Data: 2002-12-01 17:07:32
    Temat: Re: Wszystkie skladki ZUS bank przelal na jedno konto - co robic ???
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Sark" <w...@p...onet.pl> writes:

    > zdrowotnego?
    > napisze wezwanie

    Nic nie rozumiem.

    > Ma chyba to że:
    > - mięści kwotowo w składce na ubezpieczenie
    > społeczne

    Co to znaczy "miesci sie kwotowo"? Jest <= ? Jest rowne?
    Jakie to ma znaczenie?

    > - a skoro powyższe nie wpłyneło na konto zus to i
    > chorobowego nie ma

    To nie tak. Ubezpieczonego nie interesuje, czy cos wplynelo na konto
    ZUS (zreszta akurat tu wplynelo, tyle ze na inny rachunek bankowy).
    Ubezpieczony ma w terminie oplacic skladki - np. w terminie zlecic
    przelew w banku. W odroznieniu od innych rozliczen, ubezpieczony nie
    musi interesowac sie dalszym losem skladek, a tylko ew. musi udowodnic,
    ze w danym terminie _zlecil_ poprawnie przelew (reszta to sprawa ZUSu).

    Zreszta ma to sensowne podstawy, bo prawie 100% problemow z ksiegowaniem
    wplat to wina ZUSu.

    > - a że jest dobrowlone to a kasa nie wpłynela w
    > termnie tzn. że zostało zerwane
    > - a jak zostało zerwane to chyba trzeba wystapic
    > co najmniej o przywrócenie terminu lub
    > złozyć ponownie stosowne zusowskie wnioski

    Nie wiem na jakiej podstawie to piszesz.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 12. Data: 2002-12-02 22:18:18
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 1 Dec 2002, Krzysztof Halasa wrote:

    >+ "Sark" <w...@p...onet.pl> writes:
    >+
    >+ > > Moment... co ma chorobowe do spolecznych i zdrowotnego?
    [...]
    >+ > Ma chyba to że:
    >+ > - mięści kwotowo w składce na ubezpieczenie społeczne
    >+
    >+ Co to znaczy "miesci sie kwotowo"? Jest <= ? Jest rowne?

    Ubezpieczenie chorobowe mieści się w zbiorze ubezpieczeń
    społecznych. Poszczególne "składniki ubezpieczeniowe"
    mające osobne konta do wpłaty nie są przypisane
    do składników ubezpieczeń a do zbiorów tych składników
    (zdarzają się zbiory jednoelementowe :)).

    Zbiór ubezpieczeń społecznych składa się m.in.
    z ubezpieczenia emerytalnego, rentowego i chorobowego.

    Jak widać "mieści się kwotowo" tłumaczy się na "jest
    zawarte w" w języku zbiorów - nie da się zapłacić
    "tylko chorobowego" bo to część "społecznego" :(

    BTW: wcale nie jest powiedziany że *z danego dochodu* trzeba
    opłacać wszystkie składki danego podzbioru, rozkład
    zbiorów ubezpieczeń obowiązkowych, możliwych (dobrowolnych)
    i niemożliwych (niepodlegających) to jest inny zbiór
    zbiorów niż zbiór zbiorów przypisanych do kont.

    >+ Jakie to ma znaczenie?

    Wyjaśniłem ;) ??
    (nnnnniiiiieeeeee biiiiijjjjjj !!!)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (pamiętający żeś network administrator a nie ZUSolog stosowany)

  • 13. Data: 2002-12-03 03:01:18
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...

> [...]
    > zawarte w" w języku zbiorów - nie da się zapłacić
    > "tylko chorobowego" bo to część "społecznego" :(

    Otóż to, thx Gotfryd sam bym sie lepiej "nie wytlumaczył"
    Sark

  • 14. Data: 2002-12-04 00:14:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> writes:

> [...]
    > zawarte w" w języku zbiorów - nie da się zapłacić
    > "tylko chorobowego" bo to część "społecznego" :(

    Ok, ale w takim razie nie wiem co to ma do rzeczy.

    Tak czy owak z ubezpieczenia nie jest sie wylaczonym wtedy, gdy ZUS nie
    zaksiegowal wplaty, a wtedy, gdy sie owej wplaty nie wykonalo - przy czym
    decydujacym dowodem jest potwierdzenie z banku, ze stemplem dziennym
    i suma wynikajaca z deklaracji, przy jednoczesnym braku oswiadczenia
    banku, ze potwierdzenie zostalo podrobione itp.

    To oczywiscie w praktyce, bo w teorii wyglada to nieco prosciej.

    Naturalnie czym innym jest "wylaczenie z ubezpieczenia", a czym innym
    "twierdzenie przez ZUS, ze jest sie wylaczonym z ubezpieczenia".
    Na to ostatnie pomagaja wlasnie kwitki, dla wygody przesylane do ZUSu
    faksem.
    Fakt, nie testowalem ubezpieczenia chorobowego (bo go nie mam,
    wychodzac z zalozenia, ze jest calkowicie nieoplacalne). Czy technika
    postepowania z ZUSem (nie skutki braku wplat) rozni sie w przypadku
> [...]

    > i niemożliwych (niepodlegających) to jest inny zbiór
    > zbiorów niż zbiór zbiorów przypisanych do kont.

    Strasznie to skomplikowane. Mozna to opisac jednak prosciej: 51-spoleczne,
    52-zdrowotne, 53-fp+fgsp :-)
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 15. Data: 2002-12-04 14:32:50
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisał w wiadomości

    > Ok, ale w takim razie nie wiem co to ma do rzeczy.

    Mo ma bo jeżeli bank nie przelał Jarkowi składki na społeczne (konto z
    końcówką 51) to nie ma go też (na jakimś tam podkoncie-rozbioru składki z
    51 dokonuje juz ZUS u siebie) i na chorobowym

    > Tak czy owak z ubezpieczenia nie jest sie wylaczonym wtedy, gdy ZUS nie
    > zaksiegowal wplaty,

    No w tym przypadku nie mógł zaksięgować bo bank przlał wszystko na jedno
    konto (53) a pismo wyjasniającw z banku chyba do ZUSu nie dotarło

> [...]
    > banku, ze potwierdzenie zostalo podrobione itp.
    >
    > To oczywiscie w praktyce, bo w teorii wyglada to nieco prosciej.

    Prościej ?, chyba teraz wchodzi w czycie prikaz coby z dowodem wpłat zabrać
    orygianł nip, oryginał regon, dowód osobisty + to co chce udowodnić ;)

> [...]
    > "twierdzenie przez ZUS, ze jest sie wylaczonym z ubezpieczenia".
    > Na to ostatnie pomagaja wlasnie kwitki, dla wygody przesylane do ZUSu

    Pytanie jak dziala ZUS, słysząłem/czytyałem że autoamtycznie jesteś
    wyłączony z ubezpeczenia jeśli kasa nie będzie w terminie a na przywróceni
    chorobowego poaga wniosek oprzywrócenie terminu
    > Fakt, nie testowalem ubezpieczenia chorobowego (bo go nie mam,
    > wychodzac z zalozenia, ze jest calkowicie nieoplacalne).

    Jakiś dowodzik mozna prosić ? :)

    > Czy technika
    > postepowania z ZUSem (nie skutki braku wplat) rozni sie w przypadku
    > ubezpieczenia chorobowego?

    > Strasznie to skomplikowane.

    Muszę przyznać że też czasami Gotfryda nie rozumiem ale ... zawsze
    podziwiam :)

    > Mozna to opisac jednak prosciej: 51-spoleczne

    [PRZYPIS: społeczne = u. ememrytaln+u.rentowe+u.chorobowe],

    > 52-zdrowotne, 53-fp+fgsp :-)

    Sark

  • 16. Data: 2002-12-06 01:13:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Sark" <w...@p...onet.pl> writes:

    > Prościej ?, chyba teraz wchodzi w czycie prikaz coby z dowodem wpłat zabrać
    > orygianł nip, oryginał regon, dowód osobisty + to co chce udowodnić ;)

    Faksem nalezy wysylac tylko to ostatnie :-)
    BTW: Faks nie jest zadnym przewidzianym przez prawo sposobem wysylania
    dokumentow. Co z tego, kiedy jest najlepszym sposobem, i sam ZUS tak
    mowi?

    > Pytanie jak dziala ZUS, słysząłem/czytyałem że autoamtycznie jesteś
    > wyłączony z ubezpeczenia jeśli kasa nie będzie w terminie a na przywróceni
    > chorobowego poaga wniosek oprzywrócenie terminu

    Wniosek jest potrzebny wtedy, jesli nie zaplacisz (tak jak przy wszelkich
    rzeczach tego typu, np. odwolaniach rozmaitych itp).

    Trudno pisac wniosek, jesli sie w terminie zmiesciles.

    > Jakiś dowodzik mozna prosić ? :)

    Zalozen sie nie dowodzi. Ale chetnie przeczytam dowod, ktory pokazuje
    oplacalnosc.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator