  • 21. Data: 2008-08-25 17:24:17
    Temat: Re: Wyciągnięcie z kosztów + darowizna
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:080825.190846.pspp.444@int.dyndns.org.invalid..
    .

    > Image tego CD na HDD i opust na fakturze w kwocie 1,00PLN brutto (za
    > brak czystego nośnika) może być? ;-)

    Bez też może być.
    Jakby co to sobie kupi czystą płytkę w MS. ;-)

  • 22. Data: 2008-08-25 21:25:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Aug 2008, Wojciech Bancer wrote:

    > Nawiązując do dzisiejszego wątku ;)
    >
    > Biorąc pod uwagę, że nie mam kasy to "sprzedaż" z Windowsem na CD spowoduje
    > konieczność instalacji tejże kasy. Czy przy wyciągnięciu z kosztów

    Tj. "przeznaczeniu na potrzeby osobiste podatnika" itede?

    > + darowiżnie sprzętu z systemem, można tego uniknąć?

    IMO tak.
    Przy czym (IMO) taka operacja jest "nierozbijalna" - a co najmniej
    wzbudza wątpliwości. Znaczy może przysporzyć kłopotów jak ktoś zechce
    postawić tezy iż:
    - mimo uprzedniego "przekazania" sprzedaż takiego składnika majątku
    DG nadal stanowi przychód z DG (acz "ujętych w ewidencji" z art.
    14.2 UoPDoOF wskazuje że nie)
    - operacja nie jest prawidłowo zaksięgowana, stanowi obejście przepisów,
    MIMO, że nie powoduje to skutków ubocznych :)
    - pojawia się pytanie czy "towar o przeznaczeniu zmienionym dla celów
    osobistych" pozostaje "towarem używanym" w rozumieniu podatku VAT i dochodowego

    Wszystkie powyższe gdybania są mocno naciągane, dodajmy :), żeby
    była jasność.
    Ale po co kombinować?
    Zauważ, że nie widać potrzeby uprzedniego "przekazania",
    IMO mozna zwyczajnie podarować "z marszu", ustawa posługuje
    się odrębnymi definicjami "dostawy" i "sprzedaży", zacytuję:

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    Art. 111
    1. Podatnicy dokonujšcy
    sprzedaży
    ^^^^^^^^^
    na rzecz osób fizycznych nieprowadzšcych działalnoœci gospodarczej
    oraz rolników ryczałtowych sš obowišzani prowadzić ewidencję obrotu
    i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujšcych.
    ...<skok>...
    Art. 2
    Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    22) sprzedaży - rozumie się przez to
    odpłatnš dostawę towarów
    ^^^^^^^^
    i odpłatne œwiadczenie usług
    ^^^^^^^^
    na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnštrzwspólnotowš dostawę towarów;
    Art. 5
    1. Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej "podatkiem",
    podlegajš:

    1) odpłatna
    ^^^^^^^^
    dostawa towarów i odpłatne œwiadczenie usług na terytorium
    ^^^^^^^
    kraju;
    [...]
    Art. 7
    1. Przez
    dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się
    ^^^^^^^
    [...]
    2. Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1,
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    rozumie się również przekazanie przez podatnika towarów należšcych
    do jego przedsiębiorstwa na cele inne niż zwišzane z prowadzonym
    przez niego przedsiębiorstwem, w szczególnoœci:

    1) przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika
    lub jego pracowników, [...]

    2) wszelkie inne przekazanie towarów bez wynagrodzenia,
    w szczególnoœci darowizny
    ---

    IMO sprawa jest jednoznaczna: kasie fiskalnej podlega WYŁĄCZNIE
    SPRZEDAŻ. Zdefiniowana jako czynność odpłatna.
    Natomiast czynności "zrównane ze sprzedażą" z tytułu *dostawy*
    towarów, w szczególności darowizny - nie podlegają.
    A dla nich i tylko dla nich zdefiniowano "podatek od darmowego
    przekazania" poprzez określenie czynności nieodpłatnej równoważnej
    czynności odpłatnej, ale obowiązku kasy już NIE zdefiniowano.
    Rozporządzenie nie może zmienić ustawy, tak dla porządku.

    Kto przeciw (powyższym tezom) i dlaczego?
    :)

    pzdr, Gotfryd