  • 11. Data: 2003-10-24 21:05:44
    Temat: Re: Wydatki na "cele mieszkaniowe"
    Od: Karol <a...@u...poczta.onet.pl>

    Użytkownik BruceLee napisał:

    > a czy kredyt mieszkaniowy na zakup mieszkania nie nowego z banku bedzie
    > celem mieszkaniowym ?
    > i:
    > jezeli jest to czy okazuje caly zaciagniety kredyt
    > czy tylko odsetki ?
    > jak to jest ?

    Pogoglaj troche. Były rozne wyroki NSA. Czasami odmienne.
    Glownie chodzilo o to, czy mozna bylo najpierw kupic nowe, sprzedac
    stare i zlozyc oswiadczenie.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 12. Data: 2003-10-24 21:58:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Oct 2003, Karol wrote:
    [...]
    >+ > ROTFL :)
    >+ > Formalnie rzecz biorąc masz rację.
    >+ > Ale zeznam że lepszego udawania Greka dawno nie widziałem :)
    [...]
    >+ :-)
    >+
    >+ Przeczytaj odpowiedź autora watku.

    Przeczytałem. Nie wiem czy chce cię pobić ? ;) (w udawaniu
    Greka :)). Liczę że jeszcze ktoś się odezwie (chcę iść spać !).

    >+ A przy okazji zajrzyj na konto pocztowe.

    Zrobione.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2003-10-24 22:22:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Oct 2003, PanCan wrote:
    [...]
    >+ sprzedalem mieszkanie i musze okazac ze wydalem 16 tys na "cele
    >+ mieszkaniowe"

    Usiłujesz nie odpowiedzieć na proste nieskomplikowane
    (wydawało by się) pytanie: czy uważasz że *otrzymanie
    pożyczki* jest "*WYDATKIEM* w celu mieszkaniowym" ?
    Mało, nawet czy 'spłacenie' pożyczki jest takim
    'wydatkiem' ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2003-10-24 22:58:31
    Od: "BruceLee" <n...@p...WYTNIJ.onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pogoglaj troche. Były rozne wyroki NSA. Czasami odmienne.
    > Glownie chodzilo o to, czy mozna bylo najpierw kupic nowe, sprzedac
> [...]
    no wlasnie
    najpier kupilem a za 30 dni sprzedalem mieszkanie i teraz musze znalezdz cos
    co da mi kwote 16 tys w papierkach dla US
    na zakup mieszkania otrzynalem kredyt z banku ale.... teraz juz sam niewiem
    jak to rozwiazac,
    a 10% podatek chyba by mnie dobil finansowo

  • 15. Data: 2003-10-24 23:10:31
    Od: "BruceLee" <n...@p...WYTNIJ.onet.pl>

    Użytkownik "BruceLee" <n...@p...WYTNIJ.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    niewiem
    > jak to rozwiazac,
    > a 10% podatek chyba by mnie dobil finansowo

    przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych określonych
    w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c):
    a) w części wydatkowanej na nabycie na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej, nie później niż w okresie dwóch lat od dnia sprzedaży, budynku
    mieszkalnego lub jego części, lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną
    nieruchomość, spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego,
    gruntu albo prawa użytkowania wieczystego gruntu pod budowę budynku
    mieszkalnego, lub na nabycie prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni
    mieszkaniowej oraz na budowę, rozbudowę albo remont lub modernizację
    własnego budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego,
    b) w całości - jeżeli sprzedaż nastąpiła w celu uzyskania, w zamian za te
    nieruchomości lub prawa, spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu albo
    budynku mieszkalnego lub jego części,
    c) w całości - jeżeli sprzedaż nastąpiła w wykonaniu lub w związku z
    wielostronną umową o zamianie tych budynków lub praw do lokali,
    d) w całości - jeżeli ich nabycie nastąpiło w drodze spadku lub
    darowizny,
    e) w części wydatkowanej na spłatę kredytu lub pożyczki zaciągniętych na
    cele, o których mowa w lit. a), w banku lub w spółdzielczej kasie
    oszczędnościowo-kredytowej mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej, w tym również na spłatę kredytu lub pożyczki zaciągniętych przed
    dniem uzyskania tych przychodów, nie wcześniej jednak niż 24 miesiące przed
    tym dniem,

    to jak to jest z tym kredytem moge czy nie bo w puunkcie e)
    jest jw

  • 16. Data: 2003-10-25 08:33:26
    Od: Karol <a...@u...poczta.onet.pl>

> [...]

    > tym dniem,
    > to jak to jest z tym kredytem moge czy nie bo w puunkcie e)

    Ale musi to być z "banku" lub "skoku".

    Karol

  • 17. Data: 2003-10-25 08:50:45
    Od: "BruceLee" <n...@p...WYTNIJ.onet.pl>

    Rzeczypospolitej

    > Ale musi to być z "banku" lub "skoku".
    >
    > Karol
    ale calosc, odsetki czy ....

  • 18. Data: 2003-10-25 09:24:08
    Od: Karol <a...@u...poczta.onet.pl>

    > ale calosc, odsetki czy ....

    Nie wiem. A moje gdybanie nic tu nie pomoze.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 19. Data: 2003-10-25 11:45:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Oct 2003, Karol wrote:
    [...]
    >+ Przeczytaj odpowiedź autora watku.

    A, widocznie było już więcej odpowiedzi niż widziałem.
    Teraz jaśniejsze :) przepraszam za zamieszanie.

    pozdrowienia, Gotfryd