  • 1. Data: 2002-05-06 08:30:49
    Temat: KPiR
    Od: "kazimierz" <j...@i...pl>

    witam

    czy moze ktos z Panstwa opdpowiedziec na nastepujace pytania

    1. prowadzac KPiR czy amortyzacje np. samochodu wpisuje co miesiac do KPiR
    czy raz na kwartal, lub raz na rok ?
    2. czy remanent likwidacyjny obejmuje tez wyposazenie o wartosci ponizej
    1500 zl , mimo iz takiego wyposazenia nie ujmuje w ewidencji wyposazenia,
    ( np. czajnik elektryczny za 100 zl)
    3. czy aby odliczyc sobie diety za podroz sluzbowa wlasciciel firmy powinien
    wysatwic sobie delegacje czy moze zrobic to dowodem wewnetrznym w ktorym
    napisze ze dnia 05-05-2002 byly w X tyle godzin i zalicza w koszty 19 zl

    pozdrowiania

    kazik

  • 2. Data: 2002-05-06 11:44:37
    Temat: Re: KPiR
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 May 2002, kazimierz wrote:

> [...]
    >+
    >+ 1. prowadzac KPiR czy amortyzacje np. samochodu wpisuje co miesiac do KPiR

    Co miesiąc. Kłótnia o to czy wpisywać "wprost", czy może
    może/powinien/musi być DW jest w toku w innym wątku :) (IMO
    nie ma potrzeby, wpis w EŚT spełnia wymagania dowodu)

    >+ 2. czy remanent likwidacyjny obejmuje tez wyposazenie o wartosci ponizej
    >+ 1500 zl , mimo iz takiego wyposazenia nie ujmuje w ewidencji wyposazenia,
    >+ ( np. czajnik elektryczny za 100 zl)

    IMO tak. Na grupie były zdania podzielone, ale na pytanie
    po co robić inwentaryzację wyposażenia, jeśliby do niej wpisywać
    *tylko to co już jest w EW* - nikt nie odpowiedział/skomentował.
    "Na mój rozum" (wiem, logika podatków bywa rozbiezna :>) celem
    jest właśnie szacunkowe policzenie "ile się panstwu należy" od
    *wszystkiego*, co zostało zaliczone w koszt (czyli nieopodatkowane).

> [...]
    >+ napisze ze dnia 05-05-2002 byly w X tyle godzin i zalicza w koszty 19 zl

    Przecież delegacja to dowód wewnętrzny :) (jedna z form).

    IMHO kwestia formy - ja mam 2 rodzaje delegacji, 1. "full"
    i 2. "tylko przejazdy". Widzę że ty masz chęć na 3. typ :)
    Ja przeciwwskazań nie widzę, nadal nazywałbym (tytułował) taki
    DW "delegacją". Z ciekawością poczytam co inni na to...

    Pozdrowienia, Gotfryd
    PS: i thx. za obudzenie - dawno nie sprawdzałem "Cenników"
    i chyba mam ostatnio po 18 zł diety wpisane :(