  • 1. Data: 2002-05-06 08:35:47
    Temat: Jak wlasciwie jest z tym VATem...
    Od: "mradec" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Oto moja historia:

    W miescie sa dwa US. Prowadze DG, a po adresie zameldowania
    jestem przydzielony do II US. Adres dzialalnosci mam jednak
    w obszarze I US, a dodatkowo na wpisie do EDG mam wpisany "obszar
    calego kraju".

    W lipcu 2001 zlozylem VAT-R, skladajac go do II US, czyli tam
    gdzie rozliczam PIT. W listopadzie telefon z II US: pana adres dzialanosci
    podlega I US, wiec tam powinien pan rozliczac sie z VATu. Napisalem
    pisemka, II US przeksiegowal wplaty na I US, przeslal deklaracje VAT-7,
    VAT-R.
    I wszystko bylo OK.

    Ciag dalszy: w kwietniu 2002 mam telefon z I US: dlaczego Pan rozlicza
    sie z VAT w I US?! Przeciez we wpisie do ewidencji ma Pan rowniez
    "teren calego kraju". To znaczy, ze ma Pan rozliczac VAT w II US, czyli
    tam gdzie adres zameldowania. Prosze zlozyc pisemko, my przeksiegujemy
    wplaty i odeslemy Pana deklaracje do II US...

    I co teraz? Tak mozemy sie bawic w kolko.

    Moje pytanie: Czy jakis grupowicz - specjalista z VATu moze przytoczyc
    mi przepis ktory precyzyjnie stwierdza gdzie ja mam sie wlasciwie ovatowac?
    W ustawie o VAT nie znalazlem. Z ordynacji podatkowej Art 17 par 1 nic
    jasno nie wynika, a par. 2... Moze ktos da mi namiar na takie
    rozporzadzenie?

    Bardzo prosze o pomoc i z gory dziekuje.

    mradec

  • 2. Data: 2002-05-06 08:45:04
    Temat: Re: Jak wlasciwie jest z tym VATem...
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    moim zdaniem chodzi tu o sformulowanie " teren calego kraju" jesli ktos tak
    pisze w zgloszeniu VAT to teraz co ma na mysli ?
    1. jesli bedzie np. produkowal wyroby w miescie X i miescie Y no to bedzie
    vat placil tam gdzie ma siedzibe firmy
    2. jesli bedzie produkowal te wyroby tylko w miescie X a jezdzil po kraju i
    je sprzedawal , a faktury wystawial w siedzibie firmy i dosylal do
    kontrahentow , to bedzie podlegal pod US tak gdzie prowdzi dzialalnosc anie
    tam gdzie ma siedzibe

    jacek

  • 3. Data: 2002-05-06 11:24:44
    Temat: Uscislenie: Jak wlasciwie jest z tym VATem...
    Od: "mradec" <m...@p...onet.pl>

    W zgloszeniu VAT-R nie ma rubryki, gdzie wpisuje sie
    "teren calego kraju". Jest tylko "adres siedziby/zameldowania",
    a tam wpisalem adres zameldowania, bo jestem osoba
    fizyczna.

    Sformulowanie "teren calego kraju" pojawia sie jedynie
    na wpisie do ewidencji dzialalnosci gospodarczej.

    Uscislajac historie:
    1. Zalozylem firme bedac zameldowanym tam, gdzie jest I US.
    Tam byla wiec i siedziba i adres zameldowania.
    2. Pozniej zmienilem adres zameldowania (a zarazem I US na II US), ale nie
    zmienialem siedziby, zeby nie robic zamieszania u kontrahentow. Zreszta
    w dokumencie NIP-1 sa dwie rubryki: adres zameldowania oraz
    adres siedziby - wiec po cos one chyba sa.
    3. Problemy zaczal sie, jak przeszedlem na VAT.

    Użytkownik jacek <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ab5fl9$pv4$...@n...tpi.pl...

  • 4. Data: 2002-05-06 19:57:41
    Temat: Re: Uscislenie: Jak wlasciwie jest z tym VATem...
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze m...@p...onet.pl:

    Spróbuję wyjaśnić:
    - jedno miejsce prowadzenia DG - podlegasz wg. miejsca wykonywania DG.
    - dwa lub więcej miejsc wykonywania DG - podlegasz wg. siedziby firmy.
    W twoim przypadku powinieneś podlegać wg. miejsca wykonywania DG, ponieważ
    większość US nie interpretuje zapisu "teren całego kraju" jako osobne
    miejsce wykonywania DG (widziałem kiedyś nawet jakieś tłumaczenie IS w
    Poznaniu na w/w temat ale numeru czy daty nie jestwem w stanie przytoczyć),
    czyli de facto masz jedno miejsce wykonywania DG. Jeżeli US tak ciętraktują
    poproś o pisemną interpretację składając pisemny wniosek w US. Wtedy
    będziesz miał podkładkę, a na pewno podadzą Ci podstawy prawne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"
    Jan Jakub Rousseau