  • 1. Data: 2009-04-27 15:34:13
    Temat: Jak rozliczyc delegacej cd
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    Witam
    JAk mam rozliczyc "delegacje" dla jednego z klientow ? Prowadze jednoosobowa
    DG. Nie ma problemu aby dodoac do roznych skladowych faktury takze ta
    "pozycje". Ale jak mam to policzyc ? Bilety PKp czy hotel ma 7 % stawke VAT.
    Zakladajac ze wydalem 100 zl netto na te rzeczy, to zaplacilem brutto 107
    zl. A jak mam to "przeksiegowac" po kosztach na fakturze ? MAm tez wystawic
    z 7 % ??

    Fantom

  • 2. Data: 2009-04-27 16:34:47
    Temat: Re: Jak rozliczyc delegacej cd
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Fantom wrote:
    > Witam
    > JAk mam rozliczyc "delegacje" dla jednego z klientow ? Ale jak mam to
    > policzyc ? A jak mam to "przeksiegowac" po
    > kosztach na fakturze ? MAm tez wystawic z 7 % ??

    A Ty handlujesz delegacjami czy noclegami w hotelu?
    Zastanów się co Ty sprzedajesz swojemu klientowi.
    Jak nie umiesz policzyć ile Cię kosztuje ta usługa, to
    myślisz, że Ci ktoś kalkulację zrobi?
    Ja zazwyczaj wszystkie koszty poniesione brutto na wyjeździe mnożyłem
    razy dwa i do tego VAT. Jak Ci takie rozwiązanie pasuje, to sobie
    przyjmij takie wyliczenie. Nie wiem czy klient wytrzyma :-)
    Aha, i 2,00 PLN za kilometr miniumum.

  • 3. Data: 2009-04-27 17:40:14
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > razy dwa i do tego VAT. Jak Ci takie rozwiązanie pasuje, to sobie
    > przyjmij takie wyliczenie. Nie wiem czy klient wytrzyma :-)

    Za uslugi wykonane na wyjezdize to ja wiem ile biore.
    Ale jest to zupelnie inna sprawa. Dodoatkowo mam zapewniony zwrot kosztow
    "delegacji". I nie mam pojecia jak go rozliczyc aby nie oszukac w tym
    siebie, zleceniodawcy ani Panstwa :)

    Fantom

  • 4. Data: 2009-04-27 18:39:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Fantom wrote:

> [...]
    > kosztow "delegacji". I nie mam pojecia jak go rozliczyc aby nie
    > oszukac w tym siebie, zleceniodawcy ani Panstwa :)

    Jak masz zapewniony u zleceniodawcy zwrot kosztów delegacji,
    to zapewne uzgodnione są warunki tego zwrotu.
    Jak nie masz uzgodnionych warunków, to uzgodnij,
    żeby zleceniodawca nie czuł się zaskoczony.

  • 5. Data: 2009-04-27 20:43:08
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    > Jak masz zapewniony u zleceniodawcy zwrot kosztów delegacji,
    > to zapewne uzgodnione są warunki tego zwrotu.
    > Jak nie masz uzgodnionych warunków, to uzgodnij,
    > żeby zleceniodawca nie czuł się zaskoczony.

    Sa uzgodnione - "przysluguje zwrot wydatkow".
    No i ? Dalej nie mam rozwiazania problemu jak musze zrobic to na fakturze.
    Przeczytales wogole w glownym poscie jaki mam problem dokladnie ?

    Fantom

  • 6. Data: 2009-04-27 21:20:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Fantom wrote:

    > Sa uzgodnione - "przysluguje zwrot wydatkow".
    > No i ? Dalej nie mam rozwiazania problemu jak musze zrobic to na
    > fakturze. Przeczytales wogole w glownym poscie jaki mam problem
    > dokladnie ?

    Przeczytałem.
    Nie rozumiem Twojego problemu. Skoro się umówiłeś
    na zwrot wydatków i uzgodniłeś zasady zwrotu, to w czym problem?
    Umówiłeś się, że będziesz fakturował im wszystko z wyjazdu netto/brutto,
    zwrócą Ci tylko wg udokumentowanych faktur, zwrócą Ci ryczałtem te wydatki,
    zwrócą Ci wydatki x współczynnik 1,2, czy też masz rozliczyć delegację
    jako ich zleceniobiorca, bo i taka jest możliwość.
    Jak dalej nie wiesz, to przefakturuj w całości poniesione wydatki+VAT ze
    stawką Twojej uslugi
    i po sprawie. (pamiętaj, że od pewnych wydatków z wyjazdu nie odliczysz
    VAT -
    np nocleg i musisz je wziąć brutto do kosztów)

  • 7. Data: 2009-04-28 12:42:22
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > VAT -
    > np nocleg i musisz je wziąć brutto do kosztów)

    No i tu mam dylaemat. Czy moge na fakturze ujac pozycje np " przejazd pkp" z
    7 % VATem. Jak dam 22 % to lipa.

    Fantom

  • 8. Data: 2009-04-28 13:37:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Fantom wrote:

    > No i tu mam dylaemat. Czy moge na fakturze ujac pozycje np " przejazd
    > pkp" z 7 % VATem. Jak dam 22 % to lipa.

    Vatowcowi kupującemu wszystko jedno.
    On patrzy na kwoty netto. A jak Twój zleceniodawca patrzy na brutto,
    to mu wytłumacz.

  • 9. Data: 2009-04-28 13:47:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 28 Apr 2009 15:37:07 +0200, cef napisał(a):

    > Vatowcowi kupującemu wszystko jedno. On patrzy na kwoty netto.

    Nieprawda. Obecnie nie jest mu już wszystko jedno. Jeśli powinno być 7% a
    dostanie fakturę z 22%, to ma prawo odliczyć tylko 7%. To kiedyś było
    tak, że odliczał tyle ile na fakturze. Prawo unijne jednak na to nie
    pozwala i zmienili.

    I uwaga dla Fantoma:
    Taka pozycja "przejazd pkp" to jest ściąganie kłopotów na kontrahenta.
    Bardziej dociekliwa kontrola będzie mu próbowała to wyrzucić z kosztów
    twierdząc, że nie jest to jego koszt tylko twój.

    Ogólnie biorąc najlepszym wyjściem jest zawsze fakturowanie swojej usługi
    w jednej ogólnej pozycji, z jednym właściwym dla niej VAT-em i dołączanie
    ewentualnego rozpisania na poszczególne elementy na osobnym papierze.

  • 10. Data: 2009-04-28 13:56:56
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-04-2009 o 15:47:53 jureq <j...@x...to.z.adresu.xop.pl> napisał(a):

    > Nieprawda. Obecnie nie jest mu już wszystko jedno. Jeśli powinno być 7% a
    > dostanie fakturę z 22%, to ma prawo odliczyć tylko 7%. To kiedyś było
    > tak, że odliczał tyle ile na fakturze.

    Chyba nie - IIRC chodziło tylko o usługi sprzedaż zwolnioną z podatku

    > Prawo unijne jednak na to nie
    > pozwala i zmienili.

    A to była standardowa zasłona dymna, powoływali się na jakiś wyrok
    z którego wzięli zdania powyrywane z kontekstu.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek