  • 1. Data: 2008-11-19 21:10:27
    Temat: księgowanie vatowe znaczków pocztowych
    Od: "podatnik" <a...@g...pl>

    Kupiłem na poczcie kilka znaczków pocztowych. Dostałem pokwitowanie.
    Zaksięgowałem je sobie jako koszt w KPiR. Czy muszę to księgować w ewidencji
    zakupów VAT? Do tej pory tego nie robiłem, jako że znaczki są zwolnione z
    VATu, ale czy dobrze myślę?

  • 2. Data: 2008-11-19 21:49:10
    Temat: Re: księgowanie vatowe znaczków pocztowych
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    podatnik pisze:

> [...]
    > zakupów VAT? Do tej pory tego nie robiłem, jako że znaczki są zwolnione z

    Jeśli nie dostajesz faktury VAT to nie księgujesz.

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 3. Data: 2008-11-20 07:33:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Daniel Stalica pisze:

    > Jeśli nie dostajesz faktury VAT to nie księgujesz.

    A jak dostaniesz FV a nie ma tam VATu do odliczenia to tez nie
    księgujesz w rejestrze VAT.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2008-11-20 08:41:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Nov 2008, Daniel Stalica wrote:

    > Jeśli nie dostajesz faktury VAT to nie księgujesz.

    IMVHO ścisła odpowiedź powinna brzmieć: "jeśli nie wpływa to na
    rozliczenie VAT, to nie ma potrzeby ewidencjonować".

    TEORETYCZNIE jest możliwe, że znaczki są do odsprzedaży a sprzedaż
    rozliczana proporcją zakupów. Wtedy powinny oczywiście być ujęte.

    BTW: czy ktoś z grupowiczów rozliczał kiedyś proporcję zakupów
    lub zna kogoś, kto tak rozliczał?
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-11-20 08:57:02
    Od: "podatnik" <a...@g...pl>

> [...]
    >
    > TEORETYCZNIE jest możliwe, że znaczki są do odsprzedaży a sprzedaż
    > rozliczana proporcją zakupów. Wtedy powinny oczywiście być ujęte.

    Znaczki są używane na firmowe listy i nie są dalej odsprzedawane. Zatem
    ewidencjonować nie trzeba, dziękuję za odpowiedzi.

    BTW mam jeszcze jeden problem: czy zakupy typu myszka komputerowa, monitor
    (maks. 500zł) to są wydatki na środki trwałe? Czy w ewidencji VAT księguje się
    to jako zwykłe zakupy, czy zakupy środków trwałych?

  • 6. Data: 2008-11-20 09:31:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > BTW: czy ktoś z grupowiczów rozliczał kiedyś proporcję zakupów
    > lub zna kogoś, kto tak rozliczał?

    Ja rozliczałam. Przez 4 miesiące.

    Nielubienielubienielubie...

    :)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2008-11-20 16:42:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Nov 2008, Maddy wrote:

    > Ja rozliczałam. Przez 4 miesiące.

    O, szacun.
    Ty to chyba wszystko już rozliczałaś :)

    > Nielubienielubienielubie...

    Co, liczenie proporcji sprzedaży opartej o proporcję zakupów
    może Ci się nie widziało?? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-11-20 16:47:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Nov 2008, podatnik wrote:

> [...]
    > (maks. 500zł) to są wydatki na środki trwałe? Czy w ewidencji VAT księguje się

    Pozycja na deklaracji to "zaliczanych do środków trwałych".
    Skoro ich *nie zaliczasz* do ST, to... :)
    (zakładając że są kupione "luzem" to do "ulepszenia" się nie
    kwalifikują, a tym samym pod "zaliczenie" się nie łapią).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-11-20 17:00:00
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-11-2008 o 17:47:46 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > (zakładając że są kupione "luzem" to do "ulepszenia" się nie
    > kwalifikują, a tym samym pod "zaliczenie" się nie łapią).

    Jeszcze mogą być zakupione w celu wytworzenia z nich ST

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2008-11-20 17:07:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > O, szacun.
    > Ty to chyba wszystko już rozliczałaś :)

    Nie wszystko!!
    Ale po rozliczaniu importu z Chin przez Hamburg z zaliczką płatną przez
    podmiot trzeci to już zbliżam sie do ściany.

    :)

    > Co, liczenie proporcji sprzedaży opartej o proporcję zakupów
    > może Ci się nie widziało?? ;)

    Są rzeczy za które nie ma dość godziwej zapłaty ;)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813