  • 21. Data: 2008-11-21 12:38:18
    Temat: Re: ZUS, dlaczego takie małe składki
    Od: Asen <a...@g...com>

    On 21 Lis, 13:28, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

> [...]
    > Kiedyś robiłam rachunki o ile sie opłaca podnieść podstawę żeby wyjść na
    > plus ale już nie pamiętam ile to było. Zdaje sie max x 2 ale to z głowy
    > czyli z niczego piszę jak mawia nasz kolega Gotfryd :)
    >
    > Zasadniczo trzeba policzyć ile się zapłaci ZUSowie w wariancie minimum,
    > ile się dostanie zasiłku i potem wyznaczyć wartość która da największą
    > nadwyżkę zasiłku nad opłaconymi składkami. Żmudna robota, dłubanina.
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Trzeba też przymyśleć/liczyć czy podnoszenie pensji i ciągnięcie jej
    do 6 czy 7 miesiąca ciąży ma sens, gdy można np. od trzeciego miesiąca
    notorycznie do porodu przebywać już na zwolnieniu lekarskim z niższym
    chorobowym. :)

    Ja miałem inne rozterki z ciężarnymi. Przyjmowane do pracy i miesiąc
    później rozpoczynające chorowanie. ZUS w zasadzie jest bezradny,
    często z tej bezradności uzależnia wypłatę chorobowego od przedłożenia
    zaświadczenia o zdolności do pracy, czyli tzw. badań okresowych. A
    poza tym ma tylko trzy szanse zakwestionowania takiego zatrudnienia.
    1) Gdy ustali, że osoba faktycznie nie pracowała, czyli musi pracować
    ten miesiąc, 2) gdy stanowisko jest nieodpowiednie do jej
    kwalifikacji, 3) gdy pensja wyraźnie odbiega (w górę) o wynagrodzeń na
    podobnym stanowisku.

  • 22. Data: 2008-11-22 19:24:54
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 21 Nov 2008 13:28:22 +0100, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    >Zasadniczo trzeba policzyć ile się zapłaci ZUSowie w wariancie minimum,
    >ile się dostanie zasiłku i potem wyznaczyć wartość która da największą
    >nadwyżkę zasiłku nad opłaconymi składkami. Żmudna robota, dłubanina.
    A tzw solver w arkuszu kalkulacyjnym nie pomoze? :)

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2008!
    http://www.nadmorze.pl - Może nad morze?