    From: Agata Wasilewska <a...@n...no.no>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: ZUS - zbieg ubezpieczeń
    Date: Tue, 12 Nov 2002 21:57:20 +0100

    Witam

    Mam pytanie o zbieg ubezpieczeń. Chcę zatrudnić na umowę o pracę (1/2
    etatu) studenta studiów zaocznych. Czy muszę płacić za niego składki na
    ubezpieczenia społeczne? Mi osobiście wydaje się, że nie, ale pewna nie
    jestem.

    W każdym razie rzeczony student prowadzi jeszcze działalność
    gospodarczą.
    1. Wydaje mi się, że musi płacić społeczne mimo tego, że studiuje. (???)
    2. Czy ze względu na to, że będzie zatrudniony na umowę o pracę może
    przestać odprowadzać składki społeczne tytułu prowadzenia dg?
    (przypominam, że de facto składka z umowy o pracę nie jest odprowadzana)
    Wiem, że to naiwne, ale może prawdziwe :-)

    Chciałabym to dobrze sformułować. Czy zbieg ubezpieczeń to zbieg
    tytułów, czy raczej zbieg faktów odprowadzania składki?

    Będę wdzięczna za odpowiedzi i porady

    pzdr
    --
    Agata