  • 11. Data: 2010-10-29 07:40:23
    Temat: Re: Za mała kwota na fakturę
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > A moze koles nie jest vatowcem??
    > Firma staje sie obecnie vatowcem opo przekroczeniu 50tys od 2011 100tys.
    > Kase fiskalna musi kupic w pierwsyzm roku po 20tys a w 2 roku po 40tys.
    > Wiec moze był w sytuacji ze kupic musiał kase fiskalną a nie stał się
    > vatowcem i masz 0% vat, lecz tutaj mi się wydaje ze powinno być zw

    ale on nie powiedzial ze nie moze wystawic fry tylko ze za mala kwota.
    poza tym rachunek zdaje sie moze wystawic

    a juz pomijajac wszystko jak on to rejestruje to jesli sie na niego
    napatoczy kontrola to bedzie mial ciepło, bardzo ciepło. zastanawiajace ze
    br na to nie zwrocilo uwagi (a zakladam ze sam kwitow nie prowadzi).

  • 12. Data: 2010-10-29 07:57:49
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 29-10-2010 09:38, cef pisze:

    > Jeśli sprawdziłeś NIP na stronach GUS i to jest ich NIP,
    > a nie czyjś, to normalnie w biały dzień rżną głupa.
    > Podejdź do nich jeszcze raz i powiedz, że minimlana kwota
    > kiedy nie musi być faktury to jakieś tam 5 czy 7 zł (sprawdź sobie w
    > rozporządzeniu)

    Nie ma takiej kwoty. Jest kwota, przy której nie trzeba podawać wartości
    podatku VAT - 6zł netto (MF w rozporządzeniu podaje łopatologicznie
    wartości brutto dla poszczególnych stawek).

    Sam obowiązek wystawienia faktury vat jest niezależny od kwoty.

    Odmowa wystawienia faktury jest przestępstwem karno-skarbowym, bez
    względu na to, czy sprzedaż została zaewidencjonowana w inny
    dopuszczalny sposób czy nie.

    Dobrze też pamiętać, że jeżeli żądania faktury zostało przedstawione
    sprzedawcy przed upływem 7 dni od zakupu, to nikt nie może się teraz
    tłumaczyć, że minęło ponad 7 dni i już nie muszą wystawiać.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 13. Data: 2010-10-29 08:06:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Oct 2010, Maciek wrote:

    > No właśnie zgodny. W sumie rozbieżność jest jedynie w adresie, bo na
    > paragonie jest adres sklepu.

    Czy mi się wydaje, czy dla paragonu fiskalnego jest przepis szczegółowy
    z okazji "przywiązania" kasy do miejsca prowadzenia DG, znaczy że
    w odróżnieniu od f-ry podaje się tam adres p. sprzedaży?

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2010-10-29 08:06:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > łopatologicznie wartości brutto dla poszczególnych stawek).
    > Sam obowiązek wystawienia faktury vat jest niezależny od kwoty.

    Wierzę Ci na słowo, choć widać, że ostatnio słabo u Ciebie z aktualizacją
    ;-)

> [...]
    > sprzedawcy przed upływem 7 dni od zakupu, to nikt nie może się teraz
    > tłumaczyć, że minęło ponad 7 dni i już nie muszą wystawiać.

    Dlatego jestem ciekaw jaką wystawią fakturę lub jaki wymyślą
    kolejny myk.

  • 15. Data: 2010-10-29 08:08:28
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Podejdź do nich jeszcze raz i powiedz, że minimlana kwota
    > kiedy nie musi być faktury to jakieś tam 5 czy 7 zł (sprawdź sobie w
    > rozporządzeniu)

    nie ma juz minimalnej kwoty. mają obowiązek wystawic musza od 1 grosza

    > i zażądaj faktury na ten paragon. Ciekawe co zrobią.
    > Na jakie dane wystawią, z jakimi stawkami.
    > Jak z zaplecza wyjdzie dwóch osiłków, to uciekaj :-)

    :))))))))))))))
    wiesz, mogl byc zwyczajny byk przy wprowadzaniu towaru chociaz autor watku
    napisal ptu A 0%
    A ptu A to pierwsza stawka i winna wynosic 22%. Wiec moze sprzedawca kasy
    fiskalnej dal ciala(nie wprowadzil poprawnie stawek VAT) albo kasa jest
    uszkodzona. Bardziej bym obstawial blad serwisanta a potem wałek:)

  • 16. Data: 2010-10-29 08:16:10
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Czy mi się wydaje, czy dla paragonu fiskalnego jest przepis szczegółowy
    > z okazji "przywiązania" kasy do miejsca prowadzenia DG, znaczy że
    > w odróżnieniu od f-ry podaje się tam adres p. sprzedaży?

    na paragonie powinien byc adres sklepu, chyba ze do naglowka da sie wepchnac
    tez siedzibe ale to sie udaje zwykle w duzych kasach lub drukarkach
    fiskalnych.

  • 17. Data: 2010-10-29 08:19:39
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.10.2010 09:57, Maddy pisze:
    > Sam obowiązek wystawienia faktury vat jest niezależny od kwoty.

    Jak w takim razie np. ochronić się przed złośliwym klientem, który
    będzie kupował paczkę zapałek i wymagał faktury. Przy zapętleniu
    działania może wygenerować spore koszty.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 18. Data: 2010-10-29 08:31:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Jak w takim razie np. ochronić się przed złośliwym klientem, który
    > będzie kupował paczkę zapałek i wymagał faktury. Przy zapętleniu
    > działania może wygenerować spore koszty.

    Najlepiej być dobrym dla ludzi i nie robić sobie wrogów.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2010-10-29 08:33:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Michał Gut wrote:

> [...]
    > kasy fiskalnej dal ciala(nie wprowadzil poprawnie stawek VAT) albo
    > kasa jest uszkodzona. Bardziej bym obstawial blad serwisanta a potem

    Jeśli ktoś przy 20 zł kombinuje, żeby nie dac faktury,
    tylko inne kwity, do tego nie za bardzo prawidłowe, to jednak
    obstawiałbym co innego.

  • 20. Data: 2010-10-29 08:50:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 29-10-2010 10:16, Michał Gut pisze:

    > na paragonie powinien byc adres sklepu,

    A dokładnie adres miejsca, w którym jest zainstalowana kasa.
    Chyba, że to kasa przenośna (np.przy handlu obwoźnym), wtedy adres
    przedsiębiorcy.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813