  • 21. Data: 2008-09-04 20:06:40
    Temat: Re: Zakup i NiP
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    krzymek wrote:
    > [...]
    >

    > Bardzo chętnie poczytam przepisy na ten temat wiec jeśli mozesz to ...

    Ja nie muszę. Kasy nie potrzebuję.

    > Natomiast jak ja to sobie tłumacze...
    > Wystawca faktury nie ma obowiązku sprawdzac czy dany podmiot
    > istnieje

    A jak przyjdą z US ustalac obrót dla nieprowadzących DG, to myslisz, że będą
    tacy naiwni?

    > Gdybyś przytaczał te paragrafy to sprawdz

    Jak będę instalował kase, to poczytam.
    Na razie niech czytają Ci, co potrzebują znać te przepisy.

  • 22. Data: 2008-09-04 20:36:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Nie każdy paragon musi być z kasy fiskalnej.
    > Może być i paragon z tymi sami danymi co na fakturze, wydrukowany na
    > zwykłym papierze, podobnie jak może być faktura wypluta na papierze
    > termoczułym.

    faktury bierze sie w takich sytuacjach z bardzo prozaicznego powodu - jak
    zgubisz paragon t nikt ci juz gwarancji nie uzna, jak zgubisz fakture to
    wystarczy poprosic o duplikat.

    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo
    milczysz." Nina Liedtke

  • 23. Data: 2008-09-04 20:36:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Ale jego interesuje.
    > Nikt nie będzie się wysilał, żeby jakiemuś uparciuchowi dobrze zrobić.
    > Chcesz fakturę - podaj NIP i nie masz problemu.

    a jak nie ma nipu?

    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż
    najgłośniejszy zew obowiązku." Pablo Picasso

  • 24. Data: 2008-09-04 20:55:13
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Czaki" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał

    > sprzęt dość drogi, gwarancja 3 lata, a z doświadczenia paragony blakną (chyba
    > dobrze napisałem) albo giną.

    jak drogi sprzęt? bo od pewnych kwot faktura jest obligatoryjna
    a Cavallino nie ma racji - fakture musi Ci wystawić bez nipu
    a co jak kupuje obcokrajowiec?

  • 25. Data: 2008-09-04 20:58:35
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "krzymek" <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl> napisał w wiadomości
    > U mnie w firmie istnieje dokładanie ta sama zasada.
    > Chcesz fakturę podaj NIP, jeśli nie podasz dostaniesz paragon (czyli wydruk z
    > programu do fakturaowania, na kartce A4).
    > A dlaczego tak się dzieje.... a to dlatego, że nie mamy kasy fiskalnej. Obrót
    > na paragonach mamy poniżej 40tyś zł.
    > 99% sprzedaży to faktury.

    no to macie problem....
    nie ważne czy faktura czy paragon - liczy sie obrót z osobami fizycznymi nie
    prowadzącymi DG
    i tak jak dalej pisałeś - to Twój obowiązek to sprawdzić - dlatego wiele firm
    prosi o wpis do dg i iine dokumenty firmy

  • 26. Data: 2008-09-04 21:29:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Wystarczy wysłać do US pisemko z informacją, że sprzedawca odmówił
    > wystawienia faktury. Zobaczysz co mu zrobią.

    Nic, jeśli zapoda, że nabywca nie chciał podać potrzebnych danych.

  • 27. Data: 2008-09-04 21:37:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Sep 2008, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Czaki" <w...@o...pl> napisał

    > Ale jego interesuje.

    Sejmu też nie interesowało:
    "Jednakże na żšdanie tych osób podatnicy sš obowišzani do wystawienia
    faktury" (to cytat z art. 106).
    Podatnik podaje niezbędne dane i żąda faktury, sprzedawcę to może
    obchodzić albo nie - ale jak nie wystawi f-ry popełni przestępstwo
    z KKS i tyle.
    Przepis ministra jest jasny: f-ra dla konsumenta może nie zawierać
    NIP, więc żądanie nabywcy jest uzasadnione.

    > Nikt nie będzie się wysilał, żeby jakiemuś uparciuchowi dobrze zrobić.

    Y tam.
    Ja na miejscu sprzedawcy bym się wysilił.

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2008-09-04 21:40:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Sep 2008, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Czaki" <w...@o...pl> napisał
    >
    > Mogą, czyli równie dobrze mogą zawierać.
    > I tutaj raczej nie wygrasz jak się sprzedawca uprze, bo to on o tym decyduje.

    To niech sobie wpisze, jego zmartwienie skąd go weźmie.
    Kupujący się nie upiera że "nie ma być", tylko mówi że nie poda.
    Nie ma, nie wie, nie pamieta - nie musi (mieć, pamiętać, podawać).

    > I co mu zrobisz?

    Nic. Ja bym *tylko* zażądał f-ry :), niech pisze co chce (a co
    najwyżej złożyłbym notę korygującą :P)

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2008-09-04 21:43:46
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Nic, jeśli zapoda, że nabywca nie chciał podać potrzebnych danych.

    nip nie jest potrzebną daną ;)
    a, jak ktoś ma ograniczony program to jego problem

  • 30. Data: 2008-09-04 21:51:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:

    > Nic, jeśli zapoda, że nabywca nie chciał podać potrzebnych danych.
    to skłamie