  • 11. Data: 2015-06-22 20:12:57
    Temat: Re: Zakup samochodu od osoby fizycznej nie prowadzącej DG
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.06.2015 o 20:11, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Nie mną, a częściowo moim nazwiskiem.

    A w zasadzie odwrotnie, moje nazwisko jest częścią firmy.

  • 12. Data: 2015-06-22 20:56:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał w wiadomości
    >jestem przedsiębiorcą prowadzącym DG OF na PKPiR (zasady ogólne),
    >zwolnionym podmiotowo z VAT. Chcę kupić od znajomego samochód i
    >wprowadzić go do EST. czy dobrze rozumiem, że:
    >a) spisuję Umowę kupna-sprzedaży, gdzie nabywcą jestem ja, ale z
    >oznaczeniem firmy
    >b) rejestruję samochód już na firmę w wydziale komunikacji

    Chyba nadal sie nie da. Dzialalnosc Gospodarcza nie ma osobowosci
    prawnej, wiec Ci nie zarejestruja "na firme", bo nie ma na kogo.
    Musisz na siebie.

    >c) opłacam PCC w wysokości 2%
    >d) mogę amortyzować auto przez 30 miesięcy odzyskując etapami PIT
    >czy taki układ nie sprzyja zawyżaniu cen na umowie? W końcu jeżeli
    >zamiast 10 tysięcy, ktoś wpisze 20 tysięcy, to zyska na PIT?

    Napierw trzeba zaplacic te 2% PCC, wiec wszyscy zanizaja :-)

    Potem to urzad ma swoje cenniki i moze ci za 5 lat zakwestionowac
    wartosc i odsetki doliczyc, wiec lepiej ostroznie z tym zawyzaniem.
    No i dobrze by bylo przelewem zaplacic, a wtedy nie wiadomo czy
    znajomy odda :-)

    J.

  • 13. Data: 2015-06-22 21:17:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A w zasadzie odwrotnie, moje nazwisko jest częścią firmy.

    Skoro twoje nazwisko jest czescia firmy, stanowiąc jej podzbior, to co
    jest tą częścią, ktora nie jest twoim nazwiskiem?

  • 14. Data: 2015-06-22 21:33:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.06.2015 o 21:17, witek pisze:

    > Skoro twoje nazwisko jest czescia firmy, stanowiąc jej podzbior, to co
    > jest tą częścią, ktora nie jest twoim nazwiskiem?

    pozostała część firmy, która nie jest moim imieniem i nazwiskiem.

  • 15. Data: 2015-06-22 21:36:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > pozostała część firmy, która nie jest moim imieniem i nazwiskiem.

    a nie jest ona przypadkiem zbiorem pustym?

  • 16. Data: 2015-06-22 21:37:00
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.06.2015 o 20:56, J.F. pisze:

    > Napierw trzeba zaplacic te 2% PCC, wiec wszyscy zanizaja :-)

    No ale ale 2% od 10 tys to 200zł. A 18% od 10 tys. to 1800zł. Czyli
    1600zł zysku na zawyżeniu o 10 tys.

    > Potem to urzad ma swoje cenniki i moze ci za 5 lat zakwestionowac
    > wartosc i odsetki doliczyc, wiec lepiej ostroznie z tym zawyzaniem.

    Ano chyba że tak.

    > No i dobrze by bylo przelewem zaplacic, a wtedy nie wiadomo czy znajomy
    > odda :-)

    A nie można gotówką? Nie żebym ja chciał zawyżać, tak mnie tylko
    zaciekawił ten aspekt, że jest luka...

  • 17. Data: 2015-06-22 21:38:29
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.06.2015 o 21:36, witek pisze:

    > a nie jest ona przypadkiem zbiorem pustym?

    No w moim przypadku nie. Dużo D pisał, że u niego tak. Ale to chyba
    rzadkość, zwłaszcza, że to bardzo złośliwe wobec kontrahentów.

  • 18. Data: 2015-06-22 21:39:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No w moim przypadku nie. Dużo D pisał, że u niego tak. Ale to chyba
    > rzadkość, zwłaszcza, że to bardzo złośliwe wobec kontrahentów.

    to co stanowi tą niepustą część zbioru?
    Konkretnie.

  • 19. Data: 2015-06-22 21:42:11
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.06.2015 o 21:39, witek pisze:
    > to co stanowi tą niepustą część zbioru?
    > Konkretnie.

    b7.pl

    Tak ci ciężko wyguglać? Robi to jakąś różnicę, jaki to ciąg
    alfanumeryczny w moim przypadku?

  • 20. Data: 2015-06-22 22:05:19
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-06-22 o 20:11, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No ale w DR mam mieć tylko nazwisko czy firmę?

    w DR to możesz mieć cokolwiek (ja mam auta w EŚT których nigdy na siebie
    nie przerejestrowałem i nie mam zamiaru - w dowodzie jest poprzedni
    właściciel, na ubezpieczeniu ja)
    przy DG chyba faktycznie nic oprócz twojego imienia i nazwiska nie wpiszą

    > No ale to wredne wobec kontrahentów.

    ale co w tym wrednego?

    Łukasz