  • 1. Data: 2005-05-08 19:42:51
    Temat: Zaliczka na podatek - wspolne rozliczenie
    Od: "tarpan" <t...@i...pl>

    Witam,
    Taka sytuacja:
    Pracuje na etacie (umowa o prace), zona jest na urlopie wychowawczym
    (niepracuje, dochod=0).
    Czy jest mozliwosc zlozenia jakiejs deklaracji o wspolnym rozliczeniu
    malzonkow, aby pracodawca nie potracal wiekszej zaliczki na podatek po
    przekroczeniu progu podatkowego, tylko standardowe 19%?
    Kilka lat temu (przy pierwszym dziecku, u innego pracodawcy) robilem taki
    manewr. Teraz w ksiegowosci, powiedzieli mi ze nie ma takiej mozliwosci -
    cos sie zmienilo w przepisach?

    pozdrawiam
    T.

  • 2. Data: 2005-05-08 19:51:09
    Temat: Re: Zaliczka na podatek - wspolne rozliczenie
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    tarpan wrote:
> [...]
    > manewr. Teraz w ksiegowosci, powiedzieli mi ze nie ma takiej mozliwosci -

    tak, ale załatwia się to przez US.
    Występujesz z pismem do US, o naliczanie niższej zaliczki uzasadniając
    to tym, że pod koniec roku będziesz miał bardzo duży zwrot.
    Z decyzją US idziesz do zakładu pracy i wówczas oni nie mają nic do gadania.
    Sam z siebie zakład pracy nic nie może zrobić, bo nie pozwalają mu na to
    przepisy.

  • 3. Data: 2005-05-08 20:03:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

> [...]
    > Z decyzją US idziesz do zakładu pracy i wówczas oni nie mają nic do
    > gadania. Sam z siebie zakład pracy nic nie może zrobić, bo nie

    US nie jest potrzebny do pomniejszania zaliczek.
    Wystarczy oświadczenie dla płatnika: art 32.1a
    Niech księgowość sobie poczyta.
    Pewnie nie chce im się liczyć inaczej.

  • 4. Data: 2005-05-08 20:13:21
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    cef wrote:

    > US nie jest potrzebny do pomniejszania zaliczek.
    > Wystarczy oświadczenie dla płatnika: art 32.1a
    > Niech księgowość sobie poczyta.
    > Pewnie nie chce im się liczyć inaczej.

    Fakt.
    Pojechałem za daleko, bo załatwiałem całkowite zwolnienie z potrącania
    zaliczek.