  • 21. Data: 2005-12-18 21:31:56
    Temat: Re: Zaliczka za grudzień? Pilne!
    Od: "Zofia" <Z...@a...com.pl>

    > Rozróżnij płatnika od podatnika a na koniec przeczytaj druk PIT4 i popatrz na
    > rubryki - wszystkie !!!!!!!!!!!!!
    A nie możesz po prostu napisać, czy jako stowarzyszenie nie prowadzące
    działalności gospodarczej, płacąc zaliczkę na podatek dochodowy od umowy
    o dzieło zapłaconej w listopadzie musimy zapłacić zaliczkę nie tylko za listopad,
    ale także taką samą za grudizeń?

    > I pomyśl o kimś kompetentnym do rozliczania podatku za pracowników , bo jesli
    > zostałaś zgłoszona jako TA OSOBA , to masz duży problem - albo będziesz go
    > miała w przyszłości -
    "Za pracowników" - wielkie słowa. W naszym przypadku to 1 lub 2 umowy o dzieło
    rocznie.

    Ja też pozdrawiam świątecznie.
    Zofia

  • 22. Data: 2005-12-18 21:38:14
    Od: "Zofia" <Z...@a...com.pl>

    > Nie dopisałam, że po prawej stronie jest wyszczególnione, co kiedy płaci
    > się.
    Dzięki.
    Ja już identyczną wyliczankę co-kiedy-kto płaci widziałam w innym miejscu
    w Internecie i co mnie zdziwiło, to to, że nigdzie tam nie jest napisane o zaliczce
    płatnej do 20 grudnia za grudzień w wysokości tej za listopad. A przecież są
    tacy, których to dotyczy NA PEWNO.
    Zatem nie rozstrzyga ona kwestii, o który mi chodzi. Niestety.

    Pozdrawiam
    Zofia

  • 23. Data: 2005-12-18 22:01:06
    Od: "Zofia" <Z...@a...com.pl>

    Spróbowałam podejść do problemu jakby drogą "eliminacji".
    Ustawę o PDOF przeszukałam na okoliczność wystąpienia
    owego zapisu o obowiązku płacenia do 20 grudnia zaliczki
    za grudzień w wysokości należnej za listopad.
    Jedynym miejscem, w którym jest o tym mowa (pod warunkiem,
    że czegoś nie przegapiłam lub że nie było później zmiany tego
    dotyczącej) jest Art. 44 ust 6, a ten jest wymieniany jako podstawa
    prawna w PIT-5 (który nas nie dotyczy), natomiast nie jest wymieniany
    w podstawie prawnej do wypełnianego przez nas PIT-4.

    Oczywiście zdaję sobie sprawę, że wyciąganie wniosków "na logikę"
    w wątpliwościach dotyczących prawa jest niemądre, delikatnie mówiąc.
    W tej chwili jednak nie mam lepszego pomysłu.

    A tak przy okazji, nadal nie wiem co miałam wyczytać ze WSZYSTKICH
    rubryk PIT-4 , jak mi to tu ktoś radził.
    Ze względu na zbliżający się termin ewentualnego płacenia i późną porę
    byłabym wdzięczna za rady "wprost", a nie nauki do wykorzystania w
    dalszym życiu.

    Pozdrawiam
    Zofia.

  • 24. Data: 2005-12-18 22:01:42
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    listopad,
    > ale także taką samą za grudizeń?

    > "Za pracowników" - wielkie słowa. W naszym przypadku to 1 lub 2 umowy o

    ZZOFIO !!!!!

    Przeczytaj PIT4 - i zwróć uwagę na słowo " WYPŁACONYCH" - nie można
    odprowadzić zaliczek a'priori za - "niewypłacone" - podatek rozliczasz "na
    wniosek" - PRACOWNIKA!!!!! w pit 40 - Zleceniobiorcy wypłaceni w grudniu -
    podlegają PIT4 - w styczniu i kropka......... Nie walcz z wiatrakami i US-em.
    Odprowadzanie podatku za pracowików, zleceniobiorców itd .... to WIELKA
    ODPOWIEDZIALNOŚĆ i wysokie kary w przypadku błędów . Pytasz o podstawowe
    sprawy - a to świadczy o WIEDZY. (lub jej braku - zwłaszcza u "księgowych")

    Pzdr-Kriss

  • 25. Data: 2005-12-18 22:06:22
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ze względu na zbliżający się termin ewentualnego płacenia i późną porę
    > byłabym wdzięczna za rady "wprost", a nie nauki do wykorzystania w

    N A G Ł Ó W E K i podstawę prawną przytoczoną na PIT4 - JESTEŚ PŁATNIKIEM a
    nie PODATNIKIEM k.mać - przeczytaj ORDYNACJĘ PODATKOWĄ albo nie zadawaj
    głupich pytań.

  • 26. Data: 2005-12-19 11:12:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Dec 2005, Zofia wrote:

    > Ale my jako stowarzyszenie jesteśmy osobą prawną.
    > Ponadto wspominałeś o analogii do CIT, a o tym nie ma w PDOF.

    ...no toż tłumaczy iż *tej działce* - czyli uzyskiwania przychodów.
    OF uzyskują przychody z różnych źródeł podlegającym w różny sposób
    opodatkowaniu (10 kategorii !!).
    Można powiedzieć że podobieństwo opodatkowania OF i OP dotyczy
    jednej kategorii - rozliczania przez OF podatku w ramach ksiąg
    lub PK. WTEDY PDoOF i PDoOP są podobne :)
    A do OF istnieje jeszcze fafdziesiąt "inności"...
    Inaczej liczonych, inaczej opodatkowanych.
    I w sumie PIT-4 który rozliczasz to pewna "inność" - bo to
    nie SWÓJ podatek rozliczasz, a OF :)
    A zasada "podwójnej zaliczki" dotyczy właśnie "rozliczających
    księgi" :)

    > Koleżanka, która mi dzisiaj powiedziała o konieczności zapłacenia twierdziła,
    > że potwierdziły to co najmniej 2 osoby (księgowe)

    Yhy.
    Widzisz, pic polega na tym że bardzo ciężko "osoba pracująca
    w księgowości" ma kwalifikacje tak jak malarz.
    Znaczy: jeden to jest malarz przemysłowy od natrysku na gorąco,
    inny to artysta a jeszcze inny - pokojowy.
    I jak ma codziennie przed nosem wąską działkę swojej poddziedziny
    to myśli że na niej świat się kończy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)