  • 1. Data: 2004-01-06 13:18:15
    Temat: Zatrudnienie a skladka zus od dzialalnosci
    Od: "A" <a...@p...pl>

    Witam

    Mam pytanko odnosnie skladek do Zus-u. Prowadze pozarolnicza dzialalnosc
    gospodarczą w temacie uslug, niestety nie przynosi ona zbyt wielkich
    dochodow, tak wiec chcialbym troszke zaoszczedzic.

    Jesli zostane zatrudniony u kogos, powiedzmy- matki ktora prowdzi dzialnosc
    handlową, to czy bede musial odprowadzac skladki do zus od prowadzonej
    dodatkowo dziallnosci gospodarczej?

    Czy musze byc zatrudniony na caly etat aby nie placic skladek od
    dzialalnosci i ewentualnie na jaki wymiar aby bylo ok?
    Co ze skladką na ubezpieczenie zdrowotne?
    Przepraszam jesli temat juz byl walkowany, bardzo prosze o odpowiedz, sprawa
    jest dla mnie pilna.

  • 2. Data: 2004-01-06 13:23:27
    Temat: Re: Zatrudnienie a skladka zus od dzialalnosci
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    A wrote:

> [...]
    > Co ze skladką na ubezpieczenie zdrowotne?
    > Przepraszam jesli temat juz byl walkowany, bardzo prosze o odpowiedz,

    Zdrowotne trzeba płacić zawsze. Jeśli chodzi o ubezpieczenia społeczne
    i Fundusz Pracy to nie jest ważny cały etat, ważne aby płaca w żadnym
    miesiącu nie spadła poniżej minimalnej (obecnie chyba 824 zł)

  • 3. Data: 2004-01-06 13:35:10
    Od: "Arek" <a...@p...pl>

    > Zdrowotne trzeba płacić zawsze. Jeśli chodzi o ubezpieczenia społeczne
    > i Fundusz Pracy to nie jest ważny cały etat, ważne aby płaca w żadnym
    > miesiącu nie spadła poniżej minimalnej (obecnie chyba 824 zł)

    Czyli nie moze byc podstawą nizsza kwota? Jakie mniej wiecej musze poniesc
    koszta od kwoty 824zl na skladki ZUS oraz US i czy to sie wogole oplaca aby
    zrobic taki manewr? Moze są inne patenty?
    Prosze aby nikt nie potraktowal mnie jak jakiegos kretacza, po prostu
    sytuacja zyciowa zmusza mnie do tego.

    pzdr Arek

  • 4. Data: 2004-01-06 13:36:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jan 2004, A wrote:
    [...]
    >+ Czy musze byc zatrudniony na caly etat aby nie placic skladek od
    >+ dzialalnosci i ewentualnie na jaki wymiar aby bylo ok?

    Pensja w wysokości minimalnej płacy. Ilość etatu bez znaczenia.

    >+ Co ze skladką na ubezpieczenie zdrowotne?

    Płacisz. Ale większość przecież odliczysz :)

    >+ Przepraszam jesli temat juz byl walkowany,

    Był !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-01-06 14:25:28
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik Arek a...@p...pl ...

> [...]
    > wogole oplaca aby zrobic taki manewr? Moze są inne patenty?
    > Prosze aby nikt nie potraktowal mnie jak jakiegos kretacza, po prostu

    Umowa zlecenie.
    Wybierasz ze z tytułu umowy zlecenia płacisz całośc składek, a z tytułu DG
    tylko zdrowotne. Wtedy nie jest ważna wysokośc zarobków.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 6. Data: 2004-01-06 14:45:36
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Budzik wrote:

    > Umowa zlecenie.
    > Wybierasz ze z tytułu umowy zlecenia płacisz całośc składek, a z
    > tytułu DG tylko zdrowotne. Wtedy nie jest ważna wysokośc zarobków.

    Jak pamiętam dyskusje na tej grupie to byli tacy co mieli wątpliwości
    co do legalności tej metody

  • 7. Data: 2004-01-06 15:05:29
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jureq j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl ...

    > Jak pamiętam dyskusje na tej grupie to byli tacy co mieli wątpliwości
    > co do legalności tej metody

    Sam ZUS nie ma wątpliwości, to dlaczego my mamy mieć???
    Właściwie to dosyć dokładnie śledziłem dyskusje na ten temat i nie pamiętam
    żeby ktoś poddawał w wątpliwość prawny aspekt tego zagadnienia. Możesz
    przypomnieć odpowiednie wątki?

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 8. Data: 2004-01-06 15:42:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jan 2004, Budzik wrote:

> [...]
    >+ >>
    >+ > Jak pamiętam dyskusje na tej grupie to byli tacy co mieli wątpliwości
    [...]
    >+ Właściwie to dosyć dokładnie śledziłem dyskusje na ten temat i nie pamiętam
    >+ żeby ktoś poddawał w wątpliwość prawny aspekt tego zagadnienia. Możesz
    >+ przypomnieć odpowiednie wątki?

    Ja też poproszę, bo też nie pamiętam żeby ktoś protestował :)
    (pewnie byśmy go o paragrafy poprosili... !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-01-07 09:11:20
    Od: "Kubik" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Umowa zlecenie.
    > Wybierasz ze z tytułu umowy zlecenia płacisz całośc składek, a z tytułu DG
    > tylko zdrowotne. Wtedy nie jest ważna wysokośc zarobków.
    A jak w takim przypadku rozumieć zapis "blabla [..] płacą składki z tytułu,
    który
    powstał wcześniej". Czy, jeżeli obecnie płacę z tytułu DG, to będzie dobrze
    jak się wyrejestruję z ZUSu, zarejestruję umowę zlecenia, a po tym przywrócę
    działalność (tzn. zgłoszę do ZUS)?

    Czy można wyrejestrować się z ZUSu, nie zawieszając działalności w US?

    pozdrawiam
    Adam

  • 10. Data: 2004-01-07 11:30:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2004, Kubik wrote:

    >+ Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> [...]
    >+ > tylko zdrowotne. Wtedy nie jest ważna wysokośc zarobków.
    >+ A jak w takim przypadku rozumieć zapis "blabla [..] płacą składki
    >+ z tytułu, który powstał wcześniej".

    IMHO tak samo jak:
    "Może ona jednak dobrowolnie, na swój wniosek,[...] lub zmienić
    tytuł ubezpieczeń"
    [...]
    >+ Czy można wyrejestrować się z ZUSu, nie zawieszając działalności w US?

    Zdaniem "mojego" ZUS niezawieszenie DG w US jest dowodem prowadzenia
    działalności :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)