  • 1. Data: 2004-01-06 12:45:58
    Temat: Jaka kwota obliguje do powiadomienia US?
    Od: "aszfer" <a...@o...pl>

    Witam
    goglałem i nic z tego, wiec pytam tutaj.
    Przy jakiej kwocie operacji bankowej np. przelewu, czy wpłaty bank ma
    obowiązek powiadomić o tej operacji US?

    --
    pozdr.
    aszfer

  • 2. Data: 2004-01-06 14:25:32
    Temat: Re: Jaka kwota obliguje do powiadomienia US?
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik aszfer a...@o...pl ...

    > Witam
    > goglałem i nic z tego, wiec pytam tutaj.
    > Przy jakiej kwocie operacji bankowej np. przelewu, czy wpłaty bank ma
    > obowiązek powiadomić o tej operacji US?

    A jest taka kwota?
    Pytam z ciekawości :-o

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,
    4 kolana. Ubijać do rana aż powstanie piana. Odstawić na 9 miesięcy
    i kupic wózek dziecięcy. ;-)

  • 3. Data: 2004-01-06 15:40:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jan 2004, Budzik wrote:

> [...]
    >+ > Przy jakiej kwocie operacji bankowej np. przelewu, czy wpłaty bank ma
    >+ > obowiązek powiadomić o tej operacji US?

    :)
    Nie przypominam sobie o powiadamianiu US. Powiem że wątpię:
    prędzej policję :) albo "jakąś podobną służbę" do śledzenia
    przestępstw gospodarczych.
    Ale od ileś-tam powinni transakcje takie *rejestrować*, w celu
    zapobiegania "praniu" i takich podobnych. Nie wiem czy
    powinni "powiadamiać" :) (kogokolwiek !), tak że czekamy
    dalej na kogoś kto przepisy przeczytał :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-01-06 15:45:49
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik aszfer a...@o...pl ...

    > A jest taka kwota?
    > Pytam z ciekawości :-o

    Bezpośrednio nie ale istnieje ustawa o przeciwdziałaniu wprowadzaniu do
    obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub
    nieujawnionych źródeł, która obliguje banki do przekazywania informacji o
    większych transakcjach do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej.
    Dopiero tam, o ile zechcą, zasięgają informacji US. Generalnie mają prawo
    kierować się bezpośrednio do banków odnośnie każdej kwoty. Do GIIF
    przekazywane są dane o transakcjach powyżej 10 000 Euro lub 15 000 (także
    suma dla większej ilości przelewów do jednego odbiorcy). Jakieś zmiany miały
    być w związku z wejściem do unii i nie przypominam sobie która kwota obecnie
    obowiązuje.

  • 5. Data: 2004-01-06 16:48:39
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > powinni "powiadamiać" :) (kogokolwiek !), tak że czekamy
    > dalej na kogoś kto przepisy przeczytał :)

    Generalnie to powiadamiany jest Generalny Inspektor Informacji Finansowej,
    przy przekroczeniu określonych kwot transakcji (sprzedaż, kupno), drugim
    takim przypadkiem jest jeszcze (o ile sie nie myle kwestia transakcji
    walutowych).
    Bartek

  • 6. Data: 2004-01-06 18:50:13
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kierować się bezpośrednio do banków odnośnie każdej kwoty. Do GIIF
    > przekazywane są dane o transakcjach powyżej 10 000 Euro lub 15 000

    było 10000Euro, a od 01.01.2004r. jest 15000Euro

    (także
    > suma dla większej ilości przelewów do jednego odbiorcy).

    nie zgadzam się, idzie info o transakcjach powyżej kwoty, nic pozatym, czyli
    jak zrobisz 2 przelewy w 1 dniu po 10000Euro, to nikt nic nie wie...

  • 7. Data: 2004-01-06 22:45:44
    Od: "aszfer" <a...@o...pl>

    Slayer stwierdzil:

> [...]
    >
    > nie zgadzam się, idzie info o transakcjach powyżej kwoty, nic pozatym,
    > czyli jak zrobisz 2 przelewy w 1 dniu po 10000Euro, to nikt nic nie wie...

    dzięki za info, a gdzie można o tym poczytać szerzej? Interesuje mnie
    właśnie czy rozbicie większej kwoty na mniejsze poskutkuje nieinformowaniem
    GIIF czy też US, czy też jednak przelewy kierowane na to samo konto w jednym
    dniu ktoś skrzętnie odnotuje. Zasadniczo chodzi mi o przekazanie pieniędzy
    na moje konto ze sprzedaży działki moich rodziców - nie chciałbym, żeby z US
    się przyczepił - nie są to w końcu brudne pieniądze, a raczej ciężko
    zarobione przez moich rodziców.

    --
    pozdr.
    aszfer