  • 1. Data: 2004-01-06 11:59:25
    Temat: siedziba DG na wynajmowanym
    Od: "escuola" <e...@w...pl>

    Pozdrawiam Szanownych!

    Googlalem, googlalem, ale zapytałem:

    Chcę zarejstrować DG (os. fiz, usługi marketingowe, wykonywane u klienta) z
    siedzibą w wynajmowanym lokalu, bo mogę ten lokal "otrzymać" w bezpłatne
    użytkowanie.
    Wiem, że UM nie wnika w tytuł prawny do lokalu-siedziby, a od 1 stycznia
    2004 podobno nawet nie ma już prawa pytać.
    Ale siedzibę DG trzeba określić dla US, etc... a zatem pojawia się parę
    pytań:

    1. Jaki wobec tego potrzebuję tytuł prawny do lokalu dla US? Czy wystarczy
    "umowa bezpłatnego użyczenia"?
    2. Czy rozliczam w podatkach owo bezpłatne użytkowanie? Czy jest ono moim
    przychodem z racji tego, że dzięki czyjejś życzliwości nie płacę czynszu? W
    archiwach Grupy jest wątek poświęcony temu zagadnieniu, ale nie wyjaśnia on
    sprawy.
    Podobno takie bezpłatne użytkowanie jest przychodem i moim i właściciela
    mieszkania i powinienem zaliczyć do przychodów wysokość czynszu. Ale co z
    właścicielem? Chciałbym być wobec niego w porządku i nie komplikować mu
    życia.
    3. Co rozliczam w urzędach właściwych dla siedziby, a co w tych właściwych
    dla miejsca zameldowania? Są odległe o 50 km.

    Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

    -escuola-