  • 11. Data: 2004-08-20 07:16:26
    Temat: Re: Zmiana auta z ciezarowego na osobowe i skutki podatkowe
    Od: "Fido__" <k...@p...onet.pl>

    > Bodaj 5 sierpnia w Dobrej Firmie było, że można "przehomologować" auto z
    > ciężarowego na osobowe i nie wiąże się z żadnymi korektami
    > wcześniejszych deklaracji VAT.

    IMHO bardzo śliskie. Bo kupuję dziś auto z nową homologacją ciężarową, odliczam
    sobie 100% VAT a za miesiąc "przehomologowuję" go na osobówkę i cieszę się z
    posiadania wygodnego, 5,6,7 osobowego samochodu...

    > Zapytałem telefonicznie w swoim US i miła pani potwierdziła mi taką
    > interpretację. Kiedyś potrzebowałem wersji ciężarowej więc kupiłem
    > "ciężarówkę", a teraz wystarcza mi osobowy więc przerobiłęm. Oczywiście
    > przy sprzedaży takiego auta VAT trzeba zapłacić niezależnie czy go
    > przerobiłem na osobowy czy nie.
    >
    > pzdr
    > tj

    A ja wczoraj słyszałem jeszcze inną interpretację księgowej... Wykupuję auto z
    leasingu po 1 maja. Auto w świetle przepisów o VAT nie jest ciężarówką, więc w
    ogóle nie zaprzątam sobie głowy VAT-em i wpisuję jego wartość brutto do
    Ewidencji Środków Trwałych. Za jakiś czas go sprzedaję i jako, że nie odliczałem
    VAT, to na fakturze go nie doliczam, czyli sprzedaję go ze stawką "zwolniony"...

    Fido__

  • 12. Data: 2004-08-23 09:29:07
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <7...@n...onet.pl>, Fido__ wrote:

> [...]
    > ogóle nie zaprzątam sobie głowy VAT-em i wpisuję jego wartość brutto do

    Nie jestem pewien czy vat ktory mozna bylo odliczyc mozna wpisac do
    kosztow.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl