  • 11. Data: 2002-12-05 23:01:58
    Temat: Re: Zmiany dot. DG przy tylko 1 kliencie?
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > A mowilem mowilem: news:aqgl3f$7e7$1@news.tpi.pl

    No mowiles, mowiles.
    Ale eraz cos powiedz, doradz.......
    Jak te paranoidalne przepisy obejsc?

    Co to w ogole za debile uchwalili cos takiego?
    Czy to wchodzi od stycznia czy od marca (bo 2 wersje slyszalem)?

    Kurde, to naprawde robi sie malo zabawne.
    Ledwie zaczynam dzialalnosc i juz sie dowiaduje, ze jest
    ona nie za bardzo legalna. Trzeba spieprzac z tego kraju.

    Latet

  • 12. Data: 2002-12-05 23:30:25
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Tia...... chyba tylko rozwiązać w cholerę działalnosc i rzeczywiscie
    > brac umowy o dzielo.

    No dobra.
    Po otrząśnieciu się z szoku, mysle, ze moge zrobic tak:

    Musze znalezc jakiegos znajomego, ktorego bede regularnie
    w kazdym miesiacu "zatrudnial" fikcyjnie na umowe o dzielo,
    i tak to formulowal, aby jego fikcyjna praca dla mnie dotyczyla
    wszystkich rodzajow uslug, na ktore sam wystawie faktury.

    Dobrze kombinuje w tej pie.........ej dżungi?

    Mysle (tzn. przypuszcam) ze taka osoba nie powinna miec
    nic przeciwko, skoro ja wezme na siebie wszelkie koszty
    tych operacji, takze jego zwiekszony podatek.

    Pytanie: kogo moge, a kogo nie moge tak zatrudnic?
    Jak zgaduje - nikogo z rodziny nie moge.

    To chyba jednak prostsze obejscie niz wykonywanie
    uslug dla ludnosci cywilnej :-)

    Dzieki,

    Latet

  • 13. Data: 2002-12-05 23:32:12
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No mowiles, mowiles.
    > Ale eraz cos powiedz, doradz.......
    > Jak te paranoidalne przepisy obejsc?

    Ja tez jestem jeszcze "lajkonikiem" w te klocki, stad
    moje pytania na .prawo

    > Kurde, to naprawde robi sie malo zabawne.
    > Ledwie zaczynam dzialalnosc i juz sie dowiaduje, ze jest
    > ona nie za bardzo legalna. Trzeba spieprzac z tego kraju.

    Dla mnie i dla wielu kolegow z pracy samozatrudnienie bylo
    jedyna szansa na dalsza prace.
    Nie wiem, co mam myslec o takich pomyslach, ale mam nadzieje,
    ze bedzie mozna to jakos bezbolesnie obejsc...

    Dla przykladu: prowadze DG i wystawiam faktury jednemu kontrahentowi.

    Mam w zakresie dzialalnosci wpisane jeszcze m.in. "uslugi artystyczne",
    ktorych na codzien nie swiadcze .
    Nie wystarczy wiec 1/miesiac sprzedac wlasnej babci akwarelke za 10zl ????

    GreG

  • 14. Data: 2002-12-06 06:42:05
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    > Teraz PIP może uznać że jakias umowa jest stosunkiem pracy nawet gdy
    > obie strony temu zaprzeczają. A jak PIPu nie starczy, może tak
    > zadecydowac sąd.

    No dobrze, a co ten PIP moze zrobic, czy sprawdzac, czy w jakis spodob to
    dotyka pracownikow, czy tylko pracodawce?

    > Wtedy do kłopotów z ZUSem dochodza kłopoty z VATem - osobiste
    > świadczenie usług jest zwolnione z VAT a więc zleceniodawca nie ma prawa
    > go odliczyć.

    No i znow pytanie co tu pracownik moze stracic?
    Place ZUS co miesiac (najnizsza skladka - tu bedzie problem?)
    a w VAT wchodze teraz, takze od stycznia bede juz VATowcem i bede wystawial
    fakturki vat.
    Powiedzmy, ze pracodawca nie bedzie go sobie odliczal.
    Czy w takim przypadku bede mial jakies problemy? Po prostu jesli pracodawca
    sie upiera chcialbym wiedziec co mu grozi, a co mnie.

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 15. Data: 2002-12-06 06:42:58
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    > Przeczytaj wątek "Jaka forma działalności",
    > message id: <P...@i...stanp
    ol.com.pl>

    Dzieki, poczytlaem.
    Nie jest az tak zle chyba... ale dodatkowe pyt. zadalem w odpowiedzi do
    Maddy :)
    Zajrzyj tam jak mozesz :)

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 16. Data: 2002-12-06 08:27:14
    Od: "Robert Kilimnik" <R...@t...com.pl>

    > Wtedy do kłopotów z ZUSem dochodza kłopoty z VATem - osobiste
    > świadczenie usług jest zwolnione z VAT a więc zleceniodawca nie ma prawa
    > go odliczyć.

    I niestety ty też nie masz prawa odliczenia tego VAT-u! :(
    Także jeśli odliczałeś sobie VAT też mogą być kłopoty.
    Robert

    Robert Kilimnik

  • 17. Data: 2002-12-06 08:29:00
    Od: "Robert Kilimnik" <R...@t...com.pl>

> [...]

    I niestety ty też nie masz prawa odliczenia tego VAT-u! :(
    Także jeśli odliczałeś sobie VAT też mogą być kłopoty.
    Mam nadzieję, że się mylę.

    Robert

  • 18. Data: 2002-12-06 08:55:39
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Mam w zakresie dzialalnosci wpisane jeszcze m.in. "uslugi artystyczne",
    > ktorych na codzien nie swiadcze .
    > Nie wystarczy wiec 1/miesiac sprzedac wlasnej babci akwarelke za 10zl ????

    Z tego co ja rozumiem po przeczytaniu tego:
    http://www.infor.pl/serwis.html?serwis=01&P180=I02.2
    002.109.000001000&krok=A
    to jednak nie wystarczy.

    Wyglda na to, ze na KAZDY rodzaj swojej działalnosci musisz
    miec zapewnione "obejście" przepisów w postaci zatrudnienia kogos,
    lub ulsug dla ludu.

    Jesli sprzedaż komuś akwarelkę, to twoje faktury za działalnosc
    artystyczą i wydatki z tym związane, będą uznane za DG.
    Ale inna część Twojej działalnosci - nie koniecznie.

    Moze sie myle, moze zle zrozumialem. Mam nadzieje nawet, ze sie myle.

    Niech eksperci i eskpertki poprawią.

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 19. Data: 2002-12-06 08:56:17
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

> [...]
    > nic przeciwko, skoro ja wezme na siebie wszelkie koszty
    > tych operacji, takze jego zwiekszony podatek.

    Kłopot to jest taki, ze trza za to ZUS i ta osoba będzie miała co pisać w rocznym
    PIT.:-(

    Ty lepiej wystaw 50 zł na sąsiada lub szwagra o innym nazwisku czy zwykłego menela.

  • 20. Data: 2002-12-06 08:58:50
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Druga pułapka, to groźba uznania jednoosobowej DG za działalnośc
    > wykonywana osobiści - umowa zlecenie lub o dzieło- jeżeli taki
    > jednoosobowy przedsiębiorca nie świadczy usług dla osób fizycznych i
    > nikogo nie zatrudnia.
    > Wtedy do kłopotów z ZUSem dochodza kłopoty z VATem - osobiste
    > świadczenie usług jest zwolnione z VAT a więc zleceniodawca nie ma prawa
    > go odliczyć.

    No dobrze, a co z milionami 1-os., VAT-owych firm "handlowych"?
    Moj ojciec ma taką, moj brat też i dziesiątki znajomych.
    Pewnie setki tysiecy w skali kraju.

    Kupują towar od hurtowni, sprzedają firmom (sklepom, innym hurtowniom).

    Nie swiadczą wiec usług dla ludnosci fizycznej, nie zatrudniają nikogo.

    Czy tacy też podpadną?

    Dzieki,

    Latet