  • 1. Data: 2004-04-21 08:09:27
    Temat: art 24 VAT - sprzedaz wysylkowa
    Od: Pulsar <p...@P...pl>

    Witam!
    Mam pewnien problem. W zgłoszeniu rejestracyjnym VAT UE druk powołuje sie
    na art 24 ustawy o VAT - cała sprawa dotyczy sprzedaży wysyłkowej. Szkopuł
    tkwi w tym, że o ile rozumiem i widze sens art 23 mówiącego o sprzedaży
    wysyłkowej za granice, to sensu i idei art 24 kompletnie nie widze. Z tego
    przepisu - o ile go dobrze czytam - wynika, że sprzedaż wysyłkowa na
    terytorium kraju (Polski) jest traktowana jako sprzedaż na terytorium kraju
    (Polski), ale jeśli tej sprzedaży jest mniej niż 35000Euro, to jest
    traktowana jako sprzedaż poza terytorium kraju... I dalej, w ust. 4 (który
    expresis verbis pojawia sie w druku rejestracyjnym) jest mowa, że można
    zawiadomić kierownika US, że w przypadku sprzedaży poniżej 35000Euro mimo
    wszystko będzie się rozliczać z takiej sprzedaży na terytorium kraju...
    Chyba zgłupiałem - ale po co taki zapis? Czy jak zaznacze na druku, że
    zawiadamiam kierownika - na mocy ust. 4 - to nie popełnie błędu życiowego?
    Pozdrawiam!