  • 11. Data: 2010-05-07 06:01:59
    Temat: Re: auto z kratką
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Andrew" napisał w wiadomości:

    > Ale jaki VAT? Od paliwa to mozna. Od zakupu to tam nie będzie co odliczac

    Napisałem że VAT od auta czyli rozumiem od zakupu auta.
    Co to znaczy "nie będzie co odliczać": nie wolno czy będzie niewiele?

    Piotr

  • 12. Data: 2010-05-07 07:19:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr wrote:

    > Napisałem że VAT od auta czyli rozumiem od zakupu auta.
    > Co to znaczy "nie będzie co odliczać": nie wolno czy będzie niewiele?

    Nie wydaje Ci się, ze do odliczeń potrzebna będzie faktura z wykazaną kwotą
    podatku?
    Jaki będziesz miał VAT na umowie sprzedaży?

  • 13. Data: 2010-05-07 08:40:31
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości:

    > Nie wydaje Ci się, ze do odliczeń potrzebna będzie faktura z wykazaną kwotą
    > podatku?
    > Jaki będziesz miał VAT na umowie sprzedaży?

    Tak sobie naiwnie przyjąłem że może mógłbym przyjąć zapłaconą kwotę jako brutto
    :)

    dziękuję, pozdrawiam

    Piotr

  • 14. Data: 2010-05-07 09:10:32
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 7 Maj, 10:40, "Piotr" <h...@y...com> wrote:

    > Tak sobie naiwnie przyjąłem że może mógłbym przyjąć zapłaconą kwotę jako brutto
    > :)

    I bardzo słusznie przyjąłeś. A skoro sprzedawca jest zwolniony z VAT,
    to i VAT nie będzie, a brutto=netto.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 15. Data: 2010-05-07 11:28:56
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" napisał w wiadomości:

    >I bardzo słusznie przyjąłeś. A skoro sprzedawca jest zwolniony z VAT,
    > to i VAT nie będzie, a brutto=netto.

    No tak, w sumie tak.
    Pytałem w swoim US i doszły mi jeszcze dwie kwestie:
    - auta wyprodukowane przed 2001 nie mają homologacji a jedynie odpowiedni wpis w
    dow. rej. i stosowne zaświadczenie ze stacji diagnostycznej,
    - na dzień dzisiejszy stan wygląda tak że wszystkie ciężarowe muszą mieć
    ładowność powyżej 500kg,

    Czy dobrze zrozumiałem czy coś znów pokręciłem?

    Piotr

  • 16. Data: 2010-05-07 11:46:06
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr" <h...@y...com> napisał w wiadomości

    > No tak, w sumie tak.

    ale mozesz kupic autko z kratka od firmy ktora go uzytkowala i bedziesz
    mial fakture z vat 22% - jak ja.
    Ja kupilem autko na fakture z vat 22%, odliczylem sobie vat przy zakupie
    (mam homologacje wiec caly) i laduje koszty utrzymania 'ciezarowki'..

    Jesli kupisz w stawce zw to tez nie bedzie zle, bo calosc faktury zaliczy
    sie (czyli brutto przy stawce 0%) jako koszt i odliczysz sobie 18% od
    dochodowego.... Czyli jakbys nie patrzyl i tak do przodu:P

  • 17. Data: 2010-05-08 23:46:42
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Michał Gut" napisał w wiadomości:

> [...]
    > (czyli brutto przy stawce 0%) jako koszt i odliczysz sobie 18% od
    > dochodowego.... Czyli jakbys nie patrzyl i tak do przodu:P

    jeszcze jedno pytanko :)
    Przy niektórych ogłoszeniach jest inf. że auto ma wbitą pieczątkę VAT-1 w dow.
    rej.
    Czy to jest jeszcze wymagane?
    Czy tylko to co do tej pory ustaliłem czyli kratka, homologacja, ładowność
    >500kg?

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 18. Data: 2010-05-10 08:32:43
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > jeszcze jedno pytanko :)
    > Przy niektórych ogłoszeniach jest inf. że auto ma wbitą pieczątkę VAT-1 w
    > dow. rej.
    > Czy to jest jeszcze wymagane?

    po to wlasnie jedziesz na stacje zeby miec zaswiadczenie ze ma vat1 ale
    pieczatki w dr nie mam chyba

    sprawdzilem: w dr nie mam slowem o vat1

    > Czy tylko to co do tej pory ustaliłem czyli kratka, homologacja, ładowność

    mam 475kg ladownosci i dostalem kwit ze zgodny z vat1

  • 19. Data: 2010-05-10 21:43:51
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

> [...]

    > pieczatki w dr nie mam chyba
    > sprawdzilem: w dr nie mam slowem o vat1
    > mam 475kg ladownosci i dostalem kwit ze zgodny z vat1

    Przyznam się że już się pogubiłem.
    Dziś odwiedziłem dwie Okręgowe Stacje Kontroli Pojazdów i w obu usłyszałem że
    jedyne auto któremu oni mogą wydać zaświadczenie że spełnia wymogi ustawy o VAT
    to auto z jednym rzędem siedzeń o ładowności powyżej 505kg oraz z trwale
    odgrodzoną częścią ładunkową od części pasażerskiej i że żadne auto na bazie
    osobowego zarejestrowane na 4-5 osób takiego zaświadczenia nie dostanie. Pan
    diagnosta przyznał że wie że "Unia zaskarżyła jakieśtam przepisy" ale jemu
    przepisy się nie zmieniły i musi pracować zgodnie z nimi.
    Oczywiście sprawa dotyczy tylko aut bez świadectwa homologacji bo tylko takie
    podlegają dodatkowym badaniom.

    Wychodzi mi więc na to że żadne auto (nawet zarejestrowane jako ciężarowe)
    mające 4-5 miejsc i kratkę a nie mające świadectwa homologacji (czyli np.
    wyprodukowane przed 2001r.) nie będzie spełniać wymagań pozwalających na
    odliczanie VAT z paliwa.
    Oczywiście mam tu na myśli cały czas ciężarówki na bazie osobówek czyli głównie
    kombi.

    Czy ktoś może mi potwierdzić albo zaprzeczyć?

    Pzdr,
    Piotr

  • 20. Data: 2010-05-11 07:09:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr wrote:

> [...]
    > czyli głównie kombi.
    >
    > Czy ktoś może mi potwierdzić albo zaprzeczyć?

    Mogę zaprzeczyć.
    Zgodnie z przepisami tak jest jak piszesz.
    Ale ponieważ te przepisy zostały skutecznie zaskarżone, to było oficjalne
    pismo MF w tej sprawie, że mamy przepisy jakie mamy, ale udajemy,
    że obowiązuje w tej materii stan prawny na ostatni dzień przed akcesją do
    UE.
    Pismo z 23 lutego 2009 - PT3/812/4/15//CZE/09/185