  • 21. Data: 2004-06-07 18:09:57
    Temat: Re: brak wymagania podpisu na f-vat
    Od: "Alexandra" <a...@w...pl>

    > podpisany przez wystawiającego i odbiorcę lub dostawcę, no chyba że Ciebie
    ta
    > ustwa nie obowiązuje.

    DOKŁADNIE!!!
    to że nie ma w rozporządzeniu wymogu podpisywania faktur nie oznacza, ze
    każdy papierek będzie dowodem księgowym.....
    pozdrawiam
    A.

  • 22. Data: 2004-06-07 18:18:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Alexandra napisał:

> [...]
    > to że nie ma w rozporządzeniu wymogu podpisywania faktur nie oznacza, ze
    > każdy papierek będzie dowodem księgowym.....

    Ty też dotychczas odsyłałas do podpisu faktury za prąd, gaz, telefon
    itp? Odsyłali podpisane?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 23. Data: 2004-06-07 18:43:41
    Od: "Alexandra" <a...@w...pl>

    miałam na myśli podpisywanie faktur przez wystawcę.....
    a co sie tyczy faktur za energię itp to mają swoje szczególne uregulowania
    takze w rozporządzeniu
    pozdrawiam

  • 24. Data: 2004-06-07 19:11:57
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    > podpisany przez wystawiającego i odbiorcę lub dostawcę, no chyba że Ciebie ta
    > ustwa nie obowiązuje.

    Czy faktura bez podpisów "dokumentuje przekazania lub przejęcia składnika
    aktywów, przeniesienia prawa własności lub użytkowania wieczystego gruntu albo
    nie jest dowodem zastępczym"

    Bo jeżeli tak nie jest to

    "4. Jeżeli dowód nie dokumentuje przekazania lub przejęcia składnika aktywów,
    przeniesienia prawa własności lub użytkowania wieczystego gruntu albo nie jest
    dowodem zastępczym, podpisy osób, o których mowa w ust. 1 pkt 5, mogą być
    zastąpione znakami zapewniającymi ustalenie tych osób. Podpisy na dokumentach
    ubezpieczenia i emitowanych papierach wartościowych mogą być odtworzone
    mechanicznie."

    Oznaczałoby to, że wymagania minimalne są dla VAT, a dla Rachunkowości należy
    wprowadzić "znaki zapewniające".

    Nie bardzo tylko rozumiem co oznacza ustęp 1a. "Można zaniechać zamieszczania
    na dowodzie danych, o których mowa w ust. 1 pkt 5 i 6, jeżeli wynikają one z
    techniki dokumentowania zapisów księgowych."

    Jaki jest zwiazek wystawcy (i jego podpisu) faktury z moją techniką
    dokumentowania zapisów księgowych ?

    ATSD jaka jest kara z UoR za "niemanie świateł" czyli brak rzeczonego "podpisu
    wystawcy dowodu" ?

    Karol

  • 25. Data: 2004-06-07 21:23:22
    Od: "<J>" <w...@o...pl.towywal>

    > Ty też dotychczas odsyłałas do podpisu faktury za prąd, gaz, telefon
    > itp? Odsyłali podpisane?

    nie wiem jak w przypadku prądu i gazu, ale przy usługach telekomunikacyjnych
    przed 1 maja (w skrócie) faktura nie musiała dotrzeć do odbiorcy (przekazy w
    zwykłych listach) oraz nie trzeba było dokonywać zakupu kasy fiskalnej
    powyżej jakiegoś tam obrotu. Energetyka, telekomunikacja itp. sa dziwnie
    uprzywilejowane przez panstwo. Niezle dokopali ostatnio małym providerom
    dajac im zw na to co sprzedaja, a otrzymuja 22% od swoich dostawców. Ciekawe
    ile tepsa musiała wkleić $ za przegłosowanie ustawy.

  • 26. Data: 2004-06-07 21:43:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jun 2004, Alexandra wrote:

> [...]
    >+ miałam na myśli podpisywanie faktur przez wystawcę.....
    >+ a co sie tyczy faktur za energię itp to mają swoje szczególne uregulowania

    No to *miały* w rozporządzeniu. Zgoda. Strzał z działka niezły ;)
    A teraz *z większej* armatki - bo nie z rozporządzenia a z samej ustawy,
    zresztą przebitej działem okretowym (bo umową międzynarodową) WSZYSTKIE
    faktury mają swoje "szczegółówe uregulowanie" - nie trzeba podpisu.
    I co dalej ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 27. Data: 2004-06-07 22:45:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jun 2004, <J> wrote:

> [...]
    >+ nie wiem jak w przypadku prądu i gazu, ale przy usługach telekomunikacyjnych
    >+ przed 1 maja (w skrócie) faktura nie musiała dotrzeć do odbiorcy

    Ale problemem jest druga strona medalu: faktura dociera, odbiorca
    zalicza ją w koszt. Jakim prawem zaliczyli ją w koszt ci co
    powołują się na UoR *jakoby* wymagający bezwzględnie podpisu ?
    A co do "zw" za internet to masz rację... :] (ale jest OT :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 28. Data: 2004-06-08 08:22:31
    Od: "Mirosław Stępiński" <s...@N...pl>

    Użytkownik "Alexandra" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > DOKŁADNIE!!!

    Nigdzie w cywilizowanym świecie nie podpisuje się faktur. Widać u nas
    zapadło mocno w mózgownicach... A pieczątkę może trzeba?

    --
    Pozdrawiam, Miro
    http://www.soundtrade.pl

  • 29. Data: 2004-06-08 14:20:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jun 2004, Mirosław Stępiński wrote:
    [...]
    >+ Nigdzie w cywilizowanym świecie nie podpisuje się faktur. Widać u nas
    >+ zapadło mocno w mózgownicach... A pieczątkę może trzeba?

    ...żeby załatwić "firmowy" telefon w TPSA to i owszem, przynajmniej
    do niedawna ;>, dla urzędów nie trzeba :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 30. Data: 2004-06-08 19:32:45
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mam podejrzenie, że była to radosna twórczość urzednika kontroli niż
    rzetelne
    > oparcie się na przepisach.

    Oczywiście. Ale nie każdy jest Kluska i się odwoła od decyzji urzędnika
    skutecznie, choć czy Pan Kluska odniósł całkowity sukces w walce z
    darmozjadami?