  • 21. Data: 2007-08-16 21:20:08
    Temat: Re: co sadzicie o ifirma.pl
    Od: Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl>

    t...@o...pl pisze:

> [...]
    > licencyjnej
    > (sublicencji)*, umowy najmu, dzierżawy lub umowy określonej w art.
    > 23a pkt 1, zwane *wartościami niematerialnymi i prawnymi*.
    >

    > Czyli WNiP są konkretnie zdefiniowane i tylko one podlegają amortyzacji.
    > Do tego jest jeszczew art. 22b.2, ale za chiny nie da się IMHO podpiąć
    > zamówienia klienta pod prace rozwojowe, nawet wytwarzania softu we
    > własnym zakresie
    > się nie da, ale zamówienia to na 100% - czyli jednak nie WNiP i - jak
    > mówisz - nie TH.
    > To co w takim razie i do której kolumny KPiR :)

    weź daj mi swój numer gg to będzie szybciej ;)
    Potem, jak CI się będzie chciało, wkleisz całość rozmowy tutaj, żeby
    "grupa nie ucierpiała" ;)

  • 22. Data: 2007-08-17 05:27:06
    Od: Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl>

    t...@o...pl pisze:

> [...]
    > mówisz - nie TH.
    > To co w takim razie i do której kolumny KPiR :)

    Jeżeli nie TH i nie WNiP podlegające amortyzacji, to w kol. 13

  • 23. Data: 2007-08-17 05:47:05
    Od: \"@ <""monse1(\"@)op.pl">

    Pe niestety wycofali się z tego.

    > Poza tym raczej bez problemów. W razie pytań, wątpliwości zawsze możesz
    > uzyskać pomoc zarówno techniczną jak i merytoryczną z ich party line.
    >
    > Piotrek
    Jaki rejestr VAT?
    NP księgujesz netto/brutto i wpisujesz do deklaracji VAT w pozycji 21
    A Vat to co najwyżej możesz zarejestrować w kraju na terenie którego
    prowadzisz usługi
    POzdrawiam

  • 24. Data: 2007-08-17 08:07:00
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    "@ wrote:
    > Jaki rejestr VAT?

    Rejestr VAT = Ewidencja VAT

    > NP księgujesz netto/brutto i wpisujesz do deklaracji VAT w pozycji 21

    Wiem jak to się powinno robić :-) i tak robię :-)

    Ale ponieważ w iFirma nie ma możliwości księgowania operacji ze "stawką"
    NP a ewidencję VAT (rejestr VAT) trzeba prowadzić również w tym
    zakresie, to muszę to robić poza systemem.

    No i deklarację VAT wygenerowaną automatycznie przez iFirma trzeba
    wyedytować właśnie w celu poprawienia tego pola 21.

    Mało wygodne ale daje się z tym żyć.

    > A Vat to co najwyżej możesz zarejestrować w kraju na terenie którego
    > prowadzisz usługi

    Chociaż może trudno w to uwierzyć ;-) ale istnieją (całkiem niemałe)
    Państwa, które nie znają takich wynalazków jak VAT :-)

    Tak więc chociaż nie do końca wiem co miałeś na myśli w powyższym
    zdaniu, ale z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że nie ma takiej
    potrzeby w moim przypadku :-)

    Piotrek

  • 25. Data: 2007-08-19 09:55:25
    Od: \"@ <""wektor( \"@ )E-WEKTOR.COM">

    Piotrek pisze:

> [...]
    >
    > Tak więc chociaż nie do końca wiem co miałeś na myśli w powyższym
    > zdaniu, ale z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że nie ma takiej

    Myślałem że tak jak jak robisz usługi w UE, ale skoro nie robisz to OK :))