  • 1. Data: 2002-10-21 18:38:57
    Temat: czy US wymierza podatek "wyrównaczy"?
    Od: "pwr" <p...@s...interia.pl>

    Wiele lat temu kupiłem od gminy lokal ze zniżką, dość sporą.
    (mieszkanie było stare, bez CO itp.).

    Czy mogę odsprzedać ten lokal za podobną kwotę (niską, rzędu kilku tys zł)
    bez ryzyka, że Urząd Skarbowy dowali jakiś podatek wyrównawczy, uznając, że
    sprzedano za tanio w celu nie płacenia podatku?

    A może jest jakiś sposób przekazania własności w ramach rodziny bez
    konieczności płacenia podatku?

    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 2. Data: 2002-10-21 20:19:14
    Temat: Re: czy US wymierza podatek "wyrównaczy"?
    Od: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl>

    > A może jest jakiś sposób przekazania własności w ramach rodziny bez
    > konieczności płacenia podatku?

    Mieszkania? Może tak:

    1. Dajesz darowizne np. 1/10 mieszkania (czy ile tam się zmieści, bez ryzyka
    przekroczenia dozwolonej sumy).
    2. Jakiś czas jestescie współwłaścicielami.
    3. Dokonujecie zniesienia współwłasności - ten ktoś zostaje jedynym
    właścicielem.

    Zniesienie współwłasności nie jest sprzedażą, ani darowizną - to czynność
    techniczna, nawet opłata skarbowa jest niższa.

    Uwaga! Nie testowałem tego sposobu, lepiej skonsutować go z kimś znającym
    humory fiskusa...

    P.

  • 3. Data: 2002-10-21 20:42:00
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl> napisał w wiadomości
    > Zniesienie współwłasności nie jest sprzedażą, ani darowizną - to czynność
    > techniczna, nawet opłata skarbowa jest niższa.

    Takie same podatki jak przy darowiźnie