  • 1. Data: 2002-02-21 19:08:33
    Temat: czy mogę skorygować VAT-7
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Witam

    sytuacja:
    we wrześniu 2001 część sprzedaży była
    z 3% VAT (komputery dla szkoły)

    w VAT-7 za 09.2001 tyle, ile się dało nadwyżki było wykazane
    do zwrotu na rachunek bankowy, reszta do przeniesienia...
    na początku listopada była kontrola VATowska września
    jest protokół z tej kontroli że wszystko OK i .... cisza...
    pieniędzy do dzisiaj jak nie było, tak nie ma....

    i tu pytanie:
    czy mogę teraz skorygować VAT-7 za 09.2001 tak, aby
    wykazać całą kwotę do przeniesienia ????
    (i oczywiście V-7 za 10, 11, 12 - wszędzie były przeniesienia
    zwiększyłbym je teraz o tamtą kwotę "do zwrotu")

    zależy mi na tym bo US przetrzymuje w końcu moją kasę
    a teraz wychodzi mi za styczeń dość duży VAT do zapłaty...

    czy może "wchodzi" tu przepis, że jeśli za jakiś okres była
    kontrola, to takich deklaracji nie można już korygować ????

    to jak - mogę, czy nie ????

    z góry dzięki za (p)odpowiedź
    pozdr
    KTP

  • 2. Data: 2002-02-21 20:53:32
    Temat: Re: czy mogę skorygować VAT-7
    Od: Robert Wiśniewski <x...@p...onet.pl>

    ktp napisał(a):

    > to jak - mogę, czy nie ????

    nie. mozesz skorygowac jeszcze zeznanie za grudzien

    Robert

  • 3. Data: 2002-02-22 17:10:56
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Robert Wiśniewski" <x...@p...onet.pl> wrote in message

    ktp napisał(a):

    > to jak - mogę, czy nie ????

    nie. mozesz skorygowac jeszcze zeznanie za grudzien

    Robert
    -----------------------------
    Ciekawa sprawa.

    Wiem, ze igraszki z US moga sie skanczyc przykro,
    lecz jaki przepis zabrania podatnikowi zmiany swej decyzji ?

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-02-24 09:25:34
    Od: Robert Wiśniewski <x...@p...onet.pl>

    Boguslaw Szostak napisał(a):

    > Wiem, ze igraszki z US moga sie skanczyc przykro,
    > lecz jaki przepis zabrania podatnikowi zmiany swej decyzji ?

    Ustawa o VAT?

  • 5. Data: 2002-02-25 06:51:51
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Feb 2002, Robert Wiśniewski wrote:

> [...]
    >+ > Wiem, ze igraszki z US moga sie skanczyc przykro,
    >+ > lecz jaki przepis zabrania podatnikowi zmiany swej decyzji ?

    W którym miejscu ?
    Konkretnie - to w poruszanym przykładzie jest podejrzenie że
    przeszkodą była "kontrola w toku" - jeśli by tak było to
    mamy "dziurę prawną" wskutek założenia się zakazów: odliczania
    "po terminie" i zakazu korekty "podczas kontroli". Swoją
    drogą - to *jest* pewien problem.

    Sama "zmiana decyzji" byłaby *w terminie* dopuszczonym w ust.
    o VAT i AFAIK (wliczając wyroki NSA/SN) *nie* jest zabroniona !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-03-03 12:33:23
    Od: "Anna Kowal" <a...@w...ipl.net>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisa
    ł:P...@i...stan
    pol.com.pl...
    > On Sun, 24 Feb 2002, Robert Wiśniewski wrote:

    Tocze spór w podobnej sprawie. Stanowisko Urzedu Skarb. Krakow-Srodmieście
    jest takie, ze korekte możesz zrobic zawsze ale in plus dla US.
    Korekty in minus wg nich nie maja podstaw prawnych i tu wspierają się Art
    ust 3 pkt 1ustawy o VAT. Wg mnie on dotyczy zupelnie czego innego.
    Jesli Ci się nie spieszy to za miesiąc puszczę wiadomośc jak ustosunkowała
    się do tego Izba Skarbowa. Lub zapytaj na priva
    Anusia

  • 7. Data: 2002-03-04 10:38:28
    Od: p...@p...onet.pl (Paragraf - KP)

    Od początku miałem problemy z U.S. w związku złożeniem korekt in minus.
    Następnie kontrola z UKS-u .
    W czasie kontroli uwagi "osobiste" urzędniczki wskazywały że jest to
    niemożliwe.
    Uznano mi wreszcie, że korekty in minus są zasadne.
    Paragraf

    > Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    > wiadomości do grup dyskusyjnych napisa
    > ł:P...@i...stan