  • 1. Data: 2002-10-18 13:28:05
    Temat: [darowizna] Wiem, że było, ale...
    Od: Tadek <t...@n...polbox.com>

    ... świat się zmienia, przepisy i kwoty też.
    Witam wszystkich.
    Chcę starego 'malucha' (gdy zatankowany do pełna warty jest 900zł) przekazać
    rodzicom, ale tak, aby Ich to nic nie kosztowało (ani zdrowia ani
    pieniędzy). Mogę sprzedać im za 0,01zł lub podarować. Pytania:
    1) Ile na dzień dzisiejszy zapłacą podatku w przypadku sprzedaży (za 1
    grosz)? Było chyba 2% wartości rynkowej - ale ile teraz?
    2) Ile na dzień dzisiejszy zapłacą podatku w przypadku darowizny (do
    wartości 9057zł podatek jest równy 0%?)?
    3) Jak wygląda sprawa rocznego rozliczenia podatkowego dla mnie i dla
    rodziców w przypadku uskutecznienia darowizny?
    4) Czy są jakieś 'haki' czyhające na rodziców przy rejestracji darowanego
    auta?
    dzięki za info i miłego dnia.
    --
    pozdrawiam