  • 1. Data: 2004-10-21 07:38:36
    Temat: deklaracja PIT-5
    Od: "svobo" <s...@n...pf.pl>

    witam szanownych grupowiczow :-)
    i prosze o rozwianie moich watpliwosci
    DG rozpoczęta 01 sierpnia 20004r. (KPiR, Vat, zus tylko zdrowotny)
    do konca pazdziernika 04r. bede mial tak:
    przychód 6400
    kup 1650
    dochód 4750
    podatek (4750*19%-530,08)=372,42
    zapłacone zus zdrowotne (7,75%) - 417,06 (od sierpnia do pazdziernika
    04r)
    zaliczka na podatek 372,42-417,06<0
    czy trzeba zlozyc za pazdziernik PIT-5
    sorry, jesli problem trywialny, ale nie moge polapac sie w art 44 ust
    pdof
    z gory dziekuje za oświecenie
    pzdr

  • 2. Data: 2004-10-21 07:56:25
    Temat: Re: deklaracja PIT-5
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > zaliczka na podatek 372,42-417,06<0
    > czy trzeba zlozyc za pazdziernik PIT-5

    Nie. Moze w przyszlym miesiacu, jak powyzsze >0.
    W przeciwnym wypadku patrz linia wyzej :)

    PawelZ
    -----------

  • 3. Data: 2004-10-21 13:52:02
    Od: b...@p...onet.pl

    > Nie. Moze w przyszlym miesiacu, jak powyzsze >0.
    > W przeciwnym wypadku patrz linia wyzej :)
    >

    > PawelZ
    > -----------

    A ja słyszałem, że deklaracje wysyła się już w momencie kiedy pojawi się
    podatek od podstawy (tzn. jeszcze zanim się odliczy składkę zdrowotną).

  • 4. Data: 2004-10-21 21:02:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Oct 2004 b...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ A ja słyszałem, że deklaracje wysyła się już w momencie kiedy pojawi się
    >+ podatek od podstawy (tzn. jeszcze zanim się odliczy składkę zdrowotną).

    Owszem, jest taki pogląd, mało - osobiście mi literalnie wychodziło
    (ostatnio sprawdzałem w zeszłym roku :)) że tak stanowi litera
    prawa.
    Ale wszyscy mnie zakrzyczeli iż urzędy stosują "zdroworozsądkową"
    interpretację. No to już się nie wychylam :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-10-23 22:52:05
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.61.0410212300400.1648@athlon>,

> [...]
    >
    > Owszem, jest taki pogląd, mało - osobiście mi literalnie wychodziło
    > (ostatnio sprawdzałem w zeszłym roku :)) że tak stanowi litera

    MSZ masz rację.

    > Ale wszyscy mnie zakrzyczeli iż urzędy stosują "zdroworozsądkową"
    > interpretację. No to już się nie wychylam :)

    Zdroworozsądkowa interpretacja jest taka, że lepiej wysłać deklarację,
    chociaż jeszcze nie ma obowiązku, niż nie wysłać, chociaż już jest :)

    --
    pozdrawiam
    Jarek