  • 1. Data: 2004-10-21 06:51:41
    Temat: dokumentowanie KUP przy umowie cywilnej
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    Witam,

    jezeli zawarlem umowe cywilna, w ktorej ktos zobowiazal sie dostarczyc mi
    towar, za ktory ja zaplace - teraz zaliczke, a reszte w 3 ratach po
    otrzymaniu towaru - to jak udokumentowac to w KUP? Wystarczy umowa
    i elektroniczne potwierdzenie przelewu? Czy placona teraz zaliczka
    jest KUP juz teraz?
    (kpir, VAT)

    --
    Pozdrawiam, Leh.
    Bez glodowania i liczenia kalorii -

  • 2. Data: 2004-10-21 08:58:52
    Temat: Re: dokumentowanie KUP przy umowie cywilnej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Oct 2004, l.e:h wrote:

> [...]
    >+ towar, za ktory ja zaplace - teraz zaliczke, a reszte w 3 ratach po
    >+ otrzymaniu towaru - to jak udokumentowac to w KUP?

    Zapodać googlowi hasło "wróżka wróżek".
    A konkretnie to my rzecz jasna wiemy czy rozliczasz się memoriałowo
    czy kasowo :)

    >+ Wystarczy umowa i elektroniczne potwierdzenie przelewu?

    IMHO nie. Chyba że kasowo...
    Zaraz Maddy mnie dopadnie, wiem :], ale jak dla mnie powinien być
    RACHUNEK dokumentujący że umowa DOSZŁA DO SKUTKU. Może być na
    tym samym papierze co umowa :)
    Niemniej - jak sama nazwa "umowa" wskazuje tudzież występujące
    w K.C. pojęcia w stylu "prawo dochodzenia wykonania umowy" sama
    "umowa" NIE przesądza że została zawarta *i wykonana*.
    Mogłeś przedpłatę zrobić a kontrahent towaru nie wysłał...

    >+ Czy placona teraz zaliczka jest KUP juz teraz?
    >+ (kpir, VAT)

    IMHO zależy czy "kasa" czy "memoriał"...
    ...ale jak mnie ktoś obteteguje to będę więcej wiedział :)

    Tu uwaga: wyraźnie zapisałeś "towar". Nie przypuszczam żeby
    w przepisach była furtka pozwalająca "przepychać koszty
    przez remanent" tytułem przedpłaty... przynajmniej przy
    memoriale :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-10-21 22:01:45
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> skribis:

    >IMHO nie. Chyba że kasowo...

    Nie, memorial.

    > Zaraz Maddy mnie dopadnie, wiem :], ale jak dla mnie powinien być
    >RACHUNEK dokumentujący że umowa DOSZŁA DO SKUTKU. Może być na
    >tym samym papierze co umowa :)

    Rozumiem, ze dopiero gdy umowa dojdzie do skutku - rachunek na zaliczke
    nic nie da?
    Czyli - umowa docohdzi do skutku, mam rachunek (a moze rachunki za
    wszystkie raty) i wtedy to wliczam??

    >IMHO zależy czy "kasa" czy "memoriał"...

    memorial

    > Tu uwaga: wyraźnie zapisałeś "towar". Nie przypuszczam żeby
    >w przepisach była furtka pozwalająca "przepychać koszty
    >przez remanent" tytułem przedpłaty... przynajmniej przy
    >memoriale :)

    czyli jakby co, w remanencie wykaze ze mam 1/3 towaru bo zaplacilem
    zaliczke w wysokosci 1/3 ??

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Rozne bezplatne e-booki: http://www.arystoteles.pl (na dole po prawej)

  • 4. Data: 2004-10-22 06:37:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Oct 2004, l.e:h wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Rozumiem, ze dopiero gdy umowa dojdzie do skutku - rachunek na zaliczke

    Hm... trzeba spytać jakiego okresu przychodu dotyczy koszt.
    Nie mam koncepcji jak to ująć dla zakupów "towarowych" :)
    Tak na zdrowy rozum, to na moment otrzymania towaru; ale....
    Może ktoś ma stanowisko ... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)