    From: "Kurka" <k...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: doradztwo dot. transportu- import uslug
    Date: Tue, 22 Nov 2005 14:15:18 +0100

    Witam serdecznie,

    Mam dwa nastepujace problemy:3

    1. Otrzymalam fakture z zagranicy, wystawiona przez podatnika majacego
    siedzibe w kraju UE, ale nie w Polsce. Faktura jest wystawiona za:
    "honorarium za doradztwo dotyczace transport". Uznalam, ze jest to import
    uslug. Teraz mam pytanie: z jaka stawka VAT powinnam rozliczyc ta fakture w
    Polsce w deklaracji VAT-7? I czy w ogole dobrze mysle, ze jest to import
    uslug?

    2. Wystawiam faktury za uslugi transportowe dla firmy majacej swoja siedzibe
    w UE, firma ta podaje mi swoj nip UE (inny niz PL). Faktura wystawiona bez
    VAT, rozlicza go nabywca. Nastepnie okazuje sie, ze policzylismy tej firmie
    za duza liczbe kilometrow, wiec cena za usluge powinna byc nizsza. Wedlug
    mnie ja powinnam wystawic korekte do wystawionej przeze mnie faktury, ale
    firma ta wystawia dla mnie fakture, w ktorej obciaza mnie za zafakturowanie
    zbyt duzej liczby kilometrow. Kwotowo wychodzimy na zero, gdyz ja ten
    rachunek zaliczam do kosztow, a firma z UE do przychodow. Zastanawiam sie
    jednak, czy taki rachunek wykazuje sie w deklaracji vat-7. Ja juz naprawde
    nie wiem co mam myslec, dostaje zawrotow glowy od tej unii... Rozniez nie
    wiem co mam zrobic z rachunkami od tej firmy, za np paliwo, mycie pojazdu
    itp.... Chodzi o to, ze koszystam z kart shell (bezgotowkowe zakupy na
    stacjach benzynowych, serwisach itp), ale karty te naleza do firmy, dla
    ktorej wykonuje usluge. Pozniej firma ta wystawia dla mnie fakture zgodnie z
    rachunkami, ktore otrzymali od shella. ALE fakturuje dla mnie w kwocie
    netto... Czy to tez powinno byc rozliczone w vat-7?? Ja to poprostu
    przeliczam na zlotowki i wrzucam w koszty, ale sama nie wiem. Alez jestem
    zakrecona i niedoinformowana.

    Temat ten lub podobny poruszalam na grupie, ale nie otrzymalam odpowiedzi.
    Licze na pomoc. Dziekuje
    Kurka