  • 11. Data: 2004-04-09 07:13:25
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza wraz z umowa o dzielo
    Od: "nebe" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Zkijan" <m...@o...pl> napisał

> [...]
    > i prawne.
    >
    > Jednak skoro jest tak (glownie to co w krzyzykach)
    > to chyba jesli robie cos na umowe o dzielo (przyjmuje ze mozna)
    > to nie zaliczam tego jako dochod a wiec nie musze wystawiac
    > faktury.
    >
    > Art. 13. Za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa
    > <cięcie>
    > +++++++++++++++++++++++++++
    > - z wyjątkiem przychodów uzyskanych na podstawie umów zawieranych w ramach
    > prowadzonej przez podatnika
    > pozarolniczej działalności gospodarczej oraz przychodów, o których mowa w

    Racja, utkwiła mi w pamięci wersja proponowana a okazuje się, że została
    ostatecznie przyjęta wersja korzystniejsza.
    W takim układzie nie wystawiasz faktury, tak jak pisze też XYZ - masz
    przychód/dochód z
    działalności wykonywanej osobiście - czyli wystawiasz rachunek a na koniec
    roku dostajesz PITa od zleceniodawcy.

    nebe

  • 12. Data: 2004-04-09 09:07:35
    Od: Leszek Król <n...@g...pl>

    nebe wrote:

    > W takim układzie nie wystawiasz faktury, tak jak pisze też XYZ - masz
    > przychód/dochód z
    > działalności wykonywanej osobiście - czyli wystawiasz rachunek a na koniec
    > roku dostajesz PITa od zleceniodawcy.

    Witam!
    Pozostaje tylko smutna kwestia VATu (o ile zleceniodawca nie jest
    tozsamy z pracodawca)... Chyba, ze zle interpretuje ustawe o VAT:

    <Cytat z ustawy o VAT>

    Dział III
    Podatnicy i płatnicy
    Art. 15.
    3. Za wykonywaną samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w
    ust. 1, nie uznaje się czynności:
    2) wykonywanych przez osobę fizyczną na podstawie umowy agencyjnej,
    umowy zlecenia lub innej umowy o świadczenie usług, do której zgodnie z
    Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy dotyczące umowy zlecenia, albo
    umowy o dzieło, jeżeli umowę taką zawarła z pracodawcą, z którym
    pozostaje w stosunku pracy, lub jeżeli w ramach takiej umowy wykonuje
    pracę na rzecz pracodawcy, z którym pozostaje w stosunku pracy;

    </Cytat z ustawy o VAT>

    pzdr
    L., cichy podczytywacz p.s.p.p

    --