  • 11. Data: 2003-01-27 15:50:51
    Temat: Re: dzialalnosc wykonywana osobiscie
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > Niestety - to tylko mydło :-(
    > Kołodko milczy ja zaklęty.

    Nożyczki podobnież utkwiły mu w gardle,i nawet ten wspaniały chleb nie
    może ich przepchnąć.Pewnikiem się rozwarły.A dobrze mu tak
    ..... i tu proszę
    wstawić właściwe określenie.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 12. Data: 2003-01-27 19:31:01
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .

    > Czy jest ci znane pojęcie[1] "oficjalna interpretacja" i czy nadal
    > potrzymujesz powyższą opinię ? ;)
    > [1] tj. urzędowo *prawomocne* określenie pojęcia "oficjalna..."...

    Dlaczego uwazacie, ze Ci co rozpetali burze w tej sprawie maja racje?
    Moze racja jest po stronie MF (nawet bez "oficjalnej intepretacji") i
    sedziego J.Zubrzyckiego.

    Polecam:
    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_030124/prawo/prawo_a
    _5.html

    Karol

  • 13. Data: 2003-01-27 19:51:58
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Dlaczego uwazacie, ze Ci co rozpetali burze w tej sprawie maja racje?

    Nie wszyscy tak uważamy, ale się tego boimy ;-)

    > Moze racja jest po stronie MF (nawet bez "oficjalnej intepretacji") i
> [...]

    Znamy, ale sam pan sędzia przyznaje, że niektóre USy nie
    podzielają tego stanowiska, co dla pechowych podatników
    może w praktyce oznaczać katastrofę.

    pozd.Pix

  • 14. Data: 2003-01-27 21:37:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Karol napisał:

    > Dlaczego uwazacie, ze Ci co rozpetali burze w tej sprawie maja racje?
    > Moze racja jest po stronie MF (nawet bez "oficjalnej intepretacji") i
    > sedziego J.Zubrzyckiego.

    Bo starozytni juz mówili "mniej nadzieje na najlepsze ale oczekuj
    najgorszego".

    Bo w podatkach należy przyjąc najbardziej pesymistyczny wariant i
    zabezpieczyć się przed nim. Wszystko inne będzie wtedy tylko miłą
    niespodzianką.

    Bo jeżeli przepis jest niejasny to US interpretuje go zawsze na korzyść
    skarbu państwa. I to bardzo krótkowzrocznie pojmowana korzyść, bo lepiej
    jak teraz podatnik zapłaci az bedzie piszczał i splajtuje niżby miał
    przez następne dziesięc lat uczciwie płacic podatki i może jeszcze
    zatrudniać ludzi.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 15. Data: 2003-01-27 22:15:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jan 2003, Karol wrote:
    [...]
    >+ Dlaczego uwazacie, ze Ci co rozpetali burze w tej sprawie maja racje?
    >+ Moze racja jest po stronie MF (nawet bez "oficjalnej intepretacji") i
    >+ sedziego J.Zubrzyckiego.

    Bo ja np. czytam czasami orzeczenia SN.
    I o ile rozumiem zwrot "literalna interpretacja" to literalnie
    art. 5a UoPDoOF wyłącza z definicji DG z Ordynacji (traktowanej
    jako *całość*) wszystko co jest wymienione w art.13., a nie
    tylko z *niektórych* punktów definicji Ordynacji, jak to
    próbuje przedstawić:

    >+ Polecam:
    >+ http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_030124/prawo/prawo_a
    _5.html

    ...autor.

    A ustawa:
    +++
    działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów Ordynacji podatkowej,
    z wyjątkiem działalności, o której mowa w art. 13.
    ---

    IMHO jeśli coś podpada pod "13" - to nie jest DG na potrzeby
    UoPDoOF, nie widzę rozróżnienia które autor robi pisząc:

    ++++
    W œwietle obydwu tych definicji stwierdzić należy, że pozarolniczš
    działalnoœciš gospodarczš w rozumieniu updf jest:

    1) każda działalnoœć zarobkowa w rozumieniu przepisów prawa działalnoœci
    gospodarczej,

    2) wykonywanie wolnego zawodu,

    3) każda inna działalnoœć zarobkowa wykonywana [...]

    - z wyjštkiem działalnoœci, o której mowa w art. 13, tzn. działalnoœci
    wykonywanej osobiœcie.
    ----

    Umiesz mi wyłożyć jak autor wywiódł, że wyłączenie art 5a dotyczy
    *tylko* punktu "3" ? Bo ja sam sobie nie umiem :[
    A on pisze: "Wyłšczenie zawarte na końcu tej definicji odnosi się jedynie
    do sytuacji opisanej w trzecim jej punkcie."

    No i powiedz że sam sobie nie przeczy na końcu:
    ++++
    Obecne zatem wyłšczenie w art. 5a pkt 6 updf z pojęcia działalnoœci
    gospodarczej "działalnoœci, o której mowa w art. 13", wskazuje jedynie, że
    ten rodzaj działalnoœci zarobkowej wykonywanej osobiœcie we własnym
    imieniu i na własny rachunek nie może być kwalifikowany do działalnoœci
    gospodarczej w rozumieniu tej ustawy.
    ----
    Jak dla mnie - wyłączenie w "5a" jest *czytelnie* wymienione,
    że *wyłącza* definicje Ordynacji na potrzeby UoPDoOF.
    Nie może tak być, że:
    ++++
    Nie oznacza natomiast w żadnym razie, że przedsiębiorca realizujšcy, przy
    spełnieniu kryteriów działalnoœci gospodarczej, czynnoœci okreœlone w art.
    13 pkt. 8a i 9 updf nie realizuje działalnoœci gospodarczej i nie osišga
    przychodów z tego tytułu w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 3 w zw. z art.
    14.
    ----
    ...nie oznacza, skoro powyżej napisał że oznacza :>
    No, chyba że zmienimy zasady logiki lub nie uznajemy wykładni
    językowej !

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2003-01-27 23:15:52
    Temat: Upd: dzialalnosc wykonywana osobiscie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jan 2003, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >+ >+ sedziego J.Zubrzyckiego.
    >+
    >+ Bo ja np. czytam czasami orzeczenia SN.

    A, jeszcze drobiazg: u nas "burza" była wcześniej !!
    Prędziej czytamy ustawy i wyroki. Szczególnie te z 1998 ;)

    >+ pzdr, Gotfryd

    j.w. !

  • 17. Data: 2003-01-28 12:49:12
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    >
    > Umiesz mi wyłożyć jak autor wywiódł, że wyłączenie art 5a dotyczy
    > *tylko* punktu "3" ? Bo ja sam sobie nie umiem :[

    Też się tym dziwiłem przy "pierwszym czytaniu", ale że autorem jest
    bądź co bądź sędzia NSA to zdecydowałem się na "drugie czytanie"
    z wykazaniem maksimum dobrej woli.

    > No i powiedz że sam sobie nie przeczy na końcu:
    (..)

    Wydajesz się stosować "wykładnię językową" również do czytania
    artykułów prasowych, a to może nie jest najlepsza metoda ;-)
    Sam nie jestem do końca przekonany o słuszności prezentownaej
    w tekście interpretacji, tym niemniej nie jest ona chyba aż tak
    naciągana jak piszesz.
    Weźmy chwilowo w nawias wszystkie wykładnie językowe ustawy
    i spójrzmy na problem z innej strony.
    AFAIR tok rozumowania polega na tym, że autor zastanawia się
    "co by było gdyby", czyli jakie byłyby konsekwencje gdyby nie
    zawarto w przepisie wyłączenia dotyczącego DWO.
    A byłyby takie, że _każdą_ działalność należałoby wówczas uznać
    za DG, zgodnie z powołaną definicją z ordynacji podatkowej.
    Stąd pewnie bierze się mowa o charakterze tylko porządkującym.

    Z drugiej strony interpretacja "katastroficzna" (językowa) prowadzi
    prostą drogą do podważenia pewności obrotu gosp. i być może
    co sprytniejszy prawnik wywiódłby z tego nawet niezgodność
    z zasadami państwa prawa tudzież konstytucją - nie mnie o tym
    rozsądzać ;-)

    Tak więc IMHO "coś w tym jest", tyle że niestety bez przynajmniej
    oficjalnej urzędowej interpretacji owych przepisów (nie mówiąc
    o nowelizacji) dla zwykłego podatnika niewiele z tego wynika.

    BTW - coś mi się zaczyna nie podobać Dobra Firma, bo w
    dzisiejszym numerze wyraźnie biorą za dobrą monetę
    psedowykładnię sugerowaną przez pana p.o. rzecznika - czyżby
    nawet tam zapomnieli o ordynacji... :-(

    pozd.Pix