  • 1. Data: 2003-10-13 12:31:26
    Temat: zadluznie firmy
    Od: Gzylo <G...@t...pl>

    czesc

    chcialbym sie dowiedziecz czy mozna bezproblemowo i w miarew szybo
    dowiedziec sie o zadluzenieu danej firmy????

    dziekuje

  • 2. Data: 2003-10-14 00:01:02
    Temat: Re: zadluznie firmy
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 13 października 2003 o godzinie (14:31:26) napisano:
    G> czesc
    G> chcialbym sie dowiedziecz czy mozna bezproblemowo i w miarew szybo
    G> dowiedziec sie o zadluzenieu danej firmy????

    Generalnie nie ma takich mozliwosci. Korzystajac z zrodel takich jak
    Krajowy Rejestr Sadowy albo wynalazkow jak Krajowy Rejestr Dlugow
    mozesz sie tylko narazic na koszty, a uzyskane informacje o pozytywnej
    weryfikacji kontrahenta mozna sobie wsadzic gleboko...

    Firmy windykacyjne i wywiadownie korzystaja przewaznie z tych samych
    zrodel, wiec na nie tez nie ma co liczyc.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl

  • 3. Data: 2003-10-21 16:11:48
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    > chcialbym sie dowiedziecz czy mozna bezproblemowo i w miarew szybo
    > dowiedziec sie o zadluzenieu danej firmy????

    Witam - pierwszy raz tutaj, więc ogólne "dzień dobry".

    W przypadku spółek giełdowych możesz znaleźć takie dane w bilansie,
    który maja obowiązek publikować (zakładając, że nie jest fałszywy).
    Warto zajrzeć na http://www.kgw.pl/index.php - po wpisaniu NIP masz
    listę długów do kupienia. Wierzytelności moga byc sporne - jednak z
    doswiadczenia wiem, że jeżeli ktos tam figuruje, to będzie miał kłopoty
    z płaceniem i zapewne jest juz zadłużony.
    Grzebanie w rejestrze polecam, bo mozna tam znaleźć fajne fiki-miki:
    prezesem rejestrowym może okazac się jakiś lesny dziadek, a kilka
    ostatnich lat - puste.

    Firmy, które figuruja w rejestrze składaja w nim bilans - tam pozyczki i
    kredyty powinny być uwidocznione - jest mało prawdopodobne, by ktoś kto
    ma super fajny rejestr zaczął sie zadłuzać dopiero "ostatnio".
    Pozostaja jeszcze hipoteki - zwykle znaczące pożyczki są nimi
    zabezpieczone, np. na nieruchomości, w której jest biuro/magazyn.

    Może nie odpowiedziałem wprost na zadane pytanie - mam nadzieje, że
    chociaż częściowo.

    Pzdr: Catbert EHRM