  • 1. Data: 2003-10-09 09:04:24
    Temat: faktura VAT - bez podpisu kupującego
    Od: "lucky" <a...@N...poczta.onet.pl>

    Może zadam prozaiczne pytanie

    Jestem w takiej oto systacji.
    Ja - jako osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospod.- kupuję towar w
    firmie X. Ponieważ zakupu dokonuję w przedstawicielstwie tej firmy (inne
    miejsce niż siedziba firmy) faktura ma zostać do mnie przesłana pocztą. Jak
    mi powiedziano, będzie to faktura bez mojego podpisu.
    W związku z tym pytanie: Jakie wymogi muszą być spełnione aby tej faktury
    nie zakwestionował US z powodu uchybień formalnych (w ustawie jest wyraźnie
    napisane, że musi być czytelny podpis osoby odbierającej)
    Skądinąd więm, że takie faktury bez podpisu odbiorcy funkcjonują. Ale czy tu
    nie muszą być spełnione jakieś warunki (np moje upowżnienie dla firmy na
    wystawianie takich faktur)

    Wdzięczny będę za info

    Andrzej

  • 2. Data: 2003-10-09 10:14:16
    Temat: Re: faktura VAT - bez podpisu kupującego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Oct 2003, lucky wrote:
    [...]
    >+ W związku z tym pytanie: Jakie wymogi muszą być spełnione aby tej faktury
    >+ nie zakwestionował US z powodu uchybień formalnych (w ustawie jest wyraźnie
    >+ napisane, że musi być czytelny podpis osoby odbierającej)

    Karol zawsze pyta: "a co konkretnie grozi za taki brak podpisu ?".
    Na razie nikt nie zapodał :)
    Poza tym: wysyłam fakturę do podpisu (kopię i oryginał) pocztą.
    Jednocześnie mam mieć kopię faktury, bo jak mój kontrahent
    zdąży "odpisać" VAT nim kopia wróci to obaj dostaniemy w łeb.
    Widzisz jakieś inne wyjście, niż trzymanie *niepodpisanej*
    przez niego kopii aż ta "właściwa" wróci ?

    >+ Skądinąd więm, że takie faktury bez podpisu odbiorcy funkcjonują.

    Tak BTW: są przypadki kiedy rozp. ds. f-r VAT zwalnia od obowiązku
    jakichkolwiek podpisów, ale to dotyczy wybranych usług (np. "za
    telefon").

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-10-09 19:15:44
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "lucky" <a...@N...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wyraźnie
    > napisane, że musi być czytelny podpis osoby odbierającej)

    Martwisz sie za siebie czy za sprzedawce ?

    Karol

  • 4. Data: 2003-10-09 20:52:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Oct 2003, lucky wrote:

    >+ Może zadam prozaiczne pytanie
    >+
    >+ Jestem w takiej oto systacji.
    >+ Ja - jako osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospod.

    W ogóle dziwne że nikt się jeszcze nie przyczepił do moich dywagacji ;>

    Przecież:
    ++++++
    § 36. 1. Faktury wystawiane na rzecz osób fizycznych nie prowadzących
    działalności gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność
    gospodarczą w formie indywidualnych gospodarstw rolnych mogą nie zawierać
    danych dotyczących nabywcy, określonych w § 35 ust. 1 pkt 2.
    ------

    (z rozp. ds. faktur)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-10-09 20:58:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Oct 2003, Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    >+ W ogóle dziwne że nikt się jeszcze nie przyczepił do moich dywagacji ;>

    ....a może nie zdążą się przyczepić z kolei do tego, już
    ściągam Netscapem coby scancelować głupoty ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-10-10 04:15:51
    Od: "lucky" <a...@N...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Martwisz sie za siebie czy za sprzedawce ?

    za siebie jako kupującego

    Andrzej

  • 7. Data: 2003-10-10 18:15:18
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > za siebie jako kupującego

    Jezeli dobrze opisales systuacje w swoim pierwszym poscie to IMHO mozesz juz
    spac spokojnie i zapomniec, ze nie beda mieli Twojego podpisu na kopii.

    Karol