  • 11. Data: 2007-08-29 10:29:55
    Temat: Re: faktura korekta
    Od: "Michał Tymoszuk" <m...@N...gazeta.pl>

    > Ja piszę o tym że sprzedawca nie musi mieć potwierdzenia odbioru
    > faktury korygującej, bo minister sobie przekroczył uprawnienia tutaj.
    > A podpis nie jest wymagany na fakturze, także korygującej, ze względu
    > na zapisy VI dyrektywy i jej następczyni.

    No to się rozumiemy ale się nie zgadzamy... Ja podałem Tobie podstawę prawną
    polską. Podaj mi unijną. Moje stanowisko wynika z wiedzy i praktyki. W ciągu 3
    ostatnich lat nie miałem m-ca bez kontroli z US więc wiem co piszę.

  • 12. Data: 2007-08-29 10:34:13
    Od: "Michał Tymoszuk" <m...@N...gazeta.pl>

    > Jest sprzeczność krajowych przepisów z przepisami rangi najwyższej tj
    > unijnymi, a skoro tak to stosować można wprost przepisy unijne, czyli
    > podpisy nie są obowiązkowe.
    > Teoretycznie istnieje obowiązek dostosowania przepisów krajowych do
    > wytycznych unijnych ale nasz parlament nie ma czasu na takie drobiazgi...

    To nie jedyna sprzeczność z VI dyrektywą ale pytanie: Stosujemy polskie
    przepisy i mamy spokój czy unijne i walczymy z US. Jak ktoś ma czas to jego wybór.

  • 13. Data: 2007-08-29 10:45:54
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-08-2007 o 12:29:55 Michał Tymoszuk <m...@N...gazeta.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > ciągu 3
    > ostatnich lat nie miałem m-ca bez kontroli z US więc wiem co piszę.

    Uporządkujmy sprawy - podpis na fakturze(w tym - korygującej),
    a potwierdzenie odbioru to są dwie sprawy - choć być może tej samej natury.
    [ Osobiście uważam, że to potwierdzenie odbioru to jest wprowadzenie
    podpisu tylnymi drzwiami. ]

    Kwestię podpisu reguluje obecnie DYREKTYWA 2006/112/WE RADY z dnia 28
    listopada 2006 r.
    w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej.

    W tejże papce jest taki zapis:

    Artykuł 229
    Państwa członkowskie nie wymagają podpisywania faktur.

    Jeśli więc to potwierdzenie odbioru byłoby zakamuflowanym wymogiem
    zdobycia podpisu,
    to ten zapis dyrektywy wysyła ministra na drzewo - i koniec sprawy.

    Jeżeli jednak założyć, że potwierdzenie odbioru nie jest tożsame z
    podpisem,
    to wtedy mamy znowu dwa warianty - konstytucyjności i niekonstytucyjności
    tego wymogu.

    Przy założeniu konstytucyjności, musisz zdobyć to potwierdzenie, ale
    jednocześnie
    nie masz narzuconej formy, więc może to być e-mail lub sms.

    Natomiast ja stawiam na niekonstytucyjność - minister solidnie przekroczył
    ustawową
    delegację, do tego defacto nałożył podatek w drodze rozporządzenia(nie
    masz potwierdzenia
    - nie możesz odliczać - a przecież to ustawa ma określać kiedy możesz
    odliczać, czyli pomniejszać
    podatek - czyli ustalać opodatkowanie).

    Wcześniej napisałem o kopaniu się z koniem, dlatego że Urzędas stosuje
    rozporządzenie MF wprost
    - bo jest urzędasem i zakłada że wszytsko gra z przepisami - jest
    bezmózgim marines
    w korpusie fiskalnym, nie kwestionuje praworządności rozkazów.
    W potem w sądzie wygrywasz Ty - już były takie wyroki - ale tracisz czas
    i nerwy. Więc w praktyce lepiej szarpać te potwierdzenia odbioru, chyba że
    się nie da,
    wtedy okazjonalnie można sobie odpuścić i wygrać w sądzie..

  • 14. Data: 2007-08-29 10:46:53
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-08-2007 o 12:34:13 Michał Tymoszuk <m...@N...gazeta.pl>
    napisał(a):

    > To nie jedyna sprzeczność z VI dyrektywą ale pytanie: Stosujemy polskie
    > przepisy i mamy spokój czy unijne i walczymy z US. Jak ktoś ma czas to
    > jego wybór.

    Zgadzam się, ale pytanie było czy jest wymóg, no to sobie pofolgowałem :)

  • 15. Data: 2007-08-29 10:55:01
    Od: "Michał Tymoszuk" <m...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > masz potwierdzenia
    > - nie możesz odliczać - a przecież to ustawa ma określać kiedy możesz

    Jeszcze raz. Nie piszę, że nie można odliczać tylko, że nie można zmniejszać
    sobie podatku należnego. To różnica. Możesz odliczać VAT z faktur bez podpisu
    ale nie możesz zmniejszać należnego gdy wystawisz korektę a nie masz
    potwierdzenia jej odbioru. Jeżeli twierdzisz, że nie bo VI Dyrektywa to proszę
    bardzo. Ja wolę stosować polskie ustawodawstwo bo nie mam czasu na sądy. Może
    kiedyś nie będzie niezgodności...Pozdrawiam.

  • 16. Data: 2007-08-29 11:04:33
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-08-2007 o 12:55:01 Michał Tymoszuk <m...@N...gazeta.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Może
    > kiedyś nie będzie niezgodności...Pozdrawiam.

    Ja nie twierdzę że nie bo VI dyrektywa - twierdzę że minfin nie miał
    podstaw do zapisanie takiego czegoś w rozporządzeniu. Nawet wyrok widziałem
    kiedy jakaś spółka zmniejszyła VAT naliczony na bazie niepotwierdzonej
    korekty,
    US oczywiście myślał że ma frajera na sankcje, a SA bach - udupiły USa
    ganiąc jednocześnie minfina/

  • 17. Data: 2007-08-29 12:22:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]

    Spieracie się jak te "warzywa u Brzechwy" :-)
    Żeby było śmieszniej podpowiem, że kiedyś
    podczas kontroli obejrzano w moich dokumentach
    korektę z podpisem (i pieczęć zdobyłem) odbiorcy
    i kontroler zapytał:
    "Czy z tego podpisu wynika, że nabywca
    otrzymał oryginał tej faktury korygującej?
    Proszę na przyszłość zadbać o dopisek:
    oryginał faktury otrzymałem"

  • 18. Data: 2007-08-29 13:20:44
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Michał Tymoszuk pisze:
    > To nie jedyna sprzeczność z VI dyrektywą ale pytanie: Stosujemy polskie
    > przepisy i mamy spokój czy unijne i walczymy z US. Jak ktoś ma czas to jego wybór.

    Patrząc wg tego jak w tym kraju wszystko funkcjonuje to większość
    wybiera swojski bezpieczny gnój...

  • 19. Data: 2007-08-29 13:27:03
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-08-2007 o 14:22:48 cef <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > i kontroler zapytał:
    > "Czy z tego podpisu wynika, że nabywca
    > otrzymał oryginał tej faktury korygującej?

    Niby śmieszne, ale no comments...

  • 20. Data: 2007-08-29 15:37:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Aug 2007, Michał Tymoszuk wrote:

    > potwierdzenia jej odbioru. Jeżeli twierdzisz, że nie bo VI Dyrektywa to proszę
    > bardzo. Ja wolę stosować polskie ustawodawstwo bo nie mam czasu na sądy.

    A co Ci Tommy innego napisał?

    pzdr, Gotfryd