  • 1. Data: 2007-08-28 07:45:53
    Temat: faktura korekta
    Od: "Bartosz B." <b...@a...skasuj_to.pl>

    Czy musi być podpisana?
    Pytam ponieważ wystawcą jest firma telekomunikacyjna a z tego co pamiętam TP
    S.A. wystawia bez podpisu.

    Można jakiś Art na to ?

  • 2. Data: 2007-08-29 09:38:20
    Temat: Re: faktura korekta
    Od: "Michał Tymoszuk" <m...@N...gazeta.pl>

    Musi być. Ale to problem firmy która sprzedaje nam usługi ponieważ to ją
    dopiero upoważnia do zmniejszenia sobie sprzedaży. Odbiorca ma obowiązek ująć
    tą f-rę. Jeżeli chodzi o art to poszukaj w ustawie o vat lub w rozporządzeniu
    o wystawianiu f-r (chyba).

  • 3. Data: 2007-08-29 09:44:25
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-08-2007 o 11:38:20 Michał Tymoszuk <m...@N...gazeta.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > ująć
    > tą f-rę. Jeżeli chodzi o art to poszukaj w ustawie o vat lub w

    Nie musi być, ustawa nic o tym nie mówi, a minister wpisać
    sobie nawet mógł że chce pieczątke w kolorze zielonego słonia.
    Ale że nie każdy chce sie kopać z koniem to biorą te podpisy

  • 4. Data: 2007-08-29 09:50:30
    Od: "Michał Tymoszuk" <m...@N...gazeta.pl>

    A ja powtarzam, że musi. Pytanie było o f-rę korygującą i o tym piszę. Jeżeli
    wystawisz f-rę korygującą na minus to nie możesz jej zaksięgować dopóki nie
    będziesz miał podpisu odbiorcy. Co do zwykłych faktur to oczywiście nie.

  • 5. Data: 2007-08-29 09:51:42
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-08-2007 o 11:50:30 Michał Tymoszuk <m...@N...gazeta.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > nie
    > będziesz miał podpisu odbiorcy. Co do zwykłych faktur to oczywiście nie.

    To poproszę o podstawę prawna

  • 6. Data: 2007-08-29 10:01:25
    Od: "Michał Tymoszuk" <m...@N...gazeta.pl>

    > To poproszę o podstawę prawna

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r. w sprawie zwrotu
    podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur,
    sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają
    zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (DZ.U. nr 95 poz
    798)par.16 ust.4. :-)

  • 7. Data: 2007-08-29 10:09:36
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-08-2007 o 12:01:25 Michał Tymoszuk <m...@N...gazeta.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > mają
    > zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (DZ.U. nr 95 poz

    Tak, tam minister wpisał co mu ślina na język przyniosła.

    Natoamist w konstytucji mamy:

    Art. 84.
    Każdy jest obowiązany do ponoszenia ciężarów i świadczeń publicznych, w
    tym podatków, określonych w ustawie.

    Art. 217.
    Nakładanie podatków, innych danin publicznych, określanie podmiotów,
    przedmiotów opodatkowania i stawek podatkowych, a także zasad przyznawania
    ulg i umorzeń oraz kategorii podmiotów zwolnionych od podatków następuje w
    drodze ustawy.

    A owa ustawa mówi tyle(art. 106):

    "
    8. Minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze
    rozporządzenia:
    1) określi szczegółowe zasady wystawiania faktur, dane, które powinny
    zawierać,
    oraz sposób i okres ich przechowywania;
    2) może określić wzory faktur dla wszystkich lub niektórych rodzajów
    czynności;
    3) może określić przypadki, w których faktury mogą być wystawiane przez
    inne
    podmioty niż wymienione w ust. 1 i 2, oraz szczegółowe zasady i warunki
    wystawiania faktur w takich przypadkach.
    "

    Więc pytam się, jaka jest podstawa prawna do ograniczenia prawa do
    odliczania
    w drodze rozporządzenia? Bo jeśli takowej nie ma, to zapis z rozporządzenia
    można robić o kant d...

  • 8. Data: 2007-08-29 10:16:45
    Od: "Michał Tymoszuk" <m...@N...gazeta.pl>

    > Więc pytam się, jaka jest podstawa prawna do ograniczenia prawa do
    > odliczania
    > w drodze rozporządzenia? Bo jeśli takowej nie ma, to zapis z rozporządzenia
    > można robić o kant d...

    Nie ma tutaj mowy o ograniczaniu prawa do odliczenia VAT. Czy to zwykła f-ra
    czy f-ra korygująca, odliczamy VAT na podst. ustawy o VAT na zasadach
    ogólnych. W rozporządzeniu jest napisane jakie dane ma zawierać f-ra. Nie
    widzę sprzeczności. Może nie rozumiesz o czym piszę??

  • 9. Data: 2007-08-29 10:22:04
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-08-2007 o 12:16:45 Michał Tymoszuk <m...@N...gazeta.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > ogólnych. W rozporządzeniu jest napisane jakie dane ma zawierać f-ra. Nie
    > widzę sprzeczności. Może nie rozumiesz o czym piszę??

    Ja piszę o tym że sprzedawca nie musi mieć potwierdzenia odbioru
    faktury korygującej, bo minister sobie przekroczył uprawnienia tutaj.
    A podpis nie jest wymagany na fakturze, także korygującej, ze względu
    na zapisy VI dyrektywy i jej następczyni.

  • 10. Data: 2007-08-29 10:23:42

    Michał Tymoszuk pisze:

> [...]
    > ogólnych. W rozporządzeniu jest napisane jakie dane ma zawierać f-ra. Nie
    > widzę sprzeczności. Może nie rozumiesz o czym piszę??

    Jest sprzeczność krajowych przepisów z przepisami rangi najwyższej tj
    unijnymi, a skoro tak to stosować można wprost przepisy unijne, czyli
    podpisy nie są obowiązkowe.
    Teoretycznie istnieje obowiązek dostosowania przepisów krajowych do
    wytycznych unijnych ale nasz parlament nie ma czasu na takie drobiazgi...