  • 1. Data: 2007-08-27 22:06:37
    Temat: jaki podatek od kary umownej i kto ma płacić
    Od: "Aleksander" <p...@t...pl>

    Witam szanownych grupowiczów.
    Prawdopodobnie przyjdzie mi zapłacic karę umowną za niedotrzymanie umowy
    sprzedazy nieruchomosci.
    mam pytanie, czy jeżeli taka kare zapłacę to czy powinienem odliczyc od niej
    podatek?? i zapłacić go w imieniu tego kto kase dostaje?? Nie chcę by potem
    US scigał mnie i żadał dodatkowej kasy.
    Czy z prawnego punktu widzenia , taka kara w wys, 10 tyś zł, to jest juz z
    podatkiem, czy tez trzeba doliczyc podatek?? Kto go powinien płacic?

    Problem jest taki: w celu sprzedaży nieruchomości podpisałem bez notariusza
    umowę przedwstępną z zadatkiem.
    Niespodziewanie trafił się klient co daje mi za to samo 2 razy więcej kasy.
    jakie skutki mogę ponieść zrywając już zawarta umowę przedwstępną? poza karą
    umowną okresloną jako dwukrotny zadatek??

    Rozumiem, że pierwszy kupujący jest oburzony, ale też kilkadziesiąt tysięcy
    zł pieszo nie chodzi.
    Jeżeli mogę mimo zwrotu podwójnej zaliczki , uzyskać dodatkowo kilka
    dziesiątek tysięcy złotych , to dlaczego mam tego nie zrobić??

    Czy ktoś przerabiał już te lekcje??
    Proszę o wszelkie podpowiedzi, sugestie itp.
    z góry dziękuję za odpowiedzi.

    pozdrawiam
    Alx

  • 2. Data: 2007-08-29 11:07:32
    Temat: Re: jaki podatek od kary umownej i kto ma płacić
    Od: "Michał Tymoszuk" <m...@g...pl>

    Tylko strata zadatku. To reguluje Kodeks Cywilny.