  • 1. Data: 2007-08-27 22:47:38
    Temat: zwolnienie z opodatkowania a rozliczenie roczne
    Od: p...@g...com

    Witam,

    Czy osoba (podmiot) osiągająca roczne zyski w milionach PLN, zwolniona
    w CAŁOŚCI z podatku od dochodu, musi wykazywać rozliczenia roczne
    (bilans zysków i strat)?
    Jeśli tak, to czy powinna to przedłożyć do US czy innego urzędu?
    I jakie grożą sankcje, za niewywiązanie się z tego obowiązku? (o ile
    taki istnieje)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-08-28 08:14:40
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-08-2007 o 00:47:38 <p...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > Jeśli tak, to czy powinna to przedłożyć do US czy innego urzędu?
    > I jakie grożą sankcje, za niewywiązanie się z tego obowiązku? (o ile

    można z tego miliona wysupłac skromne 10k i pójść do dobrego doradcy :)

  • 3. Data: 2007-08-28 14:06:11
    Od: p...@g...com

    On Aug 28, 10:14 am, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:

    > można z tego miliona wysupłac skromne 10k i pójść do dobrego doradcy :)

    jakby to byla moja firma, to by nie bylo problemu :P
    A info potrzebuje do pracy mgr, ktora pisze, wiec bede wdzieczna za
    odp. :)

  • 4. Data: 2007-08-28 14:37:47
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    A skąd te miliony(z jakiego źródła przychodów) i jakie zwolnienie "w
    całości" - chodzi mi o podstawę prawną.

  • 5. Data: 2007-08-28 15:16:28
    Od: p...@g...com

    On Aug 28, 4:37 pm, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:
    > A skąd te miliony(z jakiego źródła przychodów) i jakie zwolnienie "w
    > całości" - chodzi mi o podstawę prawną.

    te miliony przeznaczone na >>cele kultu religijnego<<,
    a zwolnienie w calosci ze wzgl. na to, ze nadawca radiowy
    ma statut nadawcy spolecznego.

    Teraz juz chyba wiadomo, o czym pisze ;)

  • 6. Data: 2007-08-28 15:26:21
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-08-2007 o 17:16:28 <p...@g...com> napisał(a):

    > te miliony przeznaczone na >>cele kultu religijnego<<,
    > a zwolnienie w calosci ze wzgl. na to, ze nadawca radiowy
    > ma statut nadawcy spolecznego.
    >
    > Teraz juz chyba wiadomo, o czym pisze ;)

    Tyle że te miliony nie idą do osoby tylko do nadawcy.
    Ile owa osoba z tego ma to raczej nie wiesz - media wrzucają wszytsko do
    jednego worka,
    żeby masy mogły się popodniecać.

    A jeśli mowa o nadawcy - to wklej skan dokumentu rejestracyjnego, albo
    napisz chociaż podstawowe dane
    - jaka to forma organizacyjna itp., to wtedy będzie można cos powiedzieć.
    No bo skoro to praca magisterska, to chyba taki podstawowy dokument
    źródłowy posiadasz ;) ?

  • 7. Data: 2007-08-28 16:40:05
    Od: s...@i...pl

    > Tyle że te miliony nie idą do osoby tylko do nadawcy.
    ale ja nie powiedzialam, ze one ida do osoby, tylko do podmiotu.
    Podmiotem prawnym jest zakon z siedziba w Warszawie.

    > Ile owa osoba z tego ma to raczej nie wiesz - media wrzucają wszytsko do
    > jednego worka,
    > żeby masy mogły się popodniecać.
    Wlasnie dlatego nie chcialam od razu powiedziec konkretnie, tylko
    uzyskac obiektywne informacje, ale widac, ze bez konkretnego wskazania
    sprawy to sie nie dalo :P

    > A jeśli mowa o nadawcy - to wklej skan dokumentu rejestracyjnego, albo
    > napisz chociaż podstawowe dane
    > - jaka to forma organizacyjna itp., to wtedy będzie można cos powiedzieć.
    Forma organizacyjna czego? Zakonu?

    > No bo skoro to praca magisterska, to chyba taki podstawowy dokument
    > źródłowy posiadasz ;) ?
    Mam dokument erygujacy radio, ale jest on jedynie wewnetrznym
    dokumentem zakonu. Wysle na emaila, jesli zechcesz, nie chce go tu
    publikowac. Ale jest ciekawy :) do innych dokumentow nie dotarlam, bo
    nie do konca radio jest tematem mojej mgr :)

  • 8. Data: 2007-08-28 19:48:01
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > jakby to byla moja firma, to by nie bylo problemu :P
    > A info potrzebuje do pracy mgr, ktora pisze, wiec bede wdzieczna za
    > odp. :)

    Jeśli piszesz pracę magisterską to opieraj się na swojej pracy badawczej albo
    żródłach pisanych , które podasz w bibliografii . Jeśli temat pracy dotyczy
    kościelnych osób prawnych - to z góry załóż , że przepisy istnieją a praktyka
    stanowi , że tylko w teorii. Takie organizacje jak RM czy fundacje typu Ksiadz
    Jankowski są poza kontrolą Państwa i nie składają żadnych sprawozdań i
    informacji .

    Zmień temat - jeśli chcesz się obronić albo jeśli ambicja Ci nie pozwala -
    przedstaw tezę (temat) pracy to może coś Ci podpowiemy.
    Czarno widzę ?

    Pzdr- Kriss

  • 9. Data: 2007-08-28 21:11:33
    Od: s...@i...pl

    > Jeśli piszesz pracę magisterską to opieraj się na swojej pracy badawczej albo
    > żródłach pisanych , które podasz w bibliografii .
    No właśnie dlatego tu jestem :)

> [...]
    > Jankowski są poza kontrolą Państwa i nie składają żadnych sprawozdań i
    Zdaję sobie z tego sprawę. Nie chcę bezmyślnie cytować mediów, które
    czepiają się "radiomaryjnych" pieniążków.
    Doszłam do tego, że nie są podmiotem posiadającym osobowość prawną,
    ale o.T.R. może w imieniu zakonu zaciągać zobowiązania. Nie płacą
    podatków jako że mają status nadawcy społecznego. Ale skoro osiągają
    rocznie zyski (nie są np. zwolnieni z opłat na rzecz utrzymania
    nadajników), to czy muszą się komuś z tego spowiadać? (i nie mam tu na
    myśli bynajmniej prowincjała zakonu tylko instytucje państwowe). A nie
    chcę pisać w mgr, że "chyba muszą się rozliczać" tylko chcę się
    powołać na konkretny zapis/ustawę czy cokolwiek... Dlatego proszę Was
    o pomoc.

    > Zmień temat - jeśli chcesz się obronić albo jeśli ambicja Ci nie pozwala -
    > przedstaw tezę (temat) pracy to może coś Ci podpowiemy.

    Tezę mogę wysłać zainteresowanym przez emaila (nie piszę o łamaniu
    prawa przez RM :)).
    Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie :)

  • 10. Data: 2007-08-28 21:24:42

    Dnia 28-08-2007 o 23:11:33 <s...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > chcę pisać w mgr, że "chyba muszą się rozliczać" tylko chcę się
    > powołać na konkretny zapis/ustawę czy cokolwiek... Dlatego proszę Was

    Ale te wpłaty to są *chyba* darowizny, a nie przychody. Wtedy
    nie ma mowy o zyskach, bo zysk to przychód-koszty.