    From: "Monia" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: faktura vat bez podpisu a księga przychodów i rozchodów
    Date: 26 Aug 2004 12:21:05 +0200

    Witam Szanownych Grupowiczów i proszę o pomoc..
    Otóż mam problem z wystawianiem faktur. Pracuję w firmie usługowej, świadczymy
    usługi w różnych miejscach kraju, faktury wysyłamy pocztą lub zawozimy
    osobiście.
    Od dawien dawna zdarzało się bardzo często, że nasi klienci notorycznie nie
    zwracali nam kopii faktur. Zawsze albo zagubili albo coś tam.. i generalnie
    przy dużej ilości faktur robił się jeden wielki bałagan.
    W związku z powyższym zamieściliśmy w umowach z klientami klauzulę stanowiącą o
    tym, iż upoważniają nas do wystawiania faktur bez ich podpisu, natomiast na
    fakturach umieszczaliśmy napis "upoważnienie" oraz nr paragrafu umowy.
    I teraz problem następujący. Pani w urzędzie skarbowym powiedziała mi, że takie
    faktury nie mogą być dowodem ani z punktu widzenia vat ani z punktu widzenia
    podatku dochodowego (prowadzę książkę przychodów i rozchodów), albowiem nowa
    ustawa o vat stanowi, że taka faktura może być uznana, jeżeli posiadam dowód na
    to, że klient tę fakturę odebrał.
    Żeby nie powtarzały się sytuacje zaginięć faktur itd. zwożę klientom tylko
    kopie faktur lub wysyłam je listem zwykłym -> tak więc nie posiadam dowodów na
    to, że klienci je odebrali.

    Jest to dla mnie absurdalne, ponieważ wychodzi na to, że chociaż wedle nowych
    przepisów vat nie muszę mieć podpisów na fakturze to jednak i tak muszę !!!
    Może ktoś z Was jest bardziej kompetentny od niej i wskaże w tej sytuacji
    rozwiązanie ? Mówię tu o rozwiązaniu w świetle ustawy o pdof a nie ustawy o
    rachunkowości.

    Pozdrawiam, Monia.