  • 41. Data: 2008-01-10 21:54:36
    Temat: Re: faktura z PDFa nie uprawnia...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jan 2008, p...@o...pl wrote:

    > Ja sie co prawda nie znam ale czy nie jest tak, ze firmy swiadczace
    > uslugi na terenie Polski musza przestrzegac polskiego prawa?

    Dobrze gadasz.
    Czy polskie prawo zobowiązuje zagranicznego dostawcę, ale nie będącego
    podatnikiem w .pl, do wystawiania f-r wg polskich przepisów?

    Niekoniecznie jest on przecież podatnikiem *w Polsce*.
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    Art. 17
    1. Podatnikami sš również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemajšce
    osobowoœci prawnej oraz osoby fizyczne:
    [...]
    4) będšce usługobiorcami usług œwiadczonych przez podatników posiadajšcych
    siedzibę lub miejsce zamieszkania albo pobytu poza terytorium kraju;
    ---

    Do tego oczywiście jest cały stos zapisków w rodzaju:
    "W przypadkach wymienionych w art. 27 ust. 3 przepis ust. 1 pkt 4
    stosuje się, jeżeli usługobiorcš jest podatnik, o którym mowa w art. 15,
    posiadajšcy siedzibę, stałe miejsce prowadzenia działalnoœci lub stałe
    miejsce zamieszkania na terytorium kraju",
    czyli standardowe zaciemnienie zapisu :(

    Niemniej regulacja jest w przypadku żądania f-ry przez prowadzącego
    DG w .pl jasna: to *on* jest podatnikiem w .pl
    Polskie prawo nie zobowiązuje w takim przypadku świadczącego w Polsce
    usługę do rozliczania podatku, nie ustanawia go podatnikiem, zatem
    w zakresie wystawiania f-r nie podlega on polskiemu prawu.

    Pasuje, czy coś przekręciłem?
    :)

    pzdr, Gotfryd