  • 1. Data: 2005-02-01 01:38:24
    Temat: faktura za internet i zmiana wstecz
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Witam,

    Ktos ma powiedzmy pakiet A, i placi od 1. listopada 50zl/miesiac.
    10. listopada podpisal aneks do umowy, na pakiet B za 100zl/miesiac.
    Faktury sa wystawiane 1. kazdego miesiaca, z terminem platnosci
    14 dni. Vat zw.

    Wystawiono mu przez pomylke w listopadzie, grudniu i styczniu
    fakture na 50zl (wg. pakietu A, a mial dzialajacy pakiet B).
    Dopiero w tej chwili wystawiajac fakture za luty znalazl sie aneks.
    Co powinno sie teraz zrobic? Czy mozna do faktury za luty doliczyc
    'poszerzenie pakietu' za zalegle miesiace? czy faktury korygujace
    (-A+B) - jesli tak, to czy moze to byc razem na fakturze za luty?

    pozdrowienia
    p.

  • 2. Data: 2005-02-01 11:23:28
    Temat: Re: faktura za internet i zmiana wstecz
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Feb 2005, Wemif wrote:
    >+ Dopiero w tej chwili wystawiajac fakture za luty znalazl sie aneks.
    >+ Co powinno sie teraz zrobic?

    Czekaj.
    Czy my mamy np. losować że tobie *być może* chodzi o zaliczenie
    takiej faktury w koszt DG ? Albo odliczenie VAT ? Albo co... ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-02-01 12:06:03
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    > On Tue, 1 Feb 2005, Wemif wrote:
    >
    > Czekaj.
    > Czy my mamy np. losowa? ?e tobie *by? mo?e* chodzi o zaliczenie
    > takiej faktury w koszt DG ? Albo odliczenie VAT ? Albo co... ?

    Moze zle sie wyrazilem. Chodzi mi o to czy wolno mi wystawic fakture
    w lutym, z doplata pomiedzy pakietami od listopada. Klient mial
    drozszy pakiet, placil (dostawal fakture) za tanszy, jak to teraz
    'naprawic'. kpir+vat, ale tu sprzedaz zw.

    z gory dziekuje
    p.

  • 4. Data: 2005-02-01 21:47:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Feb 2005, Wemif wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >+ > Czy my mamy np. losowa? ?e tobie *by? mo?e* chodzi o zaliczenie

    Hm... nie masz "charset" w nagłówku i pewnie dlatego jakiś serwer
    po drodze (albo twój newsreader) "przerobił" w cytacie polskie literki :)

> [...]
    >+ w lutym, z doplata pomiedzy pakietami od listopada. Klient mial
    >+ drozszy pakiet, placil (dostawal fakture) za tanszy, jak to teraz

    Mi się zdaje że niedawno było podobne pytanie :) - czy płacić TPSA
    która "za mało liczyła sobie".
    Skoro *wg umowy* miało być więcej - to oczywiście.
    Czym ? - to już gorzej.
    Widzę dwie możliwości:
    - faktura na "różnicę"; ze względu na sposób opodatkowania
    "telekomunikacji" IM*H*O nie ma zagrożenia dla uznania iż "podatek
    jest niedopłacony" - podejrzewam iż TPSA też nie dopłaca odsetek :)
    - faktura korygująca, powstaje wtedy jednak konieczność rozważenia
    czy VAT nie powinien być również korygowany "na miesiąc wystawienia"
    (...i "plus odsetki"...)

    Nie wypowiadam się co jest prawidłowe - powiedzmy iż dałem zaczątek
    dyskusji :)

    >+ kpir+vat, ale tu sprzedaz zw.

    eee... no skoro "zw" to problem z niezapłaconym VATem odpada :)
    Co nie zmienia faktu iż trzeba wybrać konkretne rozwiązanie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)