  • 11. Data: 2005-06-02 13:48:29
    Temat: Re: firmanctwo ?
    Od: " " <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Rafal <g...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > wystapic

    > sum,

    > dorobic
    > jakas

    > zalapalem)

    > mozna

    > program
    > stad":) -

    > temu
    > dofinansowanie
    > >
    > naprawde jestes przezabawny:|

    Taka rzeczywistosc...

  • 12. Data: 2005-06-02 22:02:40
    Od: "Tomasz Bednarz" <-...@-...-pl->

> [...]
    >
    > Powiem tak - gdyby nie nastepowalo uszczuplenie naleznych panstwu sum, to
    > pytajacy otworzylby ta dzialalnosc na siebie i nie kombinowal.

    Uszczuplenie nalezynych panstwu sum to nie firmanctwo!
    Aby moc mowic o firmanctwie musisz uszczuplac podatki - a skladki ZUS to nie
    podatki ponoc :-)
    TB

  • 13. Data: 2005-06-02 22:06:47
    Od: "Tomasz Bednarz" <-...@-...-pl->

    [...]
    > Dlaczego w tym kraju trzeba dzialac na poczatku 'na czarno' zeby dorobic
    sie
    > na tyle aby moc placic ZUS i zeby jeszcze cos zostalo. [...]

    odpowiedz na twoje 'dlaczego' jest jasna choc nie dla wszystkich oczywista
    ..... i nalezy jej szukac za wschodnia granica .... bo juz stalin i jego
    nastepcy zadbali
    o taki ksztalt prawa w polsce jak rowniez o wyszkolenie swoich pacholkow
    tworzacych to prawo dis i jutro
    aby jedno z drugim ograniczalo lub wrecz uniemozliwoalo rozwoj Polski !!!!

    TB

  • 14. Data: 2005-06-03 07:37:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 May 2005, Cavallino wrote:

    > + Użytkownik "Bartek" <b...@p...onet.pl> napisał
    > + >
    > + > Chcialbym wiec zalozyc DG na np. ojca, ktory jest juz zatrudniony i
    > + > pracodawca oplaca za niego ZUS. Czy jesli ojciec zalozy DG i bedzie dalej
    > + > pracowal tam gdzie pracuje, a ja bede robil wszystko w nowej firmie ojca,
    > + > ale wszystkie faktury, pieczatki itp. beda na ojca to jest firmanctwo?
    > +
    > + Oczywiście.
    > + Poczytaj archiwum.

    Czekaj.
    Mi się owo "oczywiście" nie podoba !
    Przecież wyraźnie pisze że "papiery" bedzie podpisywał ojciec.
    Jeśli jeszcze przelewy wte i wewte będą z konta DG ojca... to
    w którym miejscu miałoby być coś nie tak ?
    Spytam przewrotnie: mamy DG, prowadzący DG i ma dajmy na to 70
    pracowników.
    Co on musi zrobić OSOBIŚCIE i NIE MOŻE tego przekazać na kogoś
    z pracowników w ramach zatrudnienia, upoważnienia lub pełnomocnitwa ?
    Przecież "robić fizycznie" nie musi, prawda ? - a to deklaruje Bartek :)
    Negocjować umów też nie musi.
    Wystarczy jak podpisze - albo da pełnomocnictwo do podpisywania umów
    (ja zupełnie pomijam bezpieczeństwo cywilne takiego manewru dla samego
    prowadzącego i jego kontrahentów :) - chodzi o możliwość)

    O ile poprzednio ktoś był chętny prowadzić DG w ten sposób iż
    chciał "prowadzącemu DG odpalać działkę" oraz "przybijać własną
    pieczątką z inną nazwą" :) to Bartek żednego takiego "podkładającego
    się" argumentu nie zapodał.
    Owszem, może się "gdzieś" wyłożyć - ale to już trzeba szukać dziury
    w całym, czyli wylistować właśnie czego *nie może* zrobić :)

    Coś nie tak ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2005-06-03 07:54:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Jun 2005, wrote:

    >+ Rafal <g...@o...pl> napisał(a):

    [...i kilku kolejnych zaciętych "cytowaczy całości",
    ze dwie strony tekstu...]
    [...koniec cytatu...]
    [...uwaga: NOWA TREŚĆ w cytacie:...]
    >+ Taka rzeczywistosc...
    [...koniec nowej treści...]
    3.VI.2005.
    Polskie newsy,
    grupa pl.soc.prawo.podatki
    w miejscu
    PODANIE.

    Uprzejmie proszę o zapoznanie się z hasłem "nożyczki".
    Jest szansa że skojarzy się z:
    http://www.google.pl/advanced_search?hl=pl&q=tnij+cy
    taty+netykieta
    (kliknąć "szukaj"), ku mojemu zdumieniu jest mało trafień :)

    ...z poważaniem, podpisany w sygnaturze.

    ZAŁĄCZNIK NR 1
    Mam pytanie: czy ktoś ogłosił konkurs na wzorcowe złamanie przez
    maksymalną ilość dyskutantów JEDNEJ i TYLKO JEDNEJ zasady pisania
    postów ?? Bo wygląda jakbyście się zmówili !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2005-06-03 09:46:45
    Od: " " <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > Owszem, może się "gdzieś" wyłożyć - ale to już trzeba szukać dziury
    > w całym, czyli wylistować właśnie czego *nie może* zrobić :)

    Ale jakby nie patrzec jest to podkladka - bo faktyczny biznes prowadzi Bartek.
    Czyli jego ojciec jest tylko figurantem majacym zwirtualizowac kilkaset
    zlotych ZUSu.

    Z drugiej strony niezaplacony ZUS to nie unikniety podatek ale nizsza
    emerytura i brak innych 'zabezpieczen' wiec niby nie uzczupla panstwu ale
    sobie. Tyle ze ZUS to moze potratowac jako miganie sie bo on na biezaco placi
    az tego emerytury :)

  • 17. Data: 2005-06-03 09:51:35
    Od: " " <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Mam pytanie: czy ktoś ogłosił konkurs na wzorcowe złamanie przez
    > maksymalną ilość dyskutantów JEDNEJ i TYLKO JEDNEJ zasady pisania
    > postów ?? Bo wygląda jakbyście się zmówili !

    Hmm a o co chodzi:)?

  • 18. Data: 2005-06-03 11:54:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jun 2005, wrote:

> [...]
    >+
    >+ Ale jakby nie patrzec jest to podkladka - bo faktyczny biznes prowadzi Bartek.

    Moje pytanie brzmi: "po czym to poznać"
    I mam zamiar bronić się na przykładzie właściciela średniej firmy
    który do wszystkiego do czego można "powynajmował ludzi" :)

    >+ Czyli jego ojciec jest tylko figurantem majacym zwirtualizowac kilkaset
    >+ zlotych ZUSu.

    Ale owo "figuranctwo" trzeba by jakoś udowodnić....
    Szukając dziury w całym to przecież każdy kto korzysta z biura
    podatkowego byłby "figurantem" - bo zamiast rzetelnie policzyć
    podatki pozwala żeby ktoś to robił *za niego*... prawda ?
    :)
    I to samo z każdą zakupioną/zapłaconą w wynagrodzeniu usługą.

    >+ Tyle ze ZUS to moze potratowac jako miganie sie bo on na biezaco placi
    >+ az tego emerytury :)

    ...a jak to ZUS może *chcieć* potraktować to inna sprawa :)
    Pytanie czy jest jakaś podstawa prawna.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2005-06-03 11:56:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jun 2005, wrote:

> [...]
    >+ > maksymalną ilość dyskutantów JEDNEJ i TYLKO JEDNEJ zasady pisania
    >+ > postów ?? Bo wygląda jakbyście się zmówili !

    A popatrzyłeś na rozmiary cytatów ?
    IMO *zbędnych* cytatów - niepotrzebnych do zrozumienia treści tej
    części dyskusji która jest cytowana ?
    I wzorcowy przykład ostatniego posta: dwie strony cytatu i JEDNA
    krótka linijka odpowiedzi :)
    Trzeba zestawić z linkami które z zapodanego googla wychodą ;)
    Acha: jestem przeciwnikiem "cięcia BARDZIEJ niż trzeba", post
    powinien być hm... "kompletny" :) Ale bez przesady... nie żeby
    cały wątek zawierał :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 20. Data: 2005-06-03 16:06:39
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Tomasz Bednarz" <-...@-...-pl-> napisał w wiadomości

    > Uszczuplenie nalezynych panstwu sum to nie firmanctwo!

    Bo?
    Co najwyżej firmanctwo niekaralne.....