  • 1. Data: 2005-05-09 08:07:18
    Temat: folia w ogrodzie
    Od: <w...@e...pl>

    witam

    chce sobie w ogrodzie przy domu postawic folie (namiot foliowy) na roslinki
    :-)
    pytanie: czy potrzeba na to jakies zezwolenia itp.?
    i pytanie wlasciwe na ta grupe: czy za to placi sie jakies podatki?
    namiot bedzie konstrukcja z metalowych rurek, przykryty folia, nie zwiazany
    na stale z podlozem

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2005-05-09 10:39:51
    Temat: Re: folia w ogrodzie
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik <w...@e...pl> napisał
> [...]
    > pytanie: czy potrzeba na to jakies zezwolenia itp.?
    namiot bedzie konstrukcja z metalowych rurek, przykryty folia, nie zwiazany

    Re: Jeśli chcesz/musisz formalnie - zerknij do prawa budowlanego
    (przekrycia namiotowe - tymczasowy obiekt budowlany). Wymagane zgłoszenie.
    Zwróć uwagę na fakt, że dla bytu przekrycia namiotowego jako tymczasowego
    obiektu budowlanego taki namiot foliowy musi stać powyżej 120 dni. Kto Ci
    udowodni w którym dniu go postawiłeś ? Jeśli nie będzie to przeszkadzało
    sąsiadom, albo mieszkasz na wsi - stawiaj i nie zawracaj sobie głowy
    formalnościami.

    > i pytanie wlasciwe na ta grupe: czy za to placi sie jakies podatki?

    Re : Nie.

  • 3. Data: 2005-05-09 14:39:21
    Od: "Iwona" <c...@w...pl>

    Użytkownik <w...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i pytanie wlasciwe na ta grupe: czy za to placi sie jakies podatki?
    > namiot bedzie konstrukcja z metalowych rurek, przykryty folia, nie

    Witam

    Tunele foliowe nieogrzewane nie podlegają opodatkowaniu bez względu na
    wielkość, natomiast ogrzewane pow. 50 m2 są działem specjalnym produkcji
    rolnej i trzeba je zgłaszać i opodatkowywać. Załącznik numer 2 do ustawy o
    podatku dochodowym od osób fizycznych.

    Pozdrawiam
    Iwona