  • 31. Data: 2012-05-18 17:33:16
    Temat: Re: fv korekta-komu oryginal?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-05-18 10:23, Michal Jankowski wrote:
    > No dobrze, nie ma nakazu umieszczania tych napisów, ale jest obowiązek
    > zrobienia z oryginałem czegoś a z kopią czegoś innego, z czego ja
    > naiwnie wyciągam obowiązek stosowania _jakichś_ zabiegów
    > umożliwiających odróżnianie tych dwóch papierków.

    Ojtamojtam!

    IMHO raczej ustawodawca chciał dobrze i w końcu wprowadził pojęcie
    egzemplarza faktury, natomiast wyszło jak zwykle i obowiązujące prawo
    jest - delikatnie mówiąc - niespójne.

    Przy takiej płodności naszych wybrańców to IMHO bardziej reguła niż
    wyjątek, tak więc nie ma się co ekscytować i dopatrywać jakiegokolwiek
    zdroworozsądkowego uzasadnienia.

    Piotrek

  • 32. Data: 2012-05-19 09:15:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 May 2012, Michal Jankowski wrote:

    > Pod warunkiem, że ten egzemplarz nie ma nadruku 'kopia'?

    Z tym wypada się zgodzić.
    W końcu kopia to jest cos co może zrobić każdy, w tym
    "osoba nieuprawniona", więc nie ma swojej "wagi chronionej
    prawem" (mogę dorwać Twoja f-rę wystawiona komu innemu
    i zrobić kopię, nie będzie to naruszenie przepisów,
    a przynajmniej nie podatkowych).

    pzdr, Gotfryd