  • 11. Data: 2012-05-17 20:45:50
    Temat: Re: fv korekta-komu oryginal?
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-05-17 20:34, 'Tom N' pisze:

    > To dlaczego MF w rozporządzeniu z marca 2011 pisze tak:
    > "§ 19. 1. Faktury i faktury korygujące są wystawiane co najmniej w dwóch
    > egzemplarzach, przy czym oryginał otrzymuje nabywca, a kopię zatrzymuje
    > sprzedawca.
    > [...]
    > § 20
    > [...]
    > 4. Duplikat faktury i faktury korygującej wystawia się w dwóch
    > egzemplarzach, przy czym oryginał otrzymuje nabywca, a kopię zatrzymuje
    > sprzedawca.
    > "

    Dobre pytanie ale do ... MF. :)

    --
    spp

  • 12. Data: 2012-05-17 20:50:50
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-05-17 20:45, spp pisze:

    > Dobre pytanie ale do ... MF. :)

    No to skąd pomysł, że zniesiono jakikolwiek podział na oryginał i kopię?

    N.

  • 13. Data: 2012-05-17 20:56:21
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-05-17 20:33, Nixe pisze:

    > A jeśli taka CDN Optima (by Comarch) o tym nie wie i nadal generuje
    > faktury z podziałem na oryginał i kopię, to nie ma znaczenie, który
    > egzemplarz dostanie odbiorca? :)

    Szczerze mówiąc nie miałem takiego wypadku ale spotkałem się z
    interpretacją, że skoro do odliczenia VAT potrzebny jest oryginał
    faktury to egzemplarz z napisem 'kopia' nie może temu służyć (mimo iż
    napis ten jest nieobowiązkowy) - można użyć fakruy z napisem 'oryginał'
    lub bez żadnej wzmianki na ten temat.

    BTW - też pracuję na Optimie, ale stworzyłem własny wzór, bez tych
    pierdółek. :)

    > I gdzie dokładnie znajduje się zniesienie tego podziału (w ustawie o
    > rachunkowości czy gdzieś indziej?)

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28.03.2011 r. w sprawie zwrotu
    podatku
    niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz
    listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od
    podatku od towarów i usług

    --
    spp

  • 14. Data: 2012-05-17 20:57:11
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-05-17 20:50, Nixe pisze:

    > No to skąd pomysł, że zniesiono jakikolwiek podział na oryginał i kopię?

    Masz w innym poście. :)

    --
    spp

  • 15. Data: 2012-05-17 20:58:49
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    > Będzie ze dwa lata (ale bliżej półtora roku). ;)

    A co z tym:

    http://interpretacje-podatkowe.org/kopia-faktury/itp
    p3-443-52-10-11-s-jk

    Przecież to świeża sprawa.

    N.

  • 16. Data: 2012-05-17 21:02:50
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-05-17 20:58, Nixe pisze:

    > A co z tym:
    >
    > http://interpretacje-podatkowe.org/kopia-faktury/itp
    p3-443-52-10-11-s-jk

    > Przecież to świeża sprawa.

    2010, jeszcze przed wejściem w życie nowych przepisów.

    --
    spp

  • 17. Data: 2012-05-17 21:03:36
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-05-17 20:56, spp pisze:

> [...]
    > niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz
    > listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od

    Czy to to samo rozporządzenie, które zacytowano tutaj?

    To dlaczego MF w rozporządzeniu z marca 2011 pisze tak:
    "§ 19. 1._Faktury_ [...] są wystawiane co najmniej w dwóch
    egzemplarzach, przy czym oryginał otrzymuje nabywca, a kopię zatrzymuje
    sprzedawca.

    Trochę schizofreniczne to rozporządzenie, skoro raz mówi tak, a raz
    inaczej ;-)

    N.

  • 18. Data: 2012-05-17 21:06:10
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-05-17 21:03, Nixe pisze:

> [...]
    > sprzedawca.
    >
    > Trochę schizofreniczne to rozporządzenie, skoro raz mówi tak, a raz

    Nie, ono likwiduje obowiązek umieszczania napisu 'kopia' i 'oryginał'. :)
    Oryginałem więc (a także kopią) może być dowolny egzemplarz na którym
    nie ma żadnej adnotacji.
    Skoro konosament morski (wiem, przynudzam) może mieć 3 oryginały to
    dlaczego tutaj też mamy się dziwić ... ;)

    --
    spp

  • 19. Data: 2012-05-17 21:07:39
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-05-17 21:02, spp pisze:

    p3-443-52-10-11-s-jk

    > 2010, jeszcze przed wejściem w życie nowych przepisów.

    Wtedy wpłynął wniosek, wyrok wydano znacznie później, po wielu
    perypetiach zresztą.

    "W dniu 26 stycznia 2012 r. do tutejszego organu wpłynął prawomocny
    wyrok wydany przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy z dnia 21
    października 2010 r. sygn. akt I SA/Bk 816/10, uchylający zaskarżoną
    interpretację"

    Po grzyba bawiliby się w takie pierdoły, skoro już od roku nie miałoby
    to żadnego uzasadnienia? ;-)

    N.

  • 20. Data: 2012-05-17 21:10:34
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-05-17 21:06, spp pisze:

    > Nie, ono likwiduje obowiązek umieszczania napisu 'kopia' i 'oryginał'. :)

    A gdzie to jest dokładnie w tym rozporządzeniu napisane, bo paczem
    paczem i nie widzem :)

    > Oryginałem więc (a także kopią) może być dowolny egzemplarz na którym
    > nie ma żadnej adnotacji.

    No dobrze, to skąd wiadomo, czy wystawca faktury działa zgodnie z § 19.
    1. i faktycznie wręcza odbiorcy oryginał, a sobie zostawia kopię? ;-)
    Może się pomylił i pomieszał egzemplarze ;-)

    N.