  • 1. Data: 2003-08-28 09:23:44
    Temat: hipoteka a PCC-1
    Od: Lolas <s...@l...it.pl>

    Czy ktos moglby wyjasnic mi, czy obowiazany jestem zaplacic podatek od
    czynnosci cywilnoprawnej od ustanowienia hipoteki?
    Jesli tak, to w jakim Urzedzie Skarbowym? Wlasciwym dla miejsca zamieszkania
    (tam gdzie place PIT), miejsca zameldowania, czy miejsca gdzie znajduje sie
    nieruchomosc?

    Dziekuje za pomoc
    Tomek

  • 2. Data: 2003-08-28 10:45:46
    Temat: Re: hipoteka a PCC-1
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Czy ktos moglby wyjasnic mi, czy obowiazany jestem zaplacic podatek od
    > czynnosci cywilnoprawnej od ustanowienia hipoteki?

    A w ktorym US sie rozliczasz ?

  • 3. Data: 2003-08-28 14:52:38
    Od: Lolas <s...@l...it.pl>

    rozliczam sie w US, tam gdzie mieszkam (zmeldowany jestem w innym miejscu)

  • 4. Data: 2003-08-28 15:23:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Aug 2003, Lolas wrote:

    >+ Czy ktos moglby wyjasnic mi, czy obowiazany jestem zaplacic podatek od
    >+ czynnosci cywilnoprawnej od ustanowienia hipoteki?
    ++++++
    Art. 1. 1. Podatkowi podlegają:

    1) następujące czynności cywilnoprawne:
    h) ustanowienie hipoteki,
    Art. 3. 1. Obowiązek podatkowy, z zastrzeżeniem ust. 2, powstaje:
    2a) z chwilą złożenia oświadczenia o ustanowieniu hipoteki lub zawarcia
    umowy ustanowienia hipoteki,
    -----

    >+ Jesli tak, to w jakim Urzedzie Skarbowym?

    A nie łapie się to przypadkiem na:

    +++++++
    2. Płatnikami podatku są:

    1) notariusze - od czynności cywilnoprawnych dokonywanych
    w formie aktu notarialnego,
    -------

    .... ?
    jeśli tak - to niech się martwi ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-08-28 20:14:50
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

> [...]
    >
    > +++++++
    > 2. Płatnikami podatku są:
    >
    > 1) notariusze - od czynności cywilnoprawnych dokonywanych

    umowę ustanowienia hipoteki (zwykłej tj. 0,1% podatku, lub kaucynej 19zł )
    załatwia się w miejscu zamieszkania (siedziby) jednej ze stron czynności
    (obojętne który US), z notariuszami nie ma to nic wspólnego, nie wiem czy
    dobrze rozumuję, ale wydaje mi się że chodzi o kredyt którego
    zabezpieczeniem jest hipoteka, z reguły są to dwie hipoteki ( jeżeli kredyt
    denominowany w walucie), trzeba złożyć dwie deklaracje PCC-1 ( wypełnione i
    podpisane przez pytającego i bank)i zapłacić...

  • 6. Data: 2003-08-29 08:23:32
    Od: Lolas <s...@l...it.pl>

    > ++++++
    > Art. 1. 1. Podatkowi podlegajaœ:
    >
    > 1) nasteœpujaœce czynnos´ci cywilnoprawne:
    > h) ustanowienie hipoteki,
    > Art. 3. 1. Obowiaœzek podatkowy, z zastrzez™eniem ust. 2, powstaje:
    > 2a) z chwilaœ z?oz™enia os´wiadczenia o ustanowieniu hipoteki lub zawarcia
    > umowy ustanowienia hipoteki,

    KW jest w trakcie zakladania, wczoraj zlozylem wniosek o ustanowienie
    hipoteki. Czy podatek mam w takim raziezplacic teraz,czy dopiero gdy zostane
    poinformowany przez sad o ustanowieniu hipoteki?

    > A nie ?apie sieœ to przypadkiem na:
    >
    > +++++++
    > 2. P?atnikami podatku saœ:
    >
    > 1) notariusze - od czynnos´ci cywilnoprawnych dokonywanych
    > w formie aktu notarialnego,

    raczej nie, bo w akcie notarialnym nie ma mowy o kredycie/hipotece, to juz
    sprawa miedzy mna a bankiem.

  • 7. Data: 2003-08-29 08:25:46
    Od: Lolas <s...@l...it.pl>

    > umow? ustanowienia hipoteki (zwyk?ej tj. 0,1% podatku, lub kaucynej 19z? )
    > za?atwia si? w miejscu zamieszkania (siedziby) jednej ze stron czynno?ci
    > (oboj?tne który US), z notariuszami nie ma to nic wspólnego, nie wiem czy
    > dobrze rozumuj?, ale wydaje mi si? ?e chodzi o kredyt którego
    > zabezpieczeniem jest hipoteka, z regu?y s? to dwie hipoteki ( je?eli kredyt
    > denominowany w walucie), trzeba z?o?yae dwie deklaracje PCC-1 ( wype?nione i
    > podpisane przez pytaj?cego i bank)i zap?aciae...

    Dokladnie o to mi chodzilo. Hipoteka zwykla i kaucyjna.
    Dobrze, ze tylko 0,1% podatku!

    Dzieki za pomoc!!!!