    From: "bolo" <b...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: import UE bez VAT UE
    Date: Mon, 9 May 2005 01:13:00 +0200

    czesc
    mam ciezki problem, musze szybko zaimportowac troche towaru (kilkaset euro)
    ale nie mam NIPu unijnego bo nie byl mi potrzebny, przekladalem,
    przekladalem no i nagle jest potrzebny a nie mam
    teraz pytanie
    -czy ja w ogole moge cos zaimportowac z UE ? (podejrzewam ze tak ale wole
    sie upewnic)
    -czy jesli sprzedawca (z ue) doliczy do faktury "ichni"VAT to ja:
    a) moge go mimo wszystko odliczyc a nastepnie naliczyc polski (chyba bzdure
    wymyslilem)
    b) nie moge go odliczac, ale tez nie naliczam polskiego (tak mi sie cos
    kojazy, ale jak to dokladnie wyglada???)?
    c) do kwoty brutto musze doliczyc jeszcze raz polski VAT?
    towar mial by byc przeznaczony do dalszej odsprzedazy, a ja prowadze
    jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza rozliczona na zasadach ogolnych w/g
    ksiegi

    z gory dzieki
    bolo
    ps. wiem ze obecnie pojecie import z UE jest błędne, ale tak umownie go
    uzylem
    ps2. co bedzie jesli sciemnie sprzedawcy ze mam vat-ue i podam swoj nip
    xxx-xxx-xx-xx w formacie PLxxxxxxxxxx? (czysto hipotetycznie, bo wiem ze
    bylo by to glupota jesli chodzi o dalsza wspolprace z tym sprzedajacym-ale
    co by sie stalo?)
    ps3. rozumiem ze do importu z poza unii VAT-UE nie jest potrzebny, a moze
    sie myle?