  • 1. Data: 2005-02-12 10:17:25
    Temat: (info) RP: Podatek a odsetki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Albo ja czytać nie umiem, albo autorka artykułu cosik z logiką
    (konkretnie z negowaniem "nie wszystki" przez "jedno nie")
    jest na bakier.
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_050211/p
    rawo/prawo_a_6.html
    "Zdaniem NSA burmistrz prawidłowo rozliczył wpłatę, zaliczajšc jš najpierw
    na poczet odsetek od zaległoœci. Według art. 55 § 2 ordynacji tak właœnie
    należy postępować"

    Mi się zdaje (nie mam zamiaru szukać oryginalnego wyroku :]) iż
    RACZEJ NSA oddalając kasację odniósł się (wyłącznie !) do prawa
    potraktowanie (przez burmistrza) *wszystkich* wpłat jako *jednego*
    podatku.
    Zdaniem :> art. 55 Ordynacji odsetki zalicza się PROPORCJONALNIE
    (z kwotą główną) i mowy o kombinowaniu nie ma.

    IMO wniosek autorki wytłuszczony pod podtytułem:
    "Wpłata pieniędzy na poczet podatku od nieruchomoœci, która nie pokrywa
    całej należnoœci z tego tytułu, najpierw zaliczana jest na odsetki,
    a dopiero potem na zobowišzanie główne."
    .... nie jest prawidłowy.
    Prawidłowa jest RESZTA zapisu:
    "Żšdania podatnika co do innego rozdysponowania wpłaty, nie majš
    znaczenia"
    ...a szczególnie w świetle faktu iż najwyraźniej chodziło o
    *przedawnienie* "starych" rat podatku, NIE zaliczonych tak jak
    podatnik sobie życzył !!

    Poświećcie mi wykładem czy ja czegoś nie rozumiem czy też
    kolejna gazeta metodą wybrania kawałka cytatu wprowadza
    w błąd ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)